Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Minne lapset jos joudun sairaalaan!?

Vierailija
24.02.2014 |

Ennenaikainen synnytys uhkaa, olen päivittäin käynyt äitipolilla ja nyt huomenna todennäköisesti minut otetaan osastolle seurantaan. Olen kotiäiti ja mies on viikot töissä monen sadan kilometrin päässä. Nyt ilmoitin miehelle että varmaankin jään huomenna sairaalaan niin hän kysyi että saako lapset jäädä mun kanssa osastolle? Vastasin että ei tietenkään ihan senkään takia että jos sinne joudun niin joudun vuodelepoon. Hän ei voi kuulema lähteä töistä. Joudun huomennakin ottamaan lapset taas sinne polille mukaan vaikka sinne ei saisi viedä lapsia, mutta ei ole ketään joka hoitaisi lapsiamme. Minne ihmeeseen lapset menevät jos mies ei todella aio tulla sieltä lapsiaan hakemaan? Vai pitääkö minun vaan tulla kotiin lasten kanssa ja ottaa Se riski että synnytän 10vko etuajassa?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset joutunevat perhetukikeskukseen tms paikkaan, jossa heistä huolehditaan kunnes sinä tai isä siihen kykenee.

Melkoinen isä lapsilla :o

Vierailija
2/35 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oikeasti ole ketään auttamassa, lapsille löytyy varmaan paikka tuki-/sijaisperheestä. Kuulostaa inhottavalla ettei isä tule apuun. Työ ei voi mennä tuon tilanteen edelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, kyllä joku kunnan sosiaaliviranomainen tulee hakemaan lapset lastenkotiin, jos ei kukaan muu niitä hoida.

Vierailija
4/35 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kyllä varmaan tulee ls-tarpeen selvitys vähintään, ja ihan aiheesta, jos isä vain kieltäytyy hoitamasta. Kuulostaa sairaalta. Tukiperhepaikoille on oikeitakin ottajia.

Vierailija
5/35 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan oikeassa tarpeessahan nuo lapset ovat, jos äiti ei voi hoitaa, isä ei suostu, ja muita läheisiä ei ole.

Vierailija
6/35 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempi ei SUOSTU hoitamaan, se ei ole syy viedä tukiperhepaikkaa.

Vierailija
7/35 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On isän velvollisuus huolehtia lapsista tuossa tilanteessa. Järkyttävän itsekeskeinen ukko sulla!

Vierailija
8/35 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittavat sairaalasta miehelle. Mies saa sitten selittää sairaalan sossutädille syynsä. Näin se menee.

Vierailija
9/35 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 19:19"]Jos vanhempi ei SUOSTU hoitamaan, se ei ole syy viedä tukiperhepaikkaa.

[/quote]

Eiköhän ne kaikki perhetukipaikan tarpeet loppujen lopuksi tule siitä, että vanhemmalle joku muu juttu on tärkeämpi kuin lapsi. Jollekin alkoholi, huumeet, työ, ylpeys, ettei hae apua esim väkivaltaan jne. Lapsen kannaltaan kyse on vain siitä, ettei kukaan hoida.

Vierailija
10/35 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tukiperhepaikat ovat esimerkiksi sairaiden lapsille tarkoitettuja. Ongelmia on hurjasti muitakin kuin itseaiheutettuja tai itse korjattavissa olevia.

Vierailija
11/35 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottavista syistä voi olla oikeutettu myös pikaisesti järjestettävään päivähoitopaikkaan (edellyttäen että lapset ovat "päivähoitoikäisiä" ts. vanhempainrahakausi on päättynyt nuorimmasta).Isän pitäisi silloin kyllä viedä ja hakea päivittäin...mahtaako onnistua tuolla työmatkalla. Kannattaa soittaa oman alueen päivähoitopaikoista päättävälle.

Vierailija
12/35 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 19:19"]

Jos vanhempi ei SUOSTU hoitamaan, se ei ole syy viedä tukiperhepaikkaa.

[/quote]

On tietenkin, erittäin isokin syy. Toisekseen ap sanoi, että mies ei voi jättää duunia, eli syy sekin, mutta kamalaa silti, kummin vaan.

Vierailija
13/35 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh-na jouduin leikkaukseen. 4-vuotias lapsi olisi mennyt lastenkotiin, koska perhepaikkoja ei ollut. Onneksi sain viivyteltyä leikkausta ja ystäväni otti lomaa töistä ja hoiti lapseni. Lastenkoti tuntui niiin pahalta. Perhepaikka olisi ollut parempi. Kiireellinen leikkaus meni vähemmän kiireellisenä.

Vierailija
14/35 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen isä on poissa kotoa silloin, kun lapset ovat pieniä?

Ihmettelenpä vain, että millaiset vanhemmat nykyään lapsia tekevät, kun ei soviteta työelämää perhe-elämän kanssa. Hänen olisi pitänyt vaihtaa työpaikkaa/tehtäviä ennen lasten syntymää.

Sinuna jättäisin koko ukon.

Vierailija
15/35 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat, sisarukset, muu suku, ystävät?!

Vierailija
16/35 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait tossa tilanteessa teistä tulee lastensuojelun asiakkaita, kun mies on velvollinen hoitamaan omat lapsensa. Äippäpolilla ei koskaan tiedä joutuuko jäämään sisään vai ei. Voit ihan hyvin päästä kotiinkin huomenna.

Vierailija
17/35 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vointini huononee, olin yhteydessä synnärille. Lääkäri teki päätöksen että huomenna menen polin kautta osastolle. Soitin miehelle uutiset, ei kyllä ilahtunut. Käski vielä huomenna soitella että joudunko muka oikeasti jäämään. Tulee sitten varmaan jos joudun. Mutta ei kehtaa tänään vielä pomolle ilmottaa kun sitten hävettää jos pääsenkin kotiin!!? Kysyi Se vielä semmosta että jos olisin siellä sairaalassa vaan viikonloput kun hän on kotona? Käskin hänen itse ehdottaa tuota lääkärille ( ei ymmärtänyt sarkasmia) aikookin ottaa tuon puheeksi!! :) mutta itselle jäi kyllä kuva että nyt on mun vika kun hänen työkuviot menee mun takia sekaisin. Siellä kun on porukkaa lomalla ja ja ja...sanoin hänelle että voidaan hän ne lapset antaa sijoitukseen ja sitten selitellään sukulaisille miksi isi ei osallistunut! Tämä ukko parka säikähti! No katsellaan huomista, jospa tuo tulisi ettei tosiaan mun tarvitsisi enää lasten takia murehtia että missä ovat. Tarpeeksi mielipahaa pienen syntymättömän puolesta.

ap

Vierailija
18/35 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihme meininkiä äijällä

Vierailija
19/35 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samantapaisessa tilanteessa eli meinasin synnyttää rv 28. Muutamaksi päiväksi osastolle, siitä kotiin vuodelepoon loppuraskauden ajaksi. Kotona kaksi pientä, joiden hoitaminen vuodelevossa mahdotonta. Mutta meillä tuli sukulaiset ja pari kaveriani apuun, perhetyöntekijä myös kerran pari viikossa. Muita vaihtoehtoja ois ollut kaksi: mies ois kysynyt, voiko jäädä palkattomalle kotiin, tai sit lapset päiväkotiin miehen työpäivän ajaksi.

Vierailija
20/35 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tuo päiväkoti oikeastaan ole vaihtoehto koska miehen työ reissutyötä. Olen siis totaali yh arkipäivät! Niin siinä todennäköisesti käy että pääsen parin päivän päästä kotiin mutta kai mun täytyy tänne sitten vaan joku hommata kaveriksi aina viikoiksi kun mies töissä. Nyt tuo lupasi tulla palkattomalle siksi aikaa kun,olen osastolla. Nämä,on aika kenkkuja tilanteita, kotiäiti kun ei ole oikeutettu sairastamaan tms. Kauhulla ajattelen sitä että,lapsi todella syntyisi pian ja sitten hän olisi viikkoja osastolla hoidossa. Miten minä häntä siellä kävisin imettämässä/hoitamassa kun isot lapset kotona? Vai veisinkö sitten lapset aina päiväkotiin siksi aikaa kun olisin vauvan kanssa sairaalassa? Voiko niin tehdä? Saisinko edes hoitopaikkaa sillä perusteella!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän