17v ja kotityöt
Hei usein kun ajattelee tällaisia palstoja tulee mieleen vain äidit höpisemässä omiaan, mutta nyt pn ihan pakko itekki tulla kyselemään... Olen siis 17v poika ja asun vanhemmillani. Käyn arkisin amista 8-2/4 ja jään siihen päälle vielä pelaamaan päivittäin pariksi tunniksi korista. Mutta kysymykseni nyt olisi siis se että teenkö teidän mielestä tarpeeksi kotitöitä? Päivittäin hoidan tiskikoneen tyhjennyksen,roskat,pöydän kattamisen, oman huoneen siivouksen ja OLEN TUNNIN 4v siskon kanssa ainakin 5 päivänä viikossa. Onko tämä tarpeeksi ? Sain tässä yhtenä päivänä aikaan kunnon riidan kun kontolleni laitettiin vielä tiskikoneen täyttökin ....käytän kotitöihin siis lähes jokapäivä yli tunnin ja tuntuu kun väitän että se riittää, mulle tyyliin nauretaan päin naamaa etten vain rasitu liikaa....??? Onko tämä mielestänne tarpeeksi ja vastauksia lukisin mielelläni :)
Nyt on pakko kirjoittaa, harvemmin tulee tänne kirjoitettua, mutta ei oo totta että sun pitää 5 kertaa viikossa hoitaa pikkusiskoas??? :O Siis Mitä HELV oikeesti!? Anteeksi nyt vain, mutta tämä ei ole sinun hommasi isoveljenä. Tietenkin silloin tällöin voit auttaa ja vahtia pikkusiskoa, jotta vanhempanne saavat hetken levähtää, mutta toi on minun mielestä pelkkää hyväksikäyttöä, että vahdit noin paljon... Eihän sinulla ole aikaa omalle itsellesi, kun on koulua, harrastukset ja kaikki muu siihen päälle... Se on hieno homma, että vanhempasi ovat opettaneet sinulle edes jotain perushommia, minulle ei opetettu yhtikäs mitään, joten olin ongelmissa, kun muutin omilleni 16-vuotiaana. Nyt olen itse kahden pienen lapsen äiti eikä tulisi mieleenikään vaatia JOS meille joskus tulisi lisää lapsia vanhempien lasten ollessa teini-iässä niin pyytää heitä vahtimaan pikkusisartaan viis kertaa viikossa siis ei missään nimessä niin usein... Tosin me ollaan jo päätetty miehen kans, ettei enempää lapsia tule, mutta jos olisi sama tilanne kuin teillä siis samanikäiset lapset niin ei noin. Ja mitä ihmettä, kun et voi edes muita taitoja opetella!? Johan on vanhemmat. Olen pettynyt omiinikin, kun oma äiti ei antanut minun esim. leipoa, jota en tänä päivänäkään ymmärrä. Nuorenhan pitäisi tehdä kaikkea, mitä joutuu sitten itse joskus aikuisena tekemään. Noh vanhempien virheistä opitaan ja itse teen asiat toisin -> Opetan lapset itsenäisiksi, jottei heistä tule uus-avuttomia muuttaessaan omaan kotiinsa. En myöskään vaadi heitä muuttamaan heti pois 18-vuotta täytettyään.
Koita vielä yrittää jutella äitisi kanssa, joskin jos hän on yhtä itsepäinen kuin oma äitini, ei hän suostu kuuntelemaan eikä asiat tällöin muutu.
Jaksamisia sinne. :)