Ei meidän luokallamme ollut mitään keliaakikkoja tms. 80-luvulla
Kommentit (23)
Minä olin keliaakikko jo 80- ja todennäköisesti jo 70-luvulla siellä koululuokassa, mutta en vain tiennyt sitä. Maha turposi ja keräsi ilmaa ja oli haavauma suupielessä jatkuvasti. Oli melkoinen onni, että vihdoin 90-luvulla sain diagnoosin ja pääsin parantumaan.
Ap taitaa olla niitä, jotka eivät "usko" mihinkään sairauksiin, joita hänellä itsellään ei ole...
En minullakaan ollut virallisesti kala-allergiaa. Olin kuulemma vain nirso. En tosin edes tiennyt miltä kala maistuu, kun se vain pisteli suussa. Itse kuvittelin, että ruodot kutittaa.
Intensiivisellä ja ennakkoluulottomasti maistelulla pääsin joskus 16-17 -vuotiaana tilanteeseen, jossa kalan syöminen tukki myös keuhkoputket. Silloin olin kuitenkin jo riittävän kypsä tekemään itse päätöksen kalan syönnin lopettamisesta.
Syötkö itse vitamiinipillereitä ym valmisteita. Kasveillekin osa lannoitteista ja hivenaineista ruiskutetaan lehtiravinteina(imeytyy lehtien pinnalta kasviin). Aika turhaa propagandaa kirjoitella asioista joita arvailee. Ja tuo ruiskutus ajankohta määräytyy olosuhteiden ja toiminnan takia, ei sen takia että olisi jotain salattavaa.