Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuparitarjottavani. Maistuisiko?

Vierailija
25.02.2014 |

Kuohuviiniä tervetuliaismaljoiksi. Sen jälkeen maukasta kanakeittoa parhaan reseptini mukaan. Ruokajuomaksi vettä, marjamehua tai lisää kuohuviiniä. Perinteinen oman puutarhan marjoilla täytetty kermatäytekakku, kahvia ja teetä. Lapsille vaihtoehtona myöskin jäätelöt.  Miltäs kuullostaa näin yksinkertaiset tarjottavat? Ajattelin tarjota mieluummin ruokaa, kuin montaa jälkiruokaherkkua.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon niin pahasti maitovammainen, ettei nuo laktoosittomatkaan käy suuremmassa määrin tai saan niin kamalat ilmavaivat, ettet haluaisi taatusti minua vieraaksesi :) Minulle ei jäisi siis juurikaan mitään syötävää, paitsi se kuoharimalja. Ehdottomasti lisää naposteltavaa tai muita vaihtoehtoja pääruokiin. 

Vierailija
42/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä ap. oikeastaan halusit kysellä? Sullahan on reseptit ja vieraiden mieltymyksetkin tarkkaan selvillä. Mitä keskustelemista on siinä, että tarjoat kanasoppaa ja kakkua? Jaa-a, jännä jännä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin laittaisin lapsille ainakin vähän useemman vaihtoehdon. Esim. lihapullia/nakkeja coctailtikuissa jollain dippikastikkeella jos kanakeitto ei sattuisi maistumaan. Tai sitten kakun/jätskin lisäksi jotain keksejä/vohveleita.

Lapsetkin voi halutessaan olla aika nirsoja, ja se ei oo kauhean kivaa muille vieraille, jos siellä seassa on joku nälkäänsä kiukutteleva pikkuinen. :-/

Vierailija
44/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksinkertaisia ruokia syötte jos kanakeitto on automaattisesti kouluruokaa. Toki monet tekevät samoin, kuin koulussa, mutta kanakeitto voi olla myös todella hyvää. Kanakeittoja on niin monenlaisia.

Olin yksissä juhlissa joissa oli tarjottavana kanakeittoa ja kaikki söivät sitä oikein mielellään ja ottivat paljon lisääkin. Ei ollut sitä koulukeittoa. :D Vieraita oli noin 50.

Suurin osa ystävistäni ja oma sukuni syö lähes kaikkea, joten heille tuollainen toimisi oikein hyvin. Kun taas yhdistetään miehen suku ja miehen ystävät niin meneekin sitten seisovan pöydän tai pikkutarjottavien puolelle. Pitää olla ihan kaikkea mahdollista niin, ettei niissä ole liikaa mitään, kun jokaisella on jokin rajoite. On hieman jopa rasittavia, koska leipomiseen menee aikaa tosi paljon jos tekee montaa eri juttua.

Vierailija
45/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan rehellisesti puhuen: söisin kyllä ja kiittäisin kauniisti, mutta salaa odottaisin jotain vähän monipuolisempaa. Pelkkä keitto ja kermakakku ovat vähän... plaah. Noin isolle vierasmäärälle voisi olla edes pari eri vaihtoehtoa. Vaikka niitä tylsiksi haukuttuja karjalanpiirakoita ja munavoita, maistuvat yleensä lapsillekin. Tai juustosarvia, nakkipiiloja tms. Ja kakun kanssa edes keksejä. 

Ääneen en tietenkään juhlissa sanoisi mitään tarjoiluista. Mutta nyt kun kysyit.

Vierailija
46/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa nyt jo, että ap ei vaan osaa kokata. Yrittää vaan täällä päteä, vaikka tarjottavansa ovat pussista tehtyä kanakeittoa ja pakastealtaasta ostettu kermakakku.

Vierailija
47/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Kyllähän sainkin paljon hyviä vinkkejä, joista onkin apua tarjottavien hienosäädössä! Pysyn kanakeitto-täytekakku ideassani, mutta huomioin yksilölliset pikkupurtavat sun muut. Kanakeitto on maidoton ja laktoositon. Niille, jotka eivät pidä kermavaahdosta, suosittelen maistamaan kakun keskellä olevaa marjaisaa osaa. Siellä ei ole kermaa. Tai yksiä kahvileipiä, jotka teen varuiksi. Keitto on varmasti täyttävää, kunhan se on myös maistuvaa.

ap

Vierailija
48/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:54"]Tosi hyvä! Ehkä sen verran, että ruokajuomista kuohari pois ja tilalle lisäisin maitoa ja kotikaljaa. Kakun kanssa vaikka sitten sitä kuohuvaa lisää.

Ja keiton kanssa laittaisin paria laatua leipää + levitettä ja vaikkapa juustoa ja leikkelettä tarjottimelle.

Namnam

[/quote]

Juntti.

Vierailija
49/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Joo, moni varmasti pitää, mutta onneksi minua ei ole kutsuttu. Kuohuviini kyllä maistuisi, mutta inhoan nestemäisiä kanaruokia ja täytekakusta tulee aina huono olo. Mutta jos muuten on mukava juhla, kivaa ohjelmaa ja muuta, niin tarjottavat on sivuseikka.

Vierailija
50/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis todellako joku ehdottaa MAITOA tupariruokailun juomaksi.  Voiko juntimpaa tyyppiä olla ?  

Missä viini/olut ?

Vierailija
51/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 12:44"]

Juu. Seisova pöytä on tarkoitus laittaakin. Kuohuviiniä ei toki tarjota rajattomasti, kun on lapsiakin paikalla.  Kanakeiton kanssa toiset annokset kuohuvaa, jos joku tahtoo. Joillekin vieraille (pari iäkkäämpää miestä) kolmannet lisäyksellä " ei enempää, kun on lapsiakin paikalla". Ruoan kanssa ei onneksi nouse niin päähänkään.  Lapsille on leikittäjä. ap

[/quote]

Siis voi juma***** " ei enempää, kun on lapsiakin paikalla".  huh huh. Oletko lesta ? vai ovatko vieraasi alkoholisteja ?

Vierailija
52/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ap:n "juhlat" tulee oleen täysi katastrofi :D

Vierailija
53/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle maistuisi ap:n tarjottavat!

Itse olen järjestänyt syntymäpäiviä n. 30:lle ihmiselle ja syömistä on kulunut kyllä aika iso määrä. Joten jos nuo ovat tarjottavat, niin tee varmasti niin iso satsi, että vieraat voivat santsata ilman, että heidän tarvitsee kantaa huolta ruoan riittävyydestä.

Itse lisäisin tarjottaviin ehdottomasti  leipää/sämpylöitä/sarvia/coctailpiirakoita tms. Ehkä jokin simppeli suolainen piirakkakin voisi olla keiton kanssa kiva.

Kuohuviini alkujuomana ja/tai jälkiruokana kiva, mutta ei ruokajuomana.

Itse tarjoisin ruoan kanssa lisäksi valkoviiniä ja olutta. Mutta jos haluaa välttää lasten kanssa alkoholia, niin sitten ei.

Jäliruokakahveille tekisin myös muuta tarjottavaa täytekakun lisänä. Sillä kaikki eivät pidä siitä. Esim. tosca-piirakka on helppo tehdä ja on todella maukas. Sen voi tehdä pakkaseen etukäteen. Ja ehkä pikkuleipiä, meidän paikallisen  konditorian lusikkaleivät maistuvat useimmille.

Itse olen sellainen, että järjestän tarjottavaa aina paljon, sillä se on noloa jos vieraat jäävät nälkäisiksi.

Vierailija
54/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut useita 50-70 ihmisen juhlia ja olen tehnyt aina noutopöydän, jossa on ollut valinnavaraa:  chililohta, savusiikaa, sisäfilettä, vihreä salaatti, kana.pesto.makaroni salaatti, marinoituja fetoja,oliiveja, viinirypäleitä, vesimelonia, kotijuustoa, sämpylöitä jne jne Helppo tehdä ja helppo syödä vaikka kaikille ei ole pöytää.

Ei missään nimessä perinteistä kermakakkua vaan aina on ollut Britakakku, suklaakakku, joku juustokakku jne

ja aina on maistunut :)

Vierailija
55/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan on keiton kanssa hyvä leipäpöytä ja useampi päällinen :)

Vierailija
56/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemmissa tupareissa tarjottu sitruunainen juustokakku kuulostaa loistavalta! Nyt tekee mieli...

Vierailija
57/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ehdottomasti myös leipää+levitettä ja kakun lisäksi jotain pikkuleipiä/keksejä. Muuten ihan ok :) Itse tarjosin tupareissa pizzaa, patonkia ja mozzarellatikkuja, juomana oli limsaa, olutta ja siideriä. Jälkiruokana marjarahkaa iso kulhollinen. Ihan junttimeiningillä siis ;D

Vierailija
58/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt vielä miten olet ajatellut että ihmiset syö? Seisaaltaan, polvenpäältä vai pöydän ääressä?

Vierailija
59/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hienolta :)

Vierailija
60/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin 12. Ja ainakin meidän piireissä (kolmekymppisiä pk-seutulaisia) en voisi kuvitellakaan, että tupareissa olisi tuollaiset tarjottavat, olisi todella outoa. Yleensä meillä on tupareissa tyyliin jotain suolaista piirasta, coctail-piirakoita, salaatteja ym., tapaksia, pizzapaloja tms., kuten joku sanokin, pientä naposteltavaa. Kanakeitto ei mielestäni ole tupariruokaa, ei tupareissa ole tapana mitään varsinaista ruokaa tarjoilla. Täytekakku käy hyvin jälkkäriksi tällaiselle.