Ideoita miten yo-juhlat muuttuu sujuvasti 50v-juhliksi
Esikoisen yo-juhlat ja miehen 50v päivä sattuvat samalle viikonlopulle ja koska vieraslistakin on käytännössä sama, niin miten te järkkäisitte asian? (mies ei halua lahjoja, jos joku nyt kuvittelee, että haalitaan kahdet lahjat yksillä tarjottavilla)
Kommentit (81)
Ei mitenkään! Tuossa systeemissä kärsijänä on se ylioppilas, joka tulee ikänsä muistamaan sen, että "isä vei nekin juhlat minulta". Eli mies juhlikoot myöhemmin, ihan suosiolla.
Samaa mieltä kuin edelliset. Ei missään nimessä kaksia juhlia.
Entäs jos mies ei pidä 50v-juhlia ollenkaan ja merkkipäivä on kuitenkin samana päivänä. Miten estää, ettei kukaan vaan onnittele ja vie toisen juhlapäivää =)
Meillä oli sama tilanne. Ensin yo:t ja sitten 2 päivää myöhemmin äidin 50v. Samat naamat, suunnilleen samat tarjottavat, yhtä tylsät bileet molemmat. Eniten ihmettelen että vieraat viitsi tulla molempiin. Mua ei olisi yhtään haitannut vaikka olisi pidetty samalla kertaa, äidin juhlia ne molemmat oli.
Onpas itsekkäitä ylioppilaita teillä, jos ei isän juhlia saa pitää samana iltana! Itse en edes halunnut koko ylioppilasjuhlia, kävin mielummin kiertämässä kavereideni juhlat.
Onko teillä avoin kutsu vai kutsutaanko vieraat henkilökohtaisesti?
Mitä mieltä se ylioppilas on? Jos hänelle on ihan sama, niin järkkäisin ensin päiväsaikaan lakkiaiset ja jos nuoriso on lähdössä kaupungille juhlimaan, niin vanhukset voivat jäädä illaksi juhlimaan viisikymppisiä. Kaikki voittavat. :)
No pitääpä kysyä tytöltä, mutta luulen että sille on ihan sama.
ap.
Miksi lapsen yo-juhlat on niin turha asia, että ne voi ohittaa ja juhlitaan sen sijaan antaumuksella 50v isää?
Yo-juhlille on tietty päivä, synttäreitä voi viettää muulloinkin - moni täyttää vuosia keväällä, mutta juhlat ovat vasta heinäkuussa joten miksi ei ap:llakin voisi olla niin? Tiedotatte ajoissa, että miehen juhlat on heinäkuun toisena lauantaina ja nyt juhlitaan ylioppilasta.
kaikki nuoret eivät lähde hillumaan illalla.
Kysy nyt siltä tulevalta ylioppilaalta äläkä täällä kysele, kaikkia ei juhlat kiinnosta ollenkaan ja osa ei kaipaa täysin jakamatonta huomiota juhlavierailta, vaikka juhlat haluaakin pitää.
Alkuperäinen idea siis oli että juhlat samana päivänä ja päivän ohjelmaan kysyin ideoita. Kaikki taas palstan tapaan vastasi eri asiaan kuin mitä kysyttiin. Ja korostan vielä, yo-juhlia ei ohiteta. Niissä lakkiaisssa missä itse olen viime vuosina ollut, juhlakalua on näkyny vain päivällä ja alkuillasta ne on jo menneet omiin rientoihinsa.
ap.
Hyvin voi samoilla juhlilla juhlia molemmat. Ei meillä ainakaan nuorikaan laittaisi tässä vastaan yhtään. Itse vieraana en haluaisi tulla taas kahden viikon päästä samaan taloon uusiin juhliin - kesäviikonloput kun on aika kortilla. Jos päivä on sama niin se on sama. En ymmärrä, miten se olisi yo:n juhlista pois, jos samalla saa onnitella myös isää.
Ja juhlitte yhdessä tai ette, niin suku tietää kyllä 50 v. päivän ja onnittelee isää joka tapauksessa, se on varma. Vieraana toisin luultavasti kummallekin kukkia, yo:lle ja isälle, jos tietäisin, että isällä on tänään 50v. päivä, vaikka sitä ei olisi kutsussa mainittu.
Juhlan ohjelmana hyvä ruoka, hyvää juomaa ja seurustelua. Illalla muutenkin varmaan yo lähtee kavereidensa kasnsa jonnekin, joten aikuiset voi jäädä istumaan iltaa rennommissa tunnelmissa. Kaukaa tulleet sukulaiset varmaan lähtee kotiin.
Jos ne on samoilla juhlilla molemmat, niin toivottavasti vain ylioppilasta onnittelevat tajuaa pysyä poissa. Heillähän ei ole tietoa siitä, että isäkin juhlii ja tulee monta noloa tilannetta.
Miten sitten toteutatekin, niin ei riitä, että te itse tiedätte miten on tarkoitus juhlia, vaan asiasta pitää tiedottaa vieraillekin selvästi.
Eli jos esim. päädytte sellaiseen ratkaisuun, että ensin juhlitaan ylppäreitä ja illalla synttäreitä, niin laitatte kutsuihin selvällä kielellä, että päivällä onnitellaan ja lahjotaan vain ylioppilasta ja syntymäpäiväonnitteluja saa esittää vasta klo 18, kun ylioppilas on lähdössä illanviettoon. Sitä ennen päivä on yksin ylioppilaan. Eli itse pyrkisin välttämään sitä, että vieraat tulee sisään kahdet onnittelukukat ja lahjat kainalossa ja ovella sitten arpovat, että kenelle mitäkin piti ojentaa ja missä järjestyksessä. Ja mikä nolointa, jos muut ovat tienneet, että ei vielä synttärilahjoja, ja se juoru ei olekaan saavuttanut yhtä perhettä, joka tulee kaikkien lahjojen kanssa sisään jo päivällä.
Eli hyvä tiedotus hyvän suunnittelun lisäksi. Ja hyvät tarjoilut ja sellaiset ohjelmat, että vieraat pärjäävät samoilla vaatteilla aamusta iltaan.
Et kyllä aloituksessa kysynyt ohjelmasta, vaan kysyit, että miten järkkäisit asian. Ei siinä puhuttu mitään ohjelmasta, joten ei ihme, että moni ymmärsi, että haluat näkemyksiä samalle päivälle osuvien juhlien juhlimisesta ylipäätään.
Jos ohjelmaa mietit, niin tyylikäs siirros ylioppilasjuhlista isän syntymäpäiviin olisi, jos ylioppilas pitäisi puheen isälleen ja antaisi vieraille luvan alkaa juhlistamaan isää.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:15"]
Eli hyvä tiedotus hyvän suunnittelun lisäksi. Ja hyvät tarjoilut ja sellaiset ohjelmat, että vieraat pärjäävät samoilla vaatteilla aamusta iltaan.
[/quote]
Mun mielikuvitus nyt ei riitä, että millaisilla vaatteilla ei pärjää aamusta iltaan?
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 15:20"]
Et kyllä aloituksessa kysynyt ohjelmasta, vaan kysyit, että miten järkkäisit asian. Ei siinä puhuttu mitään ohjelmasta, joten ei ihme, että moni ymmärsi, että haluat näkemyksiä samalle päivälle osuvien juhlien juhlimisesta ylipäätään.
Jos ohjelmaa mietit, niin tyylikäs siirros ylioppilasjuhlista isän syntymäpäiviin olisi, jos ylioppilas pitäisi puheen isälleen ja antaisi vieraille luvan alkaa juhlistamaan isää.
[/quote]
Kysyin ideoita. Sorry jos ette osanneet tulkita sitä siten kuin tarkoitin.
ap.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 14:21"]
Mitäs ylioppilas on mieltä siitä, että ei saa omia juhlia? Kyllä mä pitäisin yo-juhlat erikseen ja synttärit esim. kahden viikon päästä.
[/quote]
No siis tienkin saa omat juhlat. Juhlakalu lähtee kuitenkin kavereidensa kanssa illalla juhlimaan, joten sitten vois alkaa ne 50v pippalot esim