Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia posti on niiiiiin hidas?

Vierailija
27.02.2014 |

Mä tilailen paljon paketteja ja aina niiden tulossa kestää.

Nytkin paketti vastaanotettu Turussa eilen yhdeksältä aamulla eikä ole sieltä minneen liikkunut.

Ennen paketit tulivat tosi nopeasti, nykyään taitavat seisottaa niitä jokaisessa pisteessä ikuisuuden.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähetin kaksi viikkoa sitten kolme 2.luokan kirjettä eikä yksikään ole mennyt perille.

Vierailija
2/36 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketit kulkevat parhaassa tapauksessa päivässä ulkomailta Suomeen, Suomen sisällä meneekin sitten herkästi pari päivää. :D Naurettavaa touhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketti lähti USAsta 19.2. ja oli Suomessa 20.2. Sen jälkeen olen odotellut, että koska Itella saa sen edes postitoimipaikkaan asti. Sisällön arvo 8 e, ei tullattava.

Vierailija
4/36 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 13:00"]

Mä tilailen paljon paketteja ja aina niiden tulossa kestää.

Nytkin paketti vastaanotettu Turussa eilen yhdeksältä aamulla eikä ole sieltä minneen liikkunut.

Ennen paketit tulivat tosi nopeasti, nykyään taitavat seisottaa niitä jokaisessa pisteessä ikuisuuden.

[/quote]

Onko paketti turussa vai ennakkoilmoitus paketista? Esim brandos taisi ennakkoilmoittaa paketista turussa, ensimmäinen oikea tieto on sitten kun paketti on helsingissä lajittelussa...

Vierailija
5/36 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut saman. Ulkomailla posti liikkuu tosi nopeaan, saattaa lähteä jo samana yönä kuin tilaus on tehty eteenpäin ja kun paketti tulee Suomen puolelle, niin eteminen tyssää. Päivässä parissa Suomeen ja sitten meneekin viikko, että saavat sen Suomessa perille.

Vierailija
6/36 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tilaus vastaanotettiin, sitten se oli Jyväskylässä ja nyt se on jo 1 ½ vuorokautta maannut Turussa ja sieltä on 80 kilsan matka päätepisteeseen.

ap

Vierailija
7/36 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totuus taitaa olla että postipaketti kulkee Suomessa noin 200 km päivässä, eli jos tilaat Lapista jotakin Helsinkiin saat odottaa ainakin viikon. Siinä menee näes myös kokonainen päivä että joku postimyyntifirma saa paketin kiikutettua postiin. Muutenkin puolikorkeudelta Suomea, eli alle Oulun, vie paketti ainakin 4 päivää päästä Helsinkiin.

Vierailija
8/36 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirje liikkuu vuorokaudessa lentokentältä Helsingin lajittelukeskukseen ja sieltä yli vuorokaudessa Tampereen lajittelukeskukseen. Katsotaan, saavatko sen lauantaina liikkumaan vielä 10 km, vai meneekö maanantaille. Ihmisiähän postissakin vain on (kesä!)töissä, eikä juuri minun kirjeeni ole heille mikään prioriteetti; mutta harmittavan hidasta touhu on.

Vierailija
9/36 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruuhka. Jos paketteja menee 10 x määrä normimäärään verrattuna niin syntyyhän sinne ruuhkia. Että onpa outoa.

Vierailija
10/36 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 18:01"]

Jouluruuhka. Jos paketteja menee 10 x määrä normimäärään verrattuna niin syntyyhän sinne ruuhkia. Että onpa outoa.

[/quote]

Pitkähkö jouluruuhka kun ajattelee että tämäkin ketju on aloitettu jo helmikuussa.

Vierailija
11/36 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittanet varmaan: "Miksi posti on niin hidas?" 

Vierailija
12/36 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli vuorokausi kestää viimeisessä n. 30km Jyväskylä-Äänekoski... No itseppähän asun peräkylässä

Vierailija
13/36 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin maanantaina Suomalaisesta Helsingissä sijaitsevassa nettiliikkeestä paketin ja ei ole vielä liikkunut minnekään Postissa, liikkeestä siis on käsittääkseni lähtenyt. Tilasin myös maanantaina Virosta paketin ja se tuotiin eilen iltasella jo kotiin, vaikka en ollut kotiinkuljetusta tilannut. Kunhan nyt ruuhkan takia Posti toi. Miten näin voi mennä? Ja asun Pk-seudulla.

Vierailija
14/36 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa kaksi lähetystä jumissa. Toinen on kirjattu kirje joka on ollut kaksi vrk Helsingissä. Olisi kiva nähdä ne varastot ja mitä siellä tapahtuu niin saisi vähän ymmärrystä tähän touhuun. Saas nähdä tuleeko lahjat jouluksi.

Vierailija
15/36 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisittepä tämän hetken kirjeiden ja pakettien määrän lajittelussa. Ette kyselisi.

T. Joulutyöntekijä

Vierailija
16/36 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ulkomailta (tällä kertaa USA:sta) lähetykset tulevat seurantatietojen mukaan todella vauhdilla siihen asti, kunnes Suomen supertehoton Posti saa ne haltuunsa. Olen odotellut Suomessa 4 kokonaista päivää seilannutta pakettia saapuvaksi, eikä kukaan Postissa tiedä, missä lähetys tällä hetkellä on (vaikka se on Postin omien seurantatietojen mukaan heidän hallussaan). Käsittämätöntä toimintaa huomioiden, että vuosi on 2016 ja kaikki muut toimitusketjussa Postia lukuunottamatta suoriutuivat tehtävistään ripeästi. On täysin samantekevää, jos lähetyksen alkupään kuriiripalvelut toimivat nopeasti ja moitteettomasti, jos lähetys sen jälkeen laahustaa 4 päivää Suomen sisällä (tässä tapauksessa vielä yhden ainoan kaupungin (Helsinki) sisällä). Miten voikaan olla näin tehotonta toimintaa!! Harmi, että Postin pitää olla välikätenä missään toimituksessa. Jos olisi mahdollista, niin välttäisin kuin ruttoa.

Vierailija
17/36 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on edelleen sama Suomessa luulisi, että jokin olisi edes muuttunut, kun "kehitys kehittyy". Jenkeissä usps kuljettaa massiivisia määriä kirjeitä ja paketteja maan sisällä ja ne ovat nopeasti perillä. Miksi? Koska posti on siellä jatkuvassa liikkeessä. Suomessa on outo etanameininki..Virkapäivät, virka-aika, arkipäivät meininki..

Olisikohan niin, että suomessa käytetään samaa menetelmää, kuin korvatunturilla? Eli tontut hoitaa käsityönä. Tsemppiä työntekijöille postiin, ei takuulla ole helppoa duunia, olen joskus lajittelukeskuksessa käynytkin ja nähnyt "kaiken".

Vierailija
18/36 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lähetin kaksi viikkoa sitten kolme 2.luokan kirjettä eikä yksikään ole mennyt perille.

Mö lähetin Puolaan samanmoisen ja oli kahdessa päivässä perillä

Vierailija
19/36 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on se kun Posti ei ole vastuussa mistään.

Vierailija
20/36 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 päivää sitten olen lähettänyt useampaa joulukorttia kotimaahaan. Yksikään ei ole päässyt perille. Miksi?

Postitus tapahtui Kellokosken postitoimistossa. Sen tiedän, että kaikki lähti sieltä, mutta minne?

Terveisin: hyvin närkästynyt asiakas Tuusulasta.