Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuparitarjottavani. Maistuisiko?

Vierailija
25.02.2014 |

Kuohuviiniä tervetuliaismaljoiksi. Sen jälkeen maukasta kanakeittoa parhaan reseptini mukaan. Ruokajuomaksi vettä, marjamehua tai lisää kuohuviiniä. Perinteinen oman puutarhan marjoilla täytetty kermatäytekakku, kahvia ja teetä. Lapsille vaihtoehtona myöskin jäätelöt.  Miltäs kuullostaa näin yksinkertaiset tarjottavat? Ajattelin tarjota mieluummin ruokaa, kuin montaa jälkiruokaherkkua.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavat tarjottavat! Ainakin minulle maistuisi. Hyvä vaan, että ei ole liian leipäpainotteista eikä sellaista jokapaikan roskaa kuten pizzapaloja ja cocktailpiirakoita. Hyvä keitto tosiaan on hienostunut. En ehkä niinkään leipää lisäisi siihen kaveriksi, mutta ehkä jonkin juustoisen tms. salaatin.

Kuohuviini on tosiaan hyvä juoma. Sopii kaikkiin tilaisuuksiin ja ei tosiaankaan ole liian hieno. Meilläkin sitä tarjotaan miltei aina. Myös silloin kun kaveri piipahtaa arki-iltana kahville :) Eikä lapsien mukana olo kuohuviinin tarjoamista rajoita. Lähinnä vaikuttaa vaan juodun kuohuviinin määrään. Lapsien kanssa liikkuvat yleensä juovat vain yhden lasillisen.

Hyvä, että suomalaisissa tarjottavissa aletaan pikkuhiljaa päästä eroon pulla, pasteija, voileipälinjasta.

Vierailija
2/60 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lihaa syö, mutta onneksi pidän kakusta. En siis kuolisi nälkään, mutta tilanne olisi sosiaalisesti ahdistava, jos joudun istumaan tyhjän lautasen kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kuulostaa hyvältä, mutta olen kasvissyöjä, joten kanakeitto jäisi syömättä. Jos keiton lisukkeena olisi vaikka leipää, olisin ihan tyytyväinen, mitään lämmintä kasvisruokaa en kaipaisi.

Vierailija
4/60 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvältä kuulostaa, kunhan laitat leipää lisäksi tarjolle. Mitään leikkeleitä ei kyllä tarvitse. Eli leipää ja vaikkapa oma tekemää yrttilevitettä.

Vierailija
5/60 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät tarjoilut. Suosittelen, että tarjoat keiton lisäksi leipää ja vaikkapa Edamia. Olisiko mahdollista saada hyvän keittosi resepti?

Vierailija
6/60 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanakeitto kuulostaa hyvälle (vaikka olenkin kasvissyöjä). Täytekakku jäisi syömättä. Mä en ole koskaan ymmärtänyt täytekakkuja.. En oli vielä koskaan maistanut hyvää sellaista, aina liian makeita ja se pohja on inhottavaa ja tämän karmeuden kruunaa kermavaahto, yök! mutta minä nyt olenkin kaikessa makeakammoisuudessani outo.. Luulen, että suurin osa kuitenkin tykkää kakusta. 

Jos saisin itse päättää, niin mä haluaisin pelkästään suolaista ruokaa, ei mitään makeaa. :D

Vierailija
7/60 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä ilkeitä kommentoijia. OIkeasti AP laittaa omasta mielestään hyvää ja ilmeisesti tykättyäkin ruokaa vaivalla ja teistä on ok kutsua häntä vammaiseksi yms. No ehkä  kun näitä ilkeitä kommentoijia ei ole ikinä kutsuttu tupareihin...ainakaan kahdesti;) niin on jäänyt patoumia. 

Mun mielestä AP:n tajoilut kuulosti ihan hyviltä. Kana on yleisesti aika tykättyä ja sen kanssa kun saa vaikkapa itse leivottuja sämpylöitä. niin pysyy kasvisruokailijakin tai nälissään oleva tyytyväisenä. Itse tarjoaisin keiton kanssa siis itse leipomiani sämpylöitä ja salaattia. 

Kakusta en niin välitä, vaikka pidänkin makeasta...mutta eipä tuo nyt niin haittaisi. Itse olisin tehnyt Jäädytettyä suklaa-marenki kakkua, koska sen voi vain ottaa sulamaan juhlapäivänä ja ainakin viimeksi 8 hengen annos taisi riittää 4=D, että ihan hyvä kakku se taitaa olla. 

Vierailija
8/60 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en syöny kanaa eettisistä syistä lainkaan, joten olisi vähän kiusallista kun en koskisi soppaan

Vierailija
9/60 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka reaktio oli, että onpas yksinkertaista. Nyt ji ihastuin ajatukseen. Täydellisen yksinkertaista. Eihän se muuta tarvii keitto, tuoretta leipää (ei mitään härpäkkeitä, keitossa voi dipata!). Kakkukahvit ja ulos,

Mä teen just noin nelikymppisissäni! Kasvissosekeittoa, leivon minisämpylöitä ja sitten kakkukahvit. Tunnen vieraani - ei yllätyksiä.

Vierailija
10/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä! Ehkä sen verran, että ruokajuomista kuohari pois ja tilalle lisäisin maitoa ja kotikaljaa. Kakun kanssa vaikka sitten sitä kuohuvaa lisää.

Ja keiton kanssa laittaisin paria laatua leipää + levitettä ja vaikkapa juustoa ja leikkelettä tarjottimelle.

Namnam

Vierailija
11/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen testannut, että nämä maut sopivat yhteen. Kuohuviini sopii hyvin juuri tämän kanakeiton kanssa. Keitto on lihaisa, joten en ajatellut tarjota leikkeleitä. Mietin, että laittaisinko tarjolle vielä yhdenlaisia keksejä, mutta toisaalta taas täytekakku saisi olla se aikuisten ainoa makea herkku. Leipää ja voita ehkä keiton kanssa. Leipä suoraan omasta leivinuunista. Kaikki muut jo edellisenä päivänä valmiiksi. Ajattelin, että olisi helppoa, kun ei tarvittaisi niin monenlaisia astioita. Tarjoilu helppoa. Vieraita tulee noin 40.

ap

Vierailija
12/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hhhmm... meinasin tulla kertomaan mielipiteeni, mutta ensimmäisestä vastauksestasi  päätelleen - et oikeasti taida kaivata mielipiteitä?

Vierailija
13/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa vain mielipiteitä tarjottavien määristä. Kertokaa myös, jos jokin ei teille maistuisi ja mikä olisi se varalla oleva syötävä jota ottaisitte. Tarvitseeko laittaa leipää, jos joku ei haluakaan syödä keittoa? Onko jotain muuta teille maistuvampaa lämmintä ruokaa, jonka voisi tehdä etukäteen valmiiksi?

ap

Vierailija
14/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi mukavaa, että olisi jotain pientä naposteltavaa. Nyt tuo tuntuu vähän perus päivällinen+jälkiruoka -kombolta. Jotain pientä suolaista ja makeaa naposteltavaa kenties?

Vierailija
15/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi... en syö kanaa; enkä juuri mitään makeaa. Täytekakut ehdoton inhokki

Vierailija
16/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvältä kuulostaa. Laita myös leipää tarjolle, keitto kaipaa leipää kaveriksi että saa napansa täyteen. Miehillä etenkään ei varmasti maha täyty pelkällä keitolla. Leivän päälle jotain hipleitä, (juustoa) kurkkua/tomaatia jos et siis halua tarjota leikkeitä.

Vierailija
17/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pientä naposteltavaa? Jos laitan, niin tarjoan naposteltavat vasta myöhäisille juhlasta lähtiöille. Jos keittoa jää riittävästi yli, niin saisivat syödä senkin silloin loppuun.  ap

Vierailija
18/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla täynnä itseään ja kuvitella, että kaikki pitävät hänen keitostaan ja kaakustaan, kun kerran itse pitää niistä. Minä saisin noista vatsavaivoja eikä ap muutenkaan ole huomioinut ruokarajoitteisia ihmisiä. Haluaa vaan päästä helpolla ja siksi on tuollaisen kouluruokalamenun kyhännyt, jota väittää OMASTA MIELESTÄÄN herkulliseksi.

Vierailija
19/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko vieraissa allergisia / erikoisruokavalioisia ?

Tilanne voi olla hankala, jos on vain yhtä sorttia tarjottavaa...

Vierailija
20/60 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatarjoilut kuulostaa hyvältä ja söisin varmasti ihan mielelläni. Sen sijaan itse tuparit kuulostavat ensilukemalla oudoilta :D Kuohuviinin juomiset alkuun kuulostivat joko juhlavilta kekkereiltä tai bilehenkisiltä iltatupareilta, mutta yhtäkkiä tarjolla onkin kanakeittoa ja mukana on myös lapsia, joten kyseessä lienee ihan tavalliset lapsiperheen päivätuparit. Toki jos on lapsia, niin aikuisten kosteat tuparit eivät välttämättä käy. Mutta toisaalta, mikäs estää maljan kilistämisen uuden kodin kunniaksi. Kuulosti vaan aluksi oudolta ja mun mielestä olisi tosi outoa mennä tuttavien luokse päivällä lasten kanssa ja sitten alkuun tarjottaisi skumppaa kuin hienommissakin kekkereissä ja sen jälkeen pöytään nostettaisi kanakeittoa ja täytekakkukahvit :D