Siis miksi, oi miksi raportoitte IHAN KAIKEN facebookissa?
-Viikkoa ennen lomaa kerrotaan, että lomaan 7 päivää. Seuraavana päivänä, jee, enää 6 päivää lomaan. sama jatkuu siihen asti, kunnes on 1 päivä enää. Sitten koko se vika ilta raportoidaan, mitä kaikkia lomasuunitelmia tehty, mitä pakattu, minne mennään ja kuinka jännittää jne.
-Kerrotaan mitä syötiin aamupalaksi, entä lounaaksi. Missä käytiin lenkillä, mitä ostettiin. Mitä syötiin välipalaksi, mitä katsottiin telkkarista. Sitten päivällinen ja iltatouhut ja iltapala jne. Ja aina uusi päivitys jokaisesta tekemisestä! Siis ketä kiinnostaa?!?
Varsinaista yksinpuhelua päivästä ja viikosta toiseen. Aika monen kaverin päivitykset joutunut blokkaamaan ja taas joutuu yhden. Ei vaan jaksa noita lukea aina vaan uudestaan ja uudestaan. Samoja juttuja.
Kommentit (14)
No minusta koko facebook on turha.
Tunnen tapauksen joka tunnin välein tiedottaa miten hänen freelanceprojektinsa edistyy ja mitä vastoinkäymisiä on ja miten nyt sujuu ja fiilikset on hei nyt tällaiset ja nyt tuli tällainen vastaus meiliin ja nyt otan lasin viiniä jne jne jne. Ehkä ei ihme että sitä kumppania on vaikea löytää.
Mulla ei onneksi ole ihan noin "pahoja" kavereita mutta muutaman olen blokannut pikkurasististen vitsien takia. Yksi kaveri laittaa lähes päivittäin kuvan tekemästään ruuasta/leivonnaisesta tms joka ei edes ole kovin kummoinen; esim jauhelihapihvi, maksalaatikkoa, perunamuusia ja pari suolakurkun viipaletta samassa annoksessa. ja kaikenlisäksi tosi rumat astiat =)
Mulla on yks kaveri (kolmekymppinen nainen), joka raportoi jatkuvasti raskaudestaan ja lastensa flunssista, tyyliin "rakenneultrassa todettiin nyt poikkeavuutta", "olen sokerirasituksessa", "taas x:n kanssa lääkärissä, jossa todettiin sitä, sitä ja tätä" jne. ja pitää vieläpä profiiliaan täysin julkisena. En vaan ymmärrä, en...
Juuri laskin, että yksi kavereistani päivitti eilen 11 kertaa ja tälle päivälle kertoja tullut nyt 3 + yksi kommentointi eiliseen postaukseen (johon kukaan ei ole kommentoinut mitään). Puhelee siis koko ajan yksikseen.
.-ap-
Pahin joka-asian raportoija mun kaverilistalla on nuori äiti. "Vauva hymyili!" "Vanhemman pojan kengät taas märkänä", ja sitten joka päivä vähintään yksi pitkä vuodatus joka sisältää valitukset aiheista: sää, vanhemman lapsen kiukuttelu, unen puute ja jonkin arkisen asian toimittaminen. Nämä siis aina samassa pitkässä päivityksessä. Sitten illalla onkin maailman ihanimmat lempparimiehet ikinä ja päivällinen on loihdittu kuin sadusta. Ja seuraavana päivänä sama uudestaan, ensin maailma kusee ja sit taas ihansairaankivaa. Ja kaikki ihan arkisista perusasioista.
Olen piilottanut hänet uutisvirrasta, sillä se paheni eksponentiaalisesti siihen pisteeseen että piti etsiä muiden kavereiden postauksia.
Mua kummastuttaa ne turhanpäiväiset päivitykset, joihin 7 vastaa ja 30 tykkää. Hä?
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 14:30"]
Mulla on yks kaveri (kolmekymppinen nainen), joka raportoi jatkuvasti raskaudestaan ja lastensa flunssista, tyyliin "rakenneultrassa todettiin nyt poikkeavuutta", "olen sokerirasituksessa", "taas x:n kanssa lääkärissä, jossa todettiin sitä, sitä ja tätä" jne. ja pitää vieläpä profiiliaan täysin julkisena. En vaan ymmärrä, en...
[/quote]
Onkohan meillä sama kaveri? Kaiken lisäksi kirjoittaa kaikesta hyvin narisevaan ja valittavaan sävyyn tyyliin "Taas meidän perhettä koetellaan. Matti-Irmeli on taas kuumeessa kyllä meni taas viikonlopun suunnitelmat pilalle :("
Mäki haluun tommosen kaverin joka päivittäis jotain mihin olis helppo kommentoida jotain yhtä tyhjänpäiväistä.
Mun kaverit ei päivitä enää juuri mitään, niin eipä ole mitään iloa enää koko facesta.
Onneksi jo osaatte karsia sitä kaverilistaa, niin ei tarvitse AV:lla valittaa silkkaa tyhmyyttään. Sitähän se on, jos ei ole osannut kavereitaan valita tai huonoiksi havaittuaan deletoida.
Tähän jatkoon esimerkkejä sitten niistä omista päivityksistänne, joista yleensä ollaan haltioissaan ja ne kiinnostavat laajoja kansanjoukkoja:
Pahimmat omista kavereistani ovat näitä "Jeee hyvä minä" tyypit, jotka raportoivat jatkuvasti omaa mainiouttaan. Kuinka taas tuli olohuoneeseen uusi kiva järjestys "on mulla kyllä hyvä silmä sisustuksille vaikka itse sanonkin" tai lenkkeilystä "taas juoksin 100km 1500 km pyörälenkin jälkeen ja vielä uin töihin aamulla viideltä, kyllä taas jaksaa" tai "mun lapset ne on sitten älykkäitä, huomasivat äidin uuden hiusvärin" ja mitä vielä kaikkea. 5-10 päivitystä joka päivä ja jokaisen sisältö omaa mahtavuutta korostavaa. En vaan jaksa enää seurata.
Järkyttävin tutun tutun kautta kuulemani tapaus oli sellainen että ensin sinne laitettiin alapään kuva synnytyksen jälkeen, sitten limainen lapsi, sitten kuva siitä alapäästä viikon jälkeen ja vielä kahden viikon jälkeen, sitten kuvailtiin tarkasti koko toiminta joka kuulosti lähinnä teurastukselta, ja tottakai lapsen eka paskapökäle piti valokuvata myös potassa ja laittaa se koko kansan nähtäväksi!
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 14:21"]
No minusta koko facebook on turha.
[/quote]
AMEN TO THIS!
En raportoi, eikä onneksi noin rapartoi kukaan kavereistani.