Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan jaksaa olla äitiyslomalla monta vuotta?

Vierailija
07.11.2020 |

Olen 28 v työelämässä oleva nainen ja olen aina miettinyt, että jos lapsia haluaa, niin miten sitä jaksaa olla äitiyslomalla? Etenkin jos haluaa samalla kertaa kaikki lapset, minkä myötä on monta vuotta äitiyslomalla? Eikö siinä hajoa pää, vai tuleeko se äitiyden myötä? Itse ainakin olen miettinyt niin, että ehdottomasti nopeasti töihin takaisin sivistyksen pariin. Onko muita jotka ajattelee näin vai onko tämä täysin typerä ajatusmaailma?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan ihmisiä olet?

Kaupallisen alan. Hyvin aivotyöskentelyä vaativaa työtä, joten siksi ajattelinkin, että eikö äitiyslomalla ala kaipaamaan jo parin kuukauden jälkeen sitä, että saa käyttää aivojansa. 

Aivot on raskauden ja imetyksen jälkeen niin tahmassa, että joudut hakemaan ihan tavallisiakin sanoja, kuten hattu tai pyyhe. Ei siinä kaipaa mitään työelämästä tuttua aivojen käyttöä, kun tavallisten sanojenkin saaminen suusta ulos on kauhean ponnistuksen takana!

Onko oikeasti näin..?

Lukuisat huonosti nukutut yöt tekevät ihmisestä zombin. Vahvistan väitteen.

Koliikki kesti esikoisella 4,5 kk, mutta sen jälkeen kyllä jaksoin touhuta vaikka mitä. Kuopus oli tyytyväinen vauva, jonka kanssa nukuin kaikki yöt hyvin alusta asti ja opiskelinkin lastenhoidon ohella (vauva ja 2,5v).

Vierailija
22/24 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan ihmisiä olet?

Kaupallisen alan. Hyvin aivotyöskentelyä vaativaa työtä, joten siksi ajattelinkin, että eikö äitiyslomalla ala kaipaamaan jo parin kuukauden jälkeen sitä, että saa käyttää aivojansa. 

Aivot on raskauden ja imetyksen jälkeen niin tahmassa, että joudut hakemaan ihan tavallisiakin sanoja, kuten hattu tai pyyhe. Ei siinä kaipaa mitään työelämästä tuttua aivojen käyttöä, kun tavallisten sanojenkin saaminen suusta ulos on kauhean ponnistuksen takana!

Onko oikeasti näin..?

Lukuisat huonosti nukutut yöt tekevät ihmisestä zombin. Vahvistan väitteen.

Koliikki kesti esikoisella 4,5 kk, mutta sen jälkeen kyllä jaksoin touhuta vaikka mitä. Kuopus oli tyytyväinen vauva, jonka kanssa nukuin kaikki yöt hyvin alusta asti ja opiskelinkin lastenhoidon ohella (vauva ja 2,5v).

Meillä esikoinen nukkui hyvin. Oli helppo tehdä opintoja. Kuopus nukkui huonosti. Lopputyön tekeminen oli uskomatonta tuskaa, kun keskittymiskyky oli äärettömän heikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä ajoittain ihan äärettömän puuduttavaa! Välillä sitä miettii, voiko oikeesti vaan seota tähän puurtamiseen. Mutta lasten hyvinvointi menee omien tarpeiden edelle. Itse olen kotona ollessani tehnyt lähes yhden amk-tutkinnon ja opiskelu on ollut todellinen henkireikä.

Vierailija
24/24 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän sellaisia, joiden mielestä työ on hienoa ja sosiaalisesti tärkeää ja menee äitiyden edelle, todellisuudessa työ on tylsää toimistotyötä muutaman ihmisen konttorissa ja he itse ihan hyvin korvattavissa.

Mistähän sellaisen hienon työn löytäisi? Aika arkista peruspuurtamista korkeakoulutettujenkin työt yleensä ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän