Uusi työkaveri haisee - mitä teemme?
Siis oikeasti uusi tyyppi, nuori neitonen, haisee aivan järkyttävän pahalle. Pukuhuoneessa ei kukaan voi käydä kuin hengittämättä kääntymässä ja lemu tarttuu ainakin lähimpänä oleviin kaappeihin.
Tämä tyrmäävä haju haisee isoissakin tiloissa hetkessä niin, että koko tila lemuaa. Osa työkavereista jo yökkäilee, kun pitää esim. käydä vessassa, koska pieni koppi haisee tämän "haisulin" jälkeen sanoinkuvaamattomalle =(
Tietysti asia on pakko ottaa puheeksi (jännityksellä odotamme, milloin asiakkaat mainitsevat asiasta), mutta ihan oikeasti, se on kuitenkin todella vaikeaa. Herkkä ja henkilökohtainen aihe kuitenkin. Kyse ei kuitenkaan ole sairauden aiheuttamasta hajusta, koska kyseessä ei ole mikään pelkkä hien haju.
Vinkkejä? Kokemuksia?
Kommentit (123)
Mitenköhän tämä nainen on saanut työpaikan, luulisi pomon haistaneen naisen työhaastattelussa?
Meilläkin on työpaikalla eräs nainen joka on ihan siisti ja puhtaat vaatteet. Mutta hän haisee todella voimakkaasti virtsalta ja joltain muulta alapään hajulta. Ei hieltä tai edes hengitys haise pahalta mutta jokin ällöttävä alapäänhaju kun istuu hänen vieressään ja siihen yhdistettynä jalkahiki. Hyi hemmetti.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 00:31"]
voisitteko sopia jonkun työkaverin kanssa, että yritätte johdattaa keskustelua. Puhutte yhdessä vaikka uudesta deodorantista, jota olet kokeillut, joka on tosi tehokas tms. Ja kokeilette jos haisuli lähtee keskusteluun mukaan.kyllä hän varmaan arvaa tarkoituksenne, mutta jotenkin se tuntuisi lempeämmältä tavalta tarttua ongelmaan.
[/quote]
Voiko typerämpää ja läpinäkyvämpää "neuvoa" olla... meillä oli yläasteella tyttö, joka haisi voimakkaasti hielle, ja varmasti kärsi tästä. Tämäntasoisia vihjailuja sai kuulla aina ja joku taisi antaa ystävällisesti lahjaksikin dödön. Se vaan, että mikään ei auttanut, vaan joku aineenvaihduntaongelma mihin vanhemmat eivät hakeneet apua.
En tiedä onko tämä oikein, mutta minä ainakin alkaisin kiusata häntä siitä. Sellaisilla mukaviattomilla sivuhuomautuksilla yms.
Eikös kannabiksen hajua usein kuvailla imeläksi, olisko se?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 01:34"]
En tiedä onko tämä oikein, mutta minä ainakin alkaisin kiusata häntä siitä. Sellaisilla mukaviattomilla sivuhuomautuksilla yms.
[/quote]Ei ole oikein
miksi?
ruokavalioilla voi auttaa hajuun luulisin. esim raaka ruoalla. ainakin hengityksen haisemiseen tepsii. hajuvesistäkin sanomisestakin ihmiset ottaa nokkiinsa, kun allergian takian siirryn ja selitän että olen hajuvesille allerginen. hajusta sanominen on jotenkin henk kohtasta
Onko tämä ihminen ylipainoinen? Ystäväni haisee välillä ihan todella oksettavall syystä, että on isokokoinen ja vaikka käy päivittäin pesula, mutta ei kuivaa itseään kunnolla --->. kosteutta/märkää jää kaikkien makkaroiden ja poimujen väiin ja rintojen alle ja tästä johtuu se tajuton löyhkä mitä ei voi sanoin kuvailla. Ehkä vähän kuten monta päivää sissällä seisyt biojäteastia ja joku tunkkainen lisäähaju. :/ Joskus pitää yrittää pidätellä yökkäystä, kun tämmöinen henkilö istuu autossa viereen...
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 02:24"]Onko tämä ihminen ylipainoinen? Ystäväni haisee välillä ihan todella oksettavall syystä, että on isokokoinen ja vaikka käy päivittäin pesula, mutta ei kuivaa itseään kunnolla --->. kosteutta/märkää jää kaikkien makkaroiden ja poimujen väiin ja rintojen alle ja tästä johtuu se tajuton löyhkä mitä ei voi sanoin kuvailla. Ehkä vähän kuten monta päivää sissällä seisyt biojäteastia ja joku tunkkainen lisäähaju. :/ Joskus pitää yrittää pidätellä yökkäystä, kun tämmöinen henkilö istuu autossa viereen...
[/quote]
Juuri sellainen ummehtuneen imelä haju. Hyi helvetti. Itsekin tiedän yhden läskin ja haisee tuollaiselta. Pesulla ei mt-ongelmiensa vuoksi kai käy kun joka toinen päivä.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 19:12"]
Siis oikeasti uusi tyyppi, nuori neitonen, haisee aivan järkyttävän pahalle. Pukuhuoneessa ei kukaan voi käydä kuin hengittämättä kääntymässä ja lemu tarttuu ainakin lähimpänä oleviin kaappeihin.
Tämä tyrmäävä haju haisee isoissakin tiloissa hetkessä niin, että koko tila lemuaa. Osa työkavereista jo yökkäilee, kun pitää esim. käydä vessassa, koska pieni koppi haisee tämän "haisulin" jälkeen sanoinkuvaamattomalle =(
Tietysti asia on pakko ottaa puheeksi (jännityksellä odotamme, milloin asiakkaat mainitsevat asiasta), mutta ihan oikeasti, se on kuitenkin todella vaikeaa. Herkkä ja henkilökohtainen aihe kuitenkin. Kyse ei kuitenkaan ole sairauden aiheuttamasta hajusta, koska kyseessä ei ole mikään pelkkä hien haju.
Vinkkejä? Kokemuksia?
[/quote]
Hien hajuhan voi juuri kertoa sairaudesta, tai lääkityksestä. Olette lapsellisia.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 00:31"]
voisitteko sopia jonkun työkaverin kanssa, että yritätte johdattaa keskustelua. Puhutte yhdessä vaikka uudesta deodorantista, jota olet kokeillut, joka on tosi tehokas tms. Ja kokeilette jos haisuli lähtee keskusteluun mukaan.kyllä hän varmaan arvaa tarkoituksenne, mutta jotenkin se tuntuisi lempeämmältä tavalta tarttua ongelmaan.
[/quote]
Typerää olisi toimia noin. Avoimesti ja ystävällisesti voi miellummin ottaa asian esille, tai sitten niellä hajut.
On lääkityksiä, jotka saavat hien haisemaan todella pahalta. Asia ei kuulu teille. Kyllä tämä henkilö varmasti itsekin tietää haisevansa.
Hometta veikkaan minäkin. Miehen sisko on supersiisti. Mutta hän ei itse edes huomannut, että koko perheen vaatteet haisevat, kun oli niin tottunut siihen hajuun. Havahtui vasta kun itse sairastui siitä homeesta, lapset ja mies säästyivät.
Meilläkin on työpaikalla tuollainen tapaus. Taitaa olla joku mielenterveyskuntoutuja. Haisee sellaiselle äitelän tupakan, hien, koiraneritteiden ja tunkkaisen yhdistelmälle. Vaikea selittää. Ei tuolle asialle kukaan mitään voi. Deodoranttia kerran suositeltiin, mutta ei voi kuulemma käyttää hajusteallergian vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 19:23"]
Tietysi tahdikkuutta, mutta asia on kuitenkin vaikea. Hän asuu poikaystävänsä kanssa ja eläimiä tosiaan on. Mutta haju ei ole hiki, kusi, kissankusi, lika, vaan kaikkea tuota tai... Ei tosiaan voi kuvata.
[/quote]
jos oot oulusta tiiän kenestä puhut
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 21:48"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 19:35"]Mietin tuota kuvaamista vielä. Melkein mahdotonta, mutta jos vertais johonkin yhtä pahaan hajuun...eli pahimpaan pultsariin jos hajun voimakkuudessa ja ällöttävyydessä jos vertais. Haju ei siis sama, eikä samankaltainen. Pultsareiden lemua luonnehtisin happamaksi ja siihen verrattuna tämä neito haisee imelähkölle.
ap
[/quote] roskapussit viemättä, tiskit tiskaamatta, kotieläimet jotka nukkuvat myös sängyssä. Likaiset petivaatteet, vaatteet lojuvat lattialla ja poltellaan tupakkaa, ehkä poltellaan muutakin.
[/quote]
kuumennappa kookosrasvaa hellalla jos haju on sama nii tiedän mistä puhut.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 06:35"]
Hometta veikkaan minäkin. Miehen sisko on supersiisti. Mutta hän ei itse edes huomannut, että koko perheen vaatteet haisevat, kun oli niin tottunut siihen hajuun. Havahtui vasta kun itse sairastui siitä homeesta, lapset ja mies säästyivät.
[/quote]'
MIKSETTE SANONU SIITÄ?!
mulle pitää heti sanoa jos mun kuteet tai mä haisen kissankuselle tai jollei muulle paskalle. Vituttaa ihan helvetisti ku ei tällasia normaaleja asioita voi sanoa !!!
AP! Onko kyseessä sosiaali ja terveysala? Luulisi että potilaatkin/asiakkaat mainitsevat asiasta :( Missä päin?
Ihminen, joka ei käy suihkussa esim. viikkoon haisee aivan sanoinkuvaamattoman pahalle. Muistan, kun olin riparilla, siellä oli 2 poikaa, jotka eivät peseytyneet viikon aikana. Heidän lähellään ei kerta kaikkiaan voinut olla edes ruokajonossa. Hyyyh. Ehkä tuo työpaikan tyttö ei vain käy suihkussa tarpeeksi usein.
Mä en kyllä usko tuota työterveyshoitajaa, että sitä kautta ei voisi muka saada mitään apua. Meillä ainakin on työterveyden kautta ratkottu vaikka mitä asioita, mitkä vaikuttavat henkilöstön hyvinvointiin, enkä näkisi mahdottomana, että yhdessä HR:n kanssa ainakin konsultoiden tätäkin asiaa lähestyttäisiin. Mutta liekö ero palvelun tasossa siinä, että meillä on työterveys yksityisellä lääkäriasemalla......