Miten painonne laskenut synnytyksen jälkeen?
Mulla itselläni paino nousi raskauden aikana huimat 22kg ja nyt niitä pudotellaan. Nyt lähtenyt 13kg ja vauva on n.2.5 kk.
Onko teillä muilla tippunut paino miten vauhdikkaasti? Imetän lastani, ja tuntuu ettei minun kohdalla käy niin että imetys söisi kiloja. Vielä olisi 9kg jäljellä, että pääsisi entisiin mittoihin.
Kommentit (29)
Mulla taas painon lähtö oli ikävämpi juttu...
Sektion jälkeen pääsin kotiin 6pvn päästä, ja heti kotiin tultuani paino putosi viikossa 19,5kg. Yhteensä painoa tuli koko raskausaikana vain 6kg.
Tuo nopea ja kova painonlähtä tarkoitti sitä, että maidontulo loppui kuin seinään... . Taistelin kyllä imetyksen kanssa 2kk, mutta sitten oli pakko luovuttaa.
heather ja neiti-nessukka 11kk
Mulla esikoisesta tuli 18kg ja ristiäisiin mennessä kaikki oli hävinneet, eli n. 2kk.
Keskimmäisestä tuli 16kg ja painonputoaminen kesti n. 7kk
Nyt kolmas on 4 vkon ikäinen ja painoa on jäljellän. 7kg. Kokonais saldo raskaudessa oli karvaa vailla 15kg.
Oma päättely onkin et tyttöjen(/esikoinen ja kolmas) jälkeen laihdun nopeasti, mutta keskimmäisen/pojan jälkeen lähti hitaammin ;D
josta synnärille jäi noin 7 kiloa. Loput lähtivät kahdessa viikossa, mutta valitettavasti kompensoin tuota imetyksen energiankulutusta niin, että kun lopetin täysimetyksen 6kk kohdalla oli painoa tullut lisää 6 kiloa...Joten ei paljon ollut iloa tuosta nopeasta raskauskilojen katoamisesta ;))
Painoa tuli raskauden aikana 14 kg ja kaikki extra kilot nyt lähteneet, vauva on 5 kk.Faith_:
40kg lisää raskausaikana!!! Painoin ennen raskautta 60kg ja päivä ennen synnytystä neuvolassa vaaka näytti tasan 100.. HUH!! Ei paljon naurata nyt kun pallomaha on poissa niin jäljelle jäi läskit. Synnytyksestä 8vkoa ja paino 90kg, laitokselle jäi 6kg eli hitaasti lähtee, n. 1/2 kg viikossa. Jälkitarkastuksessa kun kysyin laihdutuksesta niin lääkäri sanoi että jos kehon oma rasva palaa nopeasti niin rasvakerroksessa olevat myrkyt siirtyvät äidinmaitoon ja sitä kautta vauvaan.. Imettäjien kannattaa muistaa :)
-siis kilot!
Mulle tuli raskauden aikana yht. 17kg, joista 11 lähti viikossa. Tai 1,5 viikossa! Olin ihan tohkeissani kun huutelin raportteja: " tänään lähtenyt 4kg!" jne. Valitettavasti tuon 11kg lähdön jälkeen paino jämähti tiukasti paikoilleen. Ei tullut lisää, eikä yhtään lähtenyt pois. Ilmeisesti totuus siis se, että 11kg oli raskauskiloja ja loput 6kg suklaakiloja?
No, nyt kesän aikana paino on salakavalasti hiipinyt ylöspäin niin, että aloitin dieetin maanantaina... oli pakko, sillä nyt alaspäin on mentävää 10kg! Mistä hitosta ne kilot lanteille ehtiikin?
Onneksi dieetti on ollut rohkaiseva: 2pv, 2kg :-)
Eli painoin ennen raskautta 62kg ja siinä oli jo kymmenen ylimääräistä mulle (152cm) ja todellakaan en meinannut uskoa että voin joskus maailmassa painaa 100kg, mutta näin vaan kävi. Synnytys tuntui menevän kaikilta osiltaan päin he......., ja kiireelliseen sektioon lopulta minut vietiin. Sairaalassa vietin kaikki 10 päivää ja kotiin lähdin vielä kera kahden antibiootin. Imetys epäonnistui vaikka sitä epätoivoisesti yritinkin, se neuvolan tätien mielestä kaikkien synnytyksessä käyneiden ja sen jälkeisten tapahtumien yhteensumma...
Kuitenkin, nyt 9 viikkoa synnytyksestä takana ja 27 kg! Mutta vielä on todellakin matkaa alaspäin ja mikä suurin ongelma jumppaa pitäisi harrastaa ja kuntosalilla käydä, että paikkoja kiinteämmäksi saisi mutta aikaa ei riitä siihen ja mies joka päivä työssä ja vanhempani asuu kaukana, joten ei lapsenvahtiakaan siksi aikaa olisi. Kotona olen yrittänyt jumpata, mutta aina kun aloitan niin rakas lapseni herää nokosiltaan ja vaatii äidin huomion, joten tällä hetkellä ainut liikuntamuoto onkin sitten kävely vaunujen kanssa...
Kiloja tuli raskausaikana 10, josta laitokselle jäi noin 6. Tällä hetkellä on vielä pari kiloa jäljellä joita tässä vähitellen yritän karistaa jotta olisin taas samoissa mitoissa. Synnytyksestä nyt kulunut vähän reilu 2 kuukautta.
raskauden aikana tuli 12kg ja kaikki jäi sairaalaan, (ei voi syödä suklaata, allergia soija- ja kaakaopavuille) nyt olen kiinteyttäny kroppaani käymällä vauvan kanssa päivittäin ulkona, 2 tunnin lenkkejä tehdään. Aloitin lenkkeilyn heti sairaalasta päästyä yksin, ja kevään tullen otin vauvaa mukaan.
Esikoisesta tuli 18kg, joista 16kg oli putosi ekan puolen vuoden aikana.
Kuopuksesta tuli 17kg, joista on jäljellä 2kg, kuopuksen ollessa 5kk.
Kumpaakin täysimetin 5kk...
Eli yhteensä neljä kiloa ovat lapset jättäneet vyötärölle, ainakin toistaiseksi...
Raskauden aikana tuli 19kg. Olin (hieman!) alipainoinen ennen raskautta (36kg, pieni muutenkin).
Sairaalaan jäi 8kg, joten olin jo silloin normaalipainossa, eli 47kg. Jälkitarkastukseen mennessä painoin n. 40kg. Ja painan edelleen sen 40 (synnytyksestä jo 5v.).
Nuoresta iästä ja imetyksestä tais olla paljon apua, painon karistuksessa.
Josta oli tallella viela 5-7 kg kun raskauduin uudelleen 2 vuoden paasta. Tokassa raskaudessa tuli 15 kg joista on nyt (vauva 5,5 kk) lahtenyt 16 kg, eli miinuksella ollaan. Ensimmaiset n. 10 kg lahti jo ihan parin ekan viikon aikana. En ole laihduttanut koska taysimetan, talla kertaa vaan putoaa paino. Johtuu ehka siita etta mulla oli yksi aika raju mahatauti ja sitten jouduin viela nielurisaleikkaukseen enka voinut syoda kunnolla kahteen viikkoon.
... ja taysimetin siis myos esikoista mutta paino ei vain pudonnut samalla tavalla. Ja nuori ika ei ole mulla, aina vaan vanhenee, ja nyt jo kolmevitosen " paremmalla" puolella. ;-)
aattelin miekin vastailla.. elikkäs painoa tuli n. 17 kg ja sairaalaan jäi 10 kg.. eli 7 kilon kanssa on nyt taisteltu.. nyt poika 3 kk ja jäljellä n.2 kg mut ihme makkara tohon mahalle on jääny, eli pitäs varmaan vatsaa treenailla :) omat pöksyt mahtuu jalkaan joten ei hätiä.. mut paidat oon kyl saanu ostaa uudet ku tissit kasvo niin hurjasti raskauden aikana ja nyt imettäessä.. mitähän niistäkin jää jäljelle ku oon imettäny.. :)
Synnärille jäi muistaakseni vain 3 kiloa, ja sitten menetinkin aika äkkiä 7 kiloa muutamassa viikossa. Mutta nyt kolmisen kk ainakin on jäljellä vielä ollut n. 8 kiloa, joista en ole tähän saakka eroon päässyt. Tosin en ole kovin aktiivisesti edes yrittänytkään kun täysimetän ja haluan maidon varmasti riittävän ja siksi syönkin hyvin.
No nyt tän viimeisen viikon ajan olen yrittänyt vähän skarpata ja jättänyt pois vähän pullaa ja keksejä ja sen semmoista. Lisäksi olen lisännyt liikuntaa mutta se on tosi vaikeaa kun on kolme lasta josta huolehtia ja miehellä epäsäännölliset työajat. Kuntopyörä mulla on olkkarissa ainakin odottamassa.
Eivätköhän nämä kilot joskus lähde, mutta työtä se vaatii!
Niin ja täysimetän vielä ja poju 5 kk. Jostain luin että vasta 6 kk:n täysimetyksen jälkeen se imetys alkaisi verottaa äidin rasvavarastoja??
painoa liki 38kg. Nyt vähän vaille 4kk sectiosta ja painoa jäljellä n. 4kg. Reidet, peppu ja käsivarret on timmimmässä kunnossa kuin koskaan ennen. Vatsa on vaan aika läde ja jenkkakahvat pullahtaa, mutta eiköhän niistäkin pian päästä..
Imetyksellä minulta on lähtenyt kilot edellisten lasten kanssa. Vähän hitaammin on tähän mennessä tippunut paino, mutta toivottavasti silti kilot lähtisivät vähitellen. Kyllä se sille ainakin vaikuttaa.
Eli kun aloitin odottaa toista lasta oli paino 97. synnärille mentiin 108kg:n kanssa ja sinne jäi se 8kg. Kuukausi nyt mennyt kotona vauva täysimetyksellä ja paino on pudonnut 95-96kiloon. Mulla tosin saa vielä tippua reilustikin, kun tuota ylipainoa on sen verran.
Esikoista kun aloin odottaa paino lähti 88kg->106kg. Silloin synnärille jäi 10kg, eikä se siitä sit sen jälkeen mihinkään muuttunutkaan, vaikka esikoinenkin oli täysimetyksellä. paino pysyi koko tuon pari vuotta siinä 95-97kilon hujakoilla mitä odotusten väliin jäi aikaa.
raskauskiloja tuli 7.5kg, 4vkoon on lähteny 10.5kg, kiitos imetyksen... 3 levyä syön suklaata viikkoon et pitäis varmaan lopettaa syöpöttely ennen kuin imetys loppuu, tulee kilot muuten takasi ja vauhdilla... : )
...esikoiselta ne ei oikein kerennyt tippuakkaan, vaikka lasten ikäero on 2 v.
Painoa tuli n. 17 kiloa. Nyt jäi laitokselle 9 kiloa, ja siitä vielä on tippunut 3-4 kiloa. Vauva on 5 vkoa.
Enemmän olen huolissani tuosta kiinteytyksestä, eli vaikka paino olisi ihan lähtökuopissa, tuota " löllöä" ei saa vain laihtumalla pois, se täytyy kiinteyttää jumpalla. Niinpäs aloitinkin tällä viikolla kevyen, lempeän, synnytyksen jälkeisen jumpan. Varsinkin vatsa tuottaa työtä, kun se esikoisen jälkeen ei mennyt minnekkään :)
Eli puntarin lisäksi myös mittailen ympärysmittoja, että näen tuon kiinteytymisenkin...