Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi työkaveri haisee - mitä teemme?

Vierailija
25.02.2014 |

Siis oikeasti uusi tyyppi, nuori neitonen, haisee aivan järkyttävän pahalle. Pukuhuoneessa ei kukaan voi käydä kuin hengittämättä kääntymässä ja lemu tarttuu ainakin lähimpänä oleviin kaappeihin.

Tämä tyrmäävä haju haisee isoissakin tiloissa hetkessä niin, että koko tila lemuaa. Osa työkavereista jo yökkäilee, kun pitää esim. käydä vessassa, koska pieni koppi haisee tämän "haisulin" jälkeen sanoinkuvaamattomalle =(

Tietysti asia on pakko ottaa puheeksi (jännityksellä odotamme, milloin asiakkaat mainitsevat asiasta), mutta ihan oikeasti, se on kuitenkin todella vaikeaa. Herkkä ja henkilökohtainen aihe kuitenkin. Kyse ei kuitenkaan ole sairauden aiheuttamasta hajusta, koska kyseessä ei ole mikään pelkkä hien haju.

Vinkkejä? Kokemuksia?

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttääkö hän epäsiistiltä? voisitko kuvailla sitä lemua, onko se sellainen kuin virtsa tai kalanhaju? Ehkä hän kärsii siitä kalanhajusyndroomasta, kyseessä on aineenvaihduntasairaus jossa proteiini ei jotenkin normaalisti hajoa elimistössä.

Vierailija
82/123 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhen hengitys on tappava!!!!!!'n

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovinkaan epäsiisti ulkoinen olemus. Ei ole sanoja lemun kuvailuun, ei ole aiemmin tuttu.

Vierailija
84/123 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli hyvä ohje, että pyydät työterveyshuoltoa ottamaan yhteyttä tyttöön ja keskustelemaan asiasta. Siinä se sitten selviää, onko hygieniassa vikaa vai johtuisiko jostakin muusta, vaikka tuosta haisemistaudista.

Vierailija
85/123 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 19:23"]

Tietysi tahdikkuutta, mutta asia on kuitenkin vaikea. Hän asuu poikaystävänsä kanssa ja eläimiä tosiaan on. Mutta haju ei ole hiki, kusi, kissankusi, lika, vaan kaikkea tuota tai... Ei tosiaan voi kuvata.

[/quote]

Ok. Voipi sitten olla, että asunto on todella karmeassa kunnossa.

Itselläni on nykyään pari lemmikkiä, mutta perussiisteyttä ylläpitämällä ne eivät todellakaan haise. Hajun aiheuttaa se, että esim. kissojen wc:tä ei siivota tarpeeksi usein ja eläomet alkava tehdä tarpeitaan ympäri asuntoa. Jos tavaraa on sikinsokin ja lattiaa tuskin edes näkyy, niin eipä sieltä niitä p***akikkareita näe (tai sitten ei edes välitetä..) ja siihen hajumassaankin sitten lopulta hukkuvat niin, ettei niitä "tuoreita" lopulta edes haista jos sen keskellä asuu.

Juuh.. kaikenlaisissa ympäristöissä valitettavasti osaa joutuu/on joutunut lapsuutensa viettämään. En käsitä alkuunkaan, että joku sitten vapaaehtoisesti haluaa elää niin.

t: 5

Vierailija
86/123 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet kyllä sanovat toisilleen suoraan tuollaiset asiat. "Hitto, kun jätkä haisee, etkö suihkussa ikinä käy?"

Miksi me naiset arvailemme täällä toisen hajua, miksi ei voi kysyä suoraan ja sanoa, että jotain tarttis tehdä. Ei se ole törkeää. Törkeämpää on saastuttaa ympäristöä päästelemällä kaasuja tai mitä hän sitten tekeekään, pissa housuunsa, polttaa kannabista, käyttää navetta/hevostallivaatteita töissä ??

Vierailija
87/123 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kuitenkin pitäisi puhua kyseisen hlön kanssa, ennen kuin yhteys työterveyshuoltoon?

Vierailija
88/123 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan kolmosen työkaveri? Nuori nainen, joka haisee järkyttävästi, tosin vain hielle. Ongelma on pahentunut selvästi stressaavan työn takia, joten ajattelikin vaihtaa työpaikkaa sen toukokuun jälkeen.

Tuo työterveushuoltoidea kuulostaa hyvältä, itse ainakin toivoisin että joku puuttuisi asiaan. Itse kun on vaikea arvioida omaa hajuaan. Enkä toisaalta tiedä, mitä ongelmalle voisi tehdäkään.

Vierailija
89/123 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies hoitaa nämä asiat. Sehän voi olla, että kämppä on homeessa tms. eikä naispolo itse tajua haisevansa. 

Vierailija
90/123 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tuota kuvaamista vielä. Melkein mahdotonta, mutta jos vertais johonkin yhtä pahaan hajuun...eli pahimpaan pultsariin jos hajun voimakkuudessa ja ällöttävyydessä jos vertais. Haju ei siis sama, eikä samankaltainen. Pultsareiden lemua luonnehtisin happamaksi ja siihen verrattuna tämä neito haisee imelähkölle.

ap

Vierailija
91/123 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haisen kuulemma pillulta, ja niin pahasti että jo kaukaa haistaa kun olen tulossa. Miehet käy ihan kuumana kun haisen "seksiltä" ja naisiä oksettaa Se haju. Tästä on mulle maininnut kaverit ja mies ja joku työpaikallakin. Haju on ollut n. 10 vuotiaasta asti, ja sen vuoksi olen rampannut gyneillä ja muilla lääkäreillä ja mitään syytä ei ole keksitty, jotkut vaan kuulemma haisee voimakkaammin. Ja kyse on siis ihan terveen pillun hajusta mikä on vaan voimakas, ei mistään kalanhajusta tms

Vierailija
92/123 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haisen kuulemma pillulta, ja niin pahasti että jo kaukaa haistaa kun olen tulossa. Miehet käy ihan kuumana kun haisen "seksiltä" ja naisiä oksettaa Se haju. Tästä on mulle maininnut kaverit ja mies ja joku työpaikallakin. Haju on ollut n. 10 vuotiaasta asti, ja sen vuoksi olen rampannut gyneillä ja muilla lääkäreillä ja mitään syytä ei ole keksitty, jotkut vaan kuulemma haisee voimakkaammin. Ja kyse on siis ihan terveen pillun hajusta mikä on vaan voimakas, ei mistään kalanhajusta tms

Vierailija
93/123 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin on töissä haisuli. vanha mies, jolla on aina rasvainen, likainen tukka ja samat vaatteet. sama pikkutakki ja samat sammarit olleet varmaan pesemättä 20-vuotta. lisäksi polttaa piipputupakka vai mitä mahorkkaa lienee. yöks. miehen mukana tulee lemu, joka jää hänen jälkeensä leijumaan. mies ei ole lihava, vain epäsiistin ja nuhruisen oloinen.

en usko, että tämä on lemmikistä johtuvaa, kyllä se vaan on pesemättömyyttä ja vaatteiden pinttynyt, tunkkainen haju. en uskaltais nuuhkaista sen sukkaa. lähtis taju varmaan. sääli, fiksu ihminen.

Vierailija
94/123 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ajattelin, että ap vaan provoaa, mutta muistin sitten entisen työkaverini.

Semmoinen vähän tukevampi mies.

Hän haisi voimakkaasti hielle, ja kävi vielä usein tupakalla. Useimmat tupakoitsijat haisevat suoraan sanottuna paskalle parin tunnin ajan tupakoimisen jälkeen, ja niin haisi tämä työkaverikin.

Hän istui sermin takana, ja ilmastointilaite pukkasi hajut suoraan työpisteeseeni. Ei kuitenkaan tullut mieleenkään valittaa asiasta kenellekään.

Eikä siitä asiasta edes keskusteltu työpaikalla, ainakaan minä en kuullut että olisi keskusteltu.

Vierailija
95/123 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän luokalla oli todella lihava tyttö. Lihavin jonka olen Suomessa livenä nähnyt. Se pissan ja muun lian haju... huh huh. Kaikki meidän luokkalaiset kulki pitkän matkan koulussa päästäkseen toiseen vessaan tämän haisulin kanssa. Oli meinaan niin "pullukka" tyttö ettei kädet ylettäneet alapäähän vaan jäivät roikkumaan tuohon puoliväliin vatsaa. Kerrottiin asiasta opettajalle ja hän sanoi huomanneensa saman. En tiedä veikö opettaja asian eteenpäin. Hetket samassa pukuhuoneessa tämän tytön kanssa oli yhtä tuskaa. Tottahan se on, että superlihavilla ihmisillä on niin paljon poimuja ettei niitä pysty pesemään. Ja kun ei meinaa edes mahtua vessanpöntölle eikä yletä pyyhkimään. Hyh... Oksettaa kun muistelenkin hajua.

Vierailija
96/123 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 19:31"]

Miehet kyllä sanovat toisilleen suoraan tuollaiset asiat. "Hitto, kun jätkä haisee, etkö suihkussa ikinä käy?"

Miksi me naiset arvailemme täällä toisen hajua, miksi ei voi kysyä suoraan ja sanoa, että jotain tarttis tehdä. Ei se ole törkeää. Törkeämpää on saastuttaa ympäristöä päästelemällä kaasuja tai mitä hän sitten tekeekään, pissa housuunsa, polttaa kannabista, käyttää navetta/hevostallivaatteita töissä ??

[/quote] No ei todellakaan sano. Itse olen miesvaltaisessa työpaikassa, naisia n. prosentti työntekijöistä tässä toimipisteessä. Ja joukossa yksi miespuolinen haisuli, joka on kaikin puolin epäsiisti, eikä kukaan kehtaa mennä sanomaan päin näköä, että voisi joskus peseytyä ja ostaa ehjiä vaatteita ja pestäkin sitten niitä vaatteita... Kaikki vaan kärsii ja keskustelee korkeintaan keskenään asiasta vaivihkaa.

Vierailija
97/123 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just niin suomalainen tapa hoitaa asioita. Ei puhuta suoraan ajoissa, vaan annetaan potkut. Asia hoidettu pois näkyvistä (ja haisemasta).  Pahimmassa tapauksessa poika ei vieläkään tiedä miksi sai kenkää..

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 19:43"]

Edellisessä työpaikassani oli poika, joka haisi ihan jumalattomasti hieltä. Kukaan ei kehdannut sanoa, vaikka esimiehen kanssa asiasta puhuimmekin. Hän puuttui asiaan siinä vaiheessa, kun asiakkailta oli tullut palautetta epäsiististä myyjästä. Pojan työsuhde irtisanottiin (oli vielä koeajalla).

[/quote]

Vierailija
98/123 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aihe. En nyt osaa sanoa, mitä tilanteessa pitäisi tehdä. Mielenkiintoinen siis siltä kantilta, että koskaan ei ole tullut tälläistä ihmistä vastaan, jolla olisi luontaisesti paha ominaishaju, jonka kaikki haistavat.

Siis meinaan, että kusi haisee kuselle, vanha viina vanhalle viinalle ja hiki hielle. Ne kyllä tunnistaa.

Mutta siis jos tälläinen vaiva on oikeasti olemassa, niin otan kyllä osaa, jos joku siitä kärsii

Vierailija
99/123 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehen kuuluu hoitaa asia, jos muut työkaverit puuttuvat, se koetaan varmasti kiusaamisena.

Vierailija
100/123 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kaveri haisee niin hirveälle, että odotan kauhulla, koska siitä aletaan kiusata. Jos tulee meidän eteiseen, haistan keittiöön asti sen hajun. Kengät tunkee kenkäkaappiin ja kaappia avatessa tulee sellainen tunkka, että tekisi mieli oksentaa. Vaivihkaa nostan niitä joskus oven viereen ulos. Autoon tullessa koko autoon tulee sellainen haju, että veitsellä voisi leikata. Ja mä en tosiaan ole mikään nuuskunenä vaan kestän monia hajuja hyvin.

Kyse on kissanpissasta. Ihan kuin kissa olisi merkannut kaikki vaatteet kenkiä myöten sataan kertaan. Heillä on useampi katti kotona ja haju sen mukainen. Ymmärtääkseni tilannetta pahentaa se, että pari leikkaamatonta urosta on eristettynä sinne päähän taloa, jossa on tämän lapsen huone.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän