Lapsen kanssa kahdestaan lomalle?
Mulla olisi nyt lomaa, ja tekisi mieli ottaa äkkilähtö johonkin lämpimään, esim. Kanarialle. Matkaan olisi lähdössä eskaripoika ja minä, isä jäisi isomman koululaisen kanssa kotiin, koska heillä ei ole lomaa. Matkailtu on monta kertaa ennenkin, mutta en ole koskaan ollut reissussa ainoana aikuisena lapsen kanssa. Mitä jos tapahtuu jotain yllättävää, sairastuminen/onnettomuus? Opas on tietty apuna, ja tiedän, kotona voi sattua ihan yhtä hyvin, mut olen vaan tälläinen pessimisti... Ja kuitenkin olisi kiva lähteä :). Kokemuksia lapsen kanssa kahdestaan tehdystä reissusta, miten sujui, missä olitte, mitä teitte? Tuliko ihan hirveä ikävä kotiin jääviä?
Kommentit (4)
Olen lomaillut myös kahdestaan lapsen kanssa, ekassa reissussa oli esikoiseni, oli silloin 2v, kuopuksen kanssa kävin reissussa, kun oli 10v. Lähde pois, on mukavaa olla välillä kahdestaan.
Olin 1v kanssa omatoimimatkalla Thaimaassa. Mitään ongelmia ei ollut vaikka niitä levottomuuksiakin oli siellä päin.
Ap kohde on on niin turistirysä, ettei voi tulla liian haastavaa tilannetta ja lapsikin jo noin iso.
Mene ihmeessä, kannattaa! Mä kävin pari kertaa just extemporee kun lapsi oli alle kouluikäinen. Kaikki meni hienosti, ja hauskaa oli. Olimme molemmilla kerroilla Kanarialla, eri saarilla, ja asuimme huoneistohotellissa. Hiukan oli leluja ja jokunen kirja mukana, mutta paljon oli puuhaa. Tosin mulla ei ollut vanhempaa lasta kotona, joten ikävästä en tiede ( Mies on ope). Ainoan kerran oli ongelma yksinäisyydestä, kun tultiin ekalla reissulla joltain rantaretkeltä hotelliin, ja lapsi nukahti sikeästi. En saanut lasta hereille jotta voisimme mennä syömään illallista. Itselläni oli kamala nälkä, mutta en uskaltanut jättää lasta huoneeseen siksi aikaa, että olisin käynyt hotellin kaupassa 50 m päässä. No nälkään ei kuole illassa :-)
Eikö kukaan ole lomaillut lapsen kanssa kahdestaan?