Miten painonne laskenut synnytyksen jälkeen?
Mulla itselläni paino nousi raskauden aikana huimat 22kg ja nyt niitä pudotellaan. Nyt lähtenyt 13kg ja vauva on n.2.5 kk.
Onko teillä muilla tippunut paino miten vauhdikkaasti? Imetän lastani, ja tuntuu ettei minun kohdalla käy niin että imetys söisi kiloja. Vielä olisi 9kg jäljellä, että pääsisi entisiin mittoihin.
Kommentit (29)
16 kg tuli raskauden aikana. Jälkitarkastus kun muksulla oli 2kk tarkastus ja silloin oli 2kg kiloista. Nyt muksu on paria päivää vajaa 7kk ja kaikki raskauskilot on karissut ja niiden lisäksi vielä liki 12kg.
Heidi+ Manu 030106
ja olin ennen raskautta normaalipainoinen. Synnytyksen jälkeen hävisi heti noin 10 kg ja seuraavien muutamien viikkojen aikana loputkin. Tähän kyllä vaikutti se, että vauva joutui olemaan muutaman viikon syntymän jälkeen sairaalassa, ja olin hänestä huolissani enkä oikein pystynyt syömään. Vatsanahka on kyllä edelleen kauhea näky (vauva 8,5 kk): täynnänsä raskausarpia ja pelkkää nahkalöllykkää :(
Painoa tuli 22kg, nyt jäljellä 5kg ja synnytyksestä reilu 5 viikkoa. Vanhat vaatteet menee jo, mutta mahassa edelleen vähän löysempää nahkaa. Lähtee kuitenkin tosi nopeesti pois, vaikka syön " kahden edestä" edelleen. Imetän ja maitoa riittää hyvin.
noin 12kg joista sairaalaan jäi 7kg ja aika pian lähti loput 5kg ja pari vielä lisää. Ei ole ollut mitään ihmediettejä vaan pikemminkin =)
Raskausaikana painoa tuli 18kg, ja lähtöpaino oli 53,5kg. Sairaalaan jäi yli 10kg ja 3viikkoa synnytyksestä paino oli tippunut loput 8kg :) Nyt masukin on entisellään kun olen aloittanut vatsalihasliikkeiden teon silloin kun ehtii.. Ei kaikille taida näköjään jäädä edes löysää nahkaa tai yhtään arpia raskauden jäljiltä:)
---NiNaZZA & Pikku PrinSeSSA 5vko-----
raskauden aikana tuli +7 kg, synnärille jäi 15 kg. Nyt olen takaisin lähtöpainossa, tyttö 9,5 kk ja imetys loppui 2 kk sitten...
ylipainoa noin 30 kg. Kun pääsis raskauden jälkeisiin mittoihin ;)
terv. Meeri
Synnytyksestä nyt puoli vuotta ja entisissä mitoissa ollaan nyt joka suhteessa. Kiloja tuli 14 raskausaikana (lähtöpaino60 kg), joista 7 jäi sairaalan ja loput olen saanut itse pois lenkkeilemällä ja jumppaamalla kevään ja kesän. 5 päivää synnytyksen jälkeen aloin varovasti kävellä ja kun ilmat lämpenivät ollaan vauvan kanssa tehty 3-4 kertaa viikos n. 10 km lenkki. Kotona sitten vatsoja ja vauvan nostelua :)
Osittain imetin 2,5 kk, maito ei alunperinkään riittänyt, taitaa olla sukuvika.. Olin ajatellut kyllä täysimettää, mut kun ei onnistunut niin pojan ollessa 2,5 kk aloin sitten laihiksen kunnolla. Tois nihkeesti ovat kilot tippuneet verrattuna aikaisempiin laihiksiini ennen vauvaa.
Raskausaikana tuli 8kg painoa, synnärille jäi 4kg ja pari viikkoa synnytyksen jälkeen kaikki oli poissa. Vauva nyt 2kk ja täysimetän, mutta ei ole enempää paino tippunut. Käyn joka päivä vaunjen kanssa lenkillä ja lisäksi joka toinen päivä rullauistelemassa, teen vatsalihakset aina rullaluistelulenkin jälkeen.
Tytteli-83 ja neiti 2kk
Mulla oli painoa ennen raskautta reilusti päälle sen 100 kg:n..Raskauden alussa putosi 6 kg ja lopussa tuli takaisin se 6 kg. Eli takaisin lähtöpainoon. Viime viikolla kävin vaa' alla ja se näytti -14 kg! Että ihan mukavasti! Vielä kun päästäisiin alle sadan kilon, niin olisi todella hyvä, matkaa kun ei enää montaa kiloa ole :D
Poika on nyt vasta reilut 3 vkoa ja yritän täysimettää. Maitoa vain ei tunnu ihan joka syötölle niin riittävän, mutta yritys hyvä kymmenen! Tulisi vain hiukan viileämpiä päiviä, niin päästäisiin kunnolla ulkoilemaan. Nyt on jäänyt pikkulenkkeihin, kun aurinko porottaa niin kuumasti..