Tuparitarjottavani. Maistuisiko?
Kuohuviiniä tervetuliaismaljoiksi. Sen jälkeen maukasta kanakeittoa parhaan reseptini mukaan. Ruokajuomaksi vettä, marjamehua tai lisää kuohuviiniä. Perinteinen oman puutarhan marjoilla täytetty kermatäytekakku, kahvia ja teetä. Lapsille vaihtoehtona myöskin jäätelöt. Miltäs kuullostaa näin yksinkertaiset tarjottavat? Ajattelin tarjota mieluummin ruokaa, kuin montaa jälkiruokaherkkua.
Kommentit (60)
Mun mielestä tupareihin sopii mieluummin seisova pöytä -tyylinen kattaus, jossa on paljon erilaisia suolaisia syötäviä niin, että kasvissyöjät ja muut ruokarajoitteiset saavat jokainen riittävästi jotakin. En laittaisi itse ollenkaan tuollaista vain yhtä alku- ja pääruokaa.
13 jatkaa, että laittaisin useita erilaisia salaatteja, suolaisia piirakoita, lohitäytteisiä ruisnappeja ym. perinteistä tuparitarjottavaa. Lapsille ajatellen voisi olla myös vaikka lihapullia. Makeita vaihtoehtoja voisi olla vähemmän, koska niitä kuluu aina vähemmän kuin suolaisia.
Tuossa sinun vaihtoehdossa oletetaan, että kaikki söisivät mielellään kanakeittoa.
Ap ei taida olla kummoinenkaan kokki. Nuo kaksi ruokaa ovat ainoat, joita osaa tehdä ja tuskinpa nekään ovat hyviä kuin ap:n itsensä mielestä, mutta pakko yrittää päteä itsetehdyllä ruualla. Pitopalvelu on hyvä vaihtoehto, jos ei osaa. Vai eikö ole varaa muuhun kuin tuollaiseen kouluruokalaköyhäilyyn?
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 11:38"]
Kuohuviiniä tervetuliaismaljoiksi. Sen jälkeen maukasta kanakeittoa parhaan reseptini mukaan. Ruokajuomaksi vettä, marjamehua tai lisää kuohuviiniä. Perinteinen oman puutarhan marjoilla täytetty kermatäytekakku, kahvia ja teetä. Lapsille vaihtoehtona myöskin jäätelöt. Miltäs kuullostaa näin yksinkertaiset tarjottavat? Ajattelin tarjota mieluummin ruokaa, kuin montaa jälkiruokaherkkua.
[/quote]
Jotakin muutakin juotavaa kuin sitä kuohujuomaa. Ja mulle kakun pitäisi olla maidoton. Ja kanakeittoon ei maitoa.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 12:25"]
Mun mielestä tupareihin sopii mieluummin seisova pöytä -tyylinen kattaus, jossa on paljon erilaisia suolaisia syötäviä niin, että kasvissyöjät ja muut ruokarajoitteiset saavat jokainen riittävästi jotakin. En laittaisi itse ollenkaan tuollaista vain yhtä alku- ja pääruokaa.
[/quote]
Samaa mieltä! Ihan ok tarjottavat ap:lla, jos vieraita olisi vain muutama tuttu, joiden ruokarajoitteet on tiedossa. Onko ap:n mahdollista laittaa se kanakeitto-ohje! Voisin tänään tehdä meillekin.
Olen kysynyt allergioista. Kalakeitto on poissuljettu vaihtoehto. Tarjottavat ovat laktoosittomia. Rasvan määrä on kokonaisuudessaan kohtuudessa.
Suuren osan kutsutuista tunnen muutenkin jo hyvin. Yleensä vieraani ovat pitäneet tästä keitosta. Samoin täytekakku on maistunut.
Tämä olisi ensimmäinen kerta, kun tarjoaisin samalla vierailulla molempia herkkuja. Kakun täytteitä olen vähän muuntanut. Keitostakin tulee joka kerta hivenen erilaista. Edellisissä tupareissani noin 10 v sitten tarjosin mm voileipäkakkuja ja sitruunaista juustokakkua.
ap
Minä en tuosta tykkäisi. En syö ollenkaan mitään makeata joten noista ottaisin vain kanakeittoa (arkista kouluruokaa). Eli ei, ei, ei.
Ei tullut ollenkaan sellaista vesi kielelle- fiilistä noista.
Joko ap:n vieraat näkevät nälkää niin pahasti, että heille maistuu tuollainen kouluruokaköyhäily "juhlaruuaksi" tai sitten ap on niin hirveä ihminen, ettei vieraat uskalla sanoa mielipidettään vaan saavat mieluummin vaikka ruokamyrkytyksen. Veikkaan myös, että ap:lle saattaa tulla vaan mielikuvitusvieraita ;)
Tuossa on se huono puoli, että jos joku ei tykkää siitä keitosta, muita vaihtoehtoja ei ole. Siksi useampi vaihtoehto on vieraille helpompi, ei tule noloja tilanteita, kun voi valikoida syötävänsä.
Ap taitaakin olla muuttamassa johonkin laitokseen pysyvästi. Siellä ymmärränkin tuollaisen laitosruuan, jos "vieraatkin" ovat saman laitoksen asukkeja.
Juu. Seisova pöytä on tarkoitus laittaakin. Kuohuviiniä ei toki tarjota rajattomasti, kun on lapsiakin paikalla. Kanakeiton kanssa toiset annokset kuohuvaa, jos joku tahtoo. Joillekin vieraille (pari iäkkäämpää miestä) kolmannet lisäyksellä " ei enempää, kun on lapsiakin paikalla". Ruoan kanssa ei onneksi nouse niin päähänkään. Lapsille on leikittäjä. ap
Tai ap:n vieraat syövät säälistä vammaisen ap:n laitoskokkailuita.
Kyllä mulle kelpais... Olenkin ihan tavallinen. Ei tarvii olla hienoa mulle.
Meidän tupareissa oli kolmea erilaista pitsaa ja salaattia... Juomina limua, olutta ja punaviiniä. Makeana tytön tekemä pätkiskakku, vähän namia ja keksiä.
Upposi ne, vaikka jos av-mammat olis olleet paikalle, olisivat oksentaneet tms sievää :)
kaikki mahtuu yhtä aikaa pöydän ääreen syömään? Keitto sohvalla istuen ei ole hyvä idea.
Kermakakusta eivät pidä kaikki ja esim. meillä se jäisi syömättä, laktoositon ei riitä. Siispä meidän tulisi pärjätä koko tuparijuhla (ilta?) lasillisella kuoharia, vedella ja kanakeitolla. Nälkä tulisi ja omia eväitä ikävä:(
Ennen keittoa ja leipää (+ jotain levitettä) olisi hyvä olla jotain täyttävää salaattia, sellaista, jonka santsauksella pärjäisivät nekin, jotka eivät voi syödä kanakeittoa (älä lisää keittoon mitään maitotuotetta).
Jälkkäriksi tulisi olla myös jotain muuta kahvin ja teen kanssa, vaikka itse tehtyjä pikkuleipiä, marjapiirakkaa, hedelmäsalaattia tai muuta kermakakusta poikkeavaa. Jos juhlijoita on 40, niin kyllä siinä porukassa on jo kaikenlaisia ruokarajoitteisia ihan tahtomattaan.
Pelkkä keitto ruokana, onko sen kanssa edes leipävalikoimaa? Olisin lisännyt salaatin tai pari tuohon alkupalaksi, keitto ei monien miesten mielestä ole riittävä ruoka edes leipien kanssa.
Ranskalaisesta luomukananasta tehtyä keittoa, jonka reseptissä on mukana kuohuvaakin. Ei aivan maistu koulun kanakeitolle. Anteeksi, kun joudun kehumaan tässä keittoani. On totta, että kaikkia ei voi miellyttää, mutta tiedänpä ainakin, että osa vieraista tykkää keitosta oikein tosissaankin. Ottavat varmasti kaksi lautasellista. Varsinkin miehet.
Olen päätymässä leivän ja voin lisäämiseen tarjottavien joukkoon. Keitto maistunee lapsillekin. Ainakin meidän lapset kavereineen ovat tykänneet, mutta nyt onkin tulossa sukulaislapsia.
ap
No siinä tapauksessa tuskin nurinaa tulee, jos kaikki sun tuparikaverit tykkäävät kanakeitosta ja kermakakusta ja voivat niitä ongelmitta syödä. Kakun kaveriksi vaikka tuota leipää ja ehkä jotain siihen päälle (jos siellä on joku joka ei kanaa syö), ettei tarvi vetää vain kakkua ja kuoharia. Tosin jos muutaman tunnin iltabileet, niin kyllähän niihin yleensä mennään syönneenä (ja jos nälkäisenä menee illanistujaisiin muutamaksi tunniksi nälkäisenä, niin voi katsoa itseään peiliin). Toki tuparikavereille voi ilmoittaa tarjottavista, niin voivat itse päättää syövätkö reippaasti ennen kotoa lähtemistä, vai tulevatko teille syömään. Mut itse kyllä ottaisin ruokarajoitteiset huomioon jotenkin, jos tietäisin sellaisia olevan.
Hyvistä raaka-aineista keittohan on maistuva ja juhlava ruoka. Itse asiassa minuun iski juuri valtava kanakeiton himo ja mietinkin tässä, mikä olisi paras resepti. Leipä olisi kyllä hyvä keiton rinnalla, tietysti hyvä ja tuore sellainen. Tulisin mielelläni juhliin herkuttelemaan, mutta ehkä tuohon voisi tosiaan lisätä vielä jotain naposteltavaa, niin kuin jotkut ovat sanoneet.
Kouluruokailussa saa ihan samanlaista ruokaa. Mikset lähetä vieraitasi suoraan lähimmän koulun keittolaan syömään niin pääsisit vielä helpommalla?