Jokainen itsepalvelukassalla asioiva loukkaa henkilökunnan tunteita
Kyllä henkilökunta sen tietää, jokainen itsepalvelukassalla käynti vie heiltä työt.
Kommentit (8)
Voin kertoa sulle, ettei meidän kaupassa kukaan pane sitä pahakseen.
T. Sittarin kassa.
Hyvä vaan, että asiakkaat käyttävät itsepalvelukassoja. Onpahan kaupan henkilökunnalla sitten hiukan enemmän aikaa käydä poimimassa viimeisen käyttöpäivän ylittäneet tuotteet pois myynnistä.
Vaihtoehtoisesti voi toki miettiä, mitkä kaikki muut yksinkertaista toistotyötä vähentäneet uudistukset olisi pitänyt jättää tekemättä, jotta kyseisten alojen henkilöstön tunteita ei olisi loukattu? Ajatteliko kukaan pankkineitien tunteita, kun tilipussipalkoista siirryttiin pankkitileille menevään palkanmaksuun tai kun pankkikortit otettiin käyttöön?
Kassan työ nyt sellaista apinan hommaa, että kuka oikeasti sellaista haluaisi tehdä? Istut aloillasi lukemassa tuotteiden viivakoodja. Ennemmin ihmiset tekemäön mielekkäämpää työtä.
En ole koskaan käyttänyt itsepalvelukassoja. Enkä käytä.
Arvostan työntekoa ja työpaikkoja.
Ps. Asun isolla paikkakunnalla, jossa niitä on ollut vuosia.
Mikäs se otsikko oli alkuviikosta, tyyliin 10 vuoden päästä 100 miljoonaa työpaikkaa on siirtynyt koneille? Kuka muistaa?
Tulevaisuudessa kassatätejä ei enää ole.
Itse asioin yleensä ihmisen kanssa ihan sen takia, että ne ihmiset siellä säilyisivät. Lopultahan ne katoavat, mutta en halua nopeuttaa prosessia. Minusta on arvokasta, että kotikaupungissani on esimerkiksi rautatieasema. Siksi käyn ostamassa lippuni sieltä. Mitä harvempi siellä asioi, sitä helpompi VR:n on sekin lakkauttaa.
Vaikka ne työt ovat ehkä tylsiä, osa ihmisistä ei valitettavasti kykene monimutkaisempaan. Kun yksinkertaiset suorittavat työt häviävät, osa ihmisistä jää lopullisesti ulkopuolelle.
Ek haittaa