Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni kaveri lykkää ADHD-lapsensa meidän riesaksi :(

Vierailija
24.02.2014 |

En kestä enää. Olen keskustellut asiasta tyttäreni, hänen kaverinsa ja kaverin äidin kanssa. Kyseinen lapsi on tyttäreni paras ystävä ja käy meillä lähes päivittäin. Kiva, että on leikkikaveri, mutta olen itse lopen väsynyt siihen jatkuvaan huutoon, riehumiseen, tavaroiden keräilyyn, lasten paimentamiseen, joka tuon kaverin vierailusta vääjäämättä seuraa.

Olen sanonut, että tiettyinä päivinä meille ei saa tulla. Viikonloppuisin olen ovelta käännyttämässä, mutta viikolla kaveri on yleensä ehtinyt tulla meille jo ennen kun palaan töistä. Vaikka olen kieltänyt. Kaverin äiti on kieltänyt, ettei heille saa mennä leikkimään! Tämä on todella rasittavaa. Mieheni on myös kärttyinen ja eilen korotti ääntään aika pahasti. Illalla sanoi, että "jos kakara ei lähde, niin minä lähden".

Miten toimisitte tällaisessa tilanteessa? Pitäisikö suoraan soittaa äidille, että tarvitsemme omaa rauhaa suurimman osan viikosta vai pitäisikö vain kylmästi kantaa kaveri ulos heti töistä palattua?

Minulla ei ole mitään kyseistä ystävää vastaan varsinaisesti, mutta hän on todella rassaava. Pari iltaa viikossa max, sanoi mieskin.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan, että te haluatte olla perheen kesken, koska olette töistä väsyneitä. Lapsella saa olla leikkikaveri kylässä vain a ja b päivänä, muulloin ei.

Vierailija
2/33 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 19:23"]

Kiitti neuvoista. No tänään soitin hänen äidilleen. Ei mennyt aivan parhaalla mahdollisella tavalla, mutta saa nähdä, mitä tästä tulee. Ei ole aivan noin yksinkertaista, että lapseni voisi päättää, tuleeko meille ketään koulun jälkeen. Tuo lapsi ei tottele yhtään.

Ap

[/quote]

Mitä ihmettä? Jos lapsi laittaa oven kiinni, tunkeeko se ADHD ikkunasta tai saranoiden välistä sisälle?

Mitäs jos olisi täysin tuntematon ihminen, laskeeko se lapsesi senkin sisälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 19:45"]

Kiitti neuvoista. No tänään soitin hänen äidilleen. Ei mennyt aivan parhaalla mahdollisella tavalla, mutta saa nähdä, mitä tästä tulee. Ei ole aivan noin yksinkertaista, että lapseni voisi päättää, tuleeko meille ketään koulun jälkeen. Tuo lapsi ei tottele yhtään.

Ap

[/quote]

Mitä ihmettä? Jos lapsi laittaa oven kiinni, tunkeeko se ADHD ikkunasta tai saranoiden välistä sisälle?

[/quote]

No eihän se lapsi pääse sisälle, jos ADHD on kintereillä. Eikä pihallakaan voi koko iltapäivä seisoa, kun pitää saada välipalaa.

Ap

Vierailija
4/33 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 19:51"]

Ap

[/quote]

[/quote]

No eihän se lapsi pääse sisälle, jos ADHD on kintereillä. Eikä pihallakaan voi koko iltapäivä seisoa, kun pitää saada välipalaa.

Ap

[/quote]

Käske sanoa kaverille, että tarvii mennä vessaan, palaan kohta....Ei kai se nyt ihan ketjussa kulje tyttäressäsi kiinni?

Vierailija
5/33 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos adhd lapsi on teillä sisällä päivänä jona olette lapsesi kanssa sopineet niin tälle adhd lapselle tulee viikon porttikielto. jos adhd lapsi ei pidä porttikieltoa ja saa oman lapsesi päästämään hänet sisälle, niin lähetätte adhd lapsen HETI KOTIINSA kun te tulette kotiin ja sanotte että porttikielto jatkuu 2 viikon ajan.

Vierailija
6/33 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 19:51"]

Ap

[/quote]

[/quote]

Ap

[/quote]

Siis niin  tyypillistä... aina vika toisissa, koskaan ei voi katsoa peiliin tai oma lapsi ei voi tilanteelle mitään :(

Vierailija
7/33 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä nuo lapset oikeen on?

Vierailija
8/33 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mä niiiin ymmärrän sua! Poikani paras ystävä on adhd ilmeisesti. Tämä pentu on meillä joka päivä! Se käy syömässä salaa jääkaapista ruoat yms.

Vanhemmat ei kaipaa häntä laisinkaan kotia. Poika myös valehtelee yms. viimeksi kun laitoin varovaisen viestin ko. lapsen äidille, soitti äiti takaisin - itkien hysteerisenä eikä pystynyt keskustelemaan mistään.

Huh että mä en vaan jaksais. Nyt selvisi tänään että pojalla ei ole edes kotiavaimia eli omaan kotiin ei ole menemisiä koulun jälkeen ennen kuin vanhemmat on kotona (n. klo 18). Ovat siis käskeneet mennä joka päivä kavereille (eli meille). Tekisi jo mieli soittaa sossutäteille :/

Vierailija
9/33 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 lisää, pojat ovat siis 9v.

Vierailija
10/33 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi laittaa oven kiinni, tunkeeko se ADHD ikkunasta tai saranoiden välistä sisälle?

[/quote]

Apua, nauran täällä ihan hysteerisenä, sillä näin jo tämän ilmiön silmieni edessä; hullun lailla meluava ADHD yrittää ryömiä ikkunan saranapuolelta sisään litistäen itseään "Päästäkää sisään, mä tuun teille, MÄ TUUN TEILLE, katsokaa vaikka!" :-D

Vierailija
11/33 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas säälittää nämä täällä ADHD:ksi luokitellut lapsetkin. Toki ymmärrän myös sen, että ei ole kiva, jos vilkkaat kaverit valtaavan talon ja sille on laitettava loppu tai rajat tavalla tai toisella.

Mutta kyllä tuo eräskin kertomus, että lapsella ei ole edes kotiavaimia omaan kotiinsa. Jos vanhemmat ovat luokitelleet lapsen niin epäluotettavaksi ja arvaamattomaksi, ettei hän voi olla yksin edes kotona pari tuntia, miten häntä voi päästää sitten kouluun. Voi morjens. Ei varmaan ole sillä pojallakaan ihan paras olo itsellään - oli syy sitten mikä hyvänsä.

Vierailija
12/33 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 20:30"]

Apua, nauran täällä ihan hysteerisenä, sillä näin jo tämän ilmiön silmieni edessä; hullun lailla meluava ADHD yrittää ryömiä ikkunan saranapuolelta sisään litistäen itseään "Päästäkää sisään, mä tuun teille, MÄ TUUN TEILLE, katsokaa vaikka!" :-D[/quote]

No ei minusta ole mitenkään hauskaa. Jos tilanne on oikeasti vaikka toiselle lapselle uhkaava ja painostava. Olen minäkin päässyt yhdestä ala-asteen luokkalaisestani eroon vaan juoksemalla karkuun/harhauttamalla. Kun toinen oli päättänyt tulla meille kylään. Eikä tajunnut kun sanoin ei. Eihän sillä kaikki muumit ollut laaksossa, mutta koko peruskoulun ajan sain sitä pakoilla. Kun en ollut fyysisesti ylivoimainen, niin piti sitten vaan opetella ovelammaksi. 

Vierailija
13/33 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 18.

Mulla ei ole edes lapsia, mutta heti kun luin viestisi niin tuli tunne, että soitat sinne sossutädeille. Jos ei 9 vuotias saa/pysty mennä kotiin koulun jälkeen avaimenpuutteen takia niin se on jo heitteillejättöä!!!

Jos ko. 9 vuotias ei selviä kotona yksinään (esim. niin hömelö että voi sytyttää vaikka tulipalon) tulee vanhempien järjestää jokin iltapäiväkerho/sovittu aikuinen tueksi.

Vierailija
14/33 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 20:42"]

Minua taas säälittää nämä täällä ADHD:ksi luokitellut lapsetkin. Toki ymmärrän myös sen, että ei ole kiva, jos vilkkaat kaverit valtaavan talon ja sille on laitettava loppu tai rajat tavalla tai toisella.

Mutta kyllä tuo eräskin kertomus, että lapsella ei ole edes kotiavaimia omaan kotiinsa. Jos vanhemmat ovat luokitelleet lapsen niin epäluotettavaksi ja arvaamattomaksi, ettei hän voi olla yksin edes kotona pari tuntia, miten häntä voi päästää sitten kouluun. Voi morjens. Ei varmaan ole sillä pojallakaan ihan paras olo itsellään - oli syy sitten mikä hyvänsä.

[/quote]

Tänään minun oma poikani totesi että kaikkia lapsia ei rakasteta kun olimme keskustelleet tämän kaverin tilanteesta. Surullista :(

Lapsen vanhemmat on kuitenkin fiksuja ja hyvissä työpaikoissa, koulutettujakin. Sääli että lapsi on tuollainen. On varmaan kurjaa koko perheen elämä. Säälistä otan poikaa meille mut en minäkään joka päivä jaksa.

Vierailija
15/33 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

[/quote]

Mikä meni vikaan puhelussa?

Vierailija
16/33 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 20:26"]Voi mä niiiin ymmärrän sua! Poikani paras ystävä on adhd ilmeisesti. Tämä pentu on meillä joka päivä! Se käy syömässä salaa jääkaapista ruoat yms.

Vanhemmat ei kaipaa häntä laisinkaan kotia. Poika myös valehtelee yms. viimeksi kun laitoin varovaisen viestin ko. lapsen äidille, soitti äiti takaisin - itkien hysteerisenä eikä pystynyt keskustelemaan mistään.

Huh että mä en vaan jaksais. Nyt selvisi tänään että pojalla ei ole edes kotiavaimia eli omaan kotiin ei ole menemisiä koulun jälkeen ennen kuin vanhemmat on kotona (n. klo 18). Ovat siis käskeneet mennä joka päivä kavereille (eli meille). Tekisi jo mieli soittaa sossutäteille :/

[/quote]

Soita! Tuohan on heitteillejättö jos ei lapsi pääse kotiinsa!!!! Nim. Samanlaista nähnyt

Vierailija
17/33 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus: ei tyttäreni kaveri vaan tyttäreni kaverin äiti lykkää

ap

Vierailija
18/33 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitte työtön kanssa että minä päivinä saa kavereita tulla, ja jos haluaa useammin olla kaverin kanssa niin sitten pitää mennä kaverin luo. Näin meillä ainakin oli lapsena, ja oikeastaan äidiltä piti aina kysyä lupa, ja jos lupaa ei saatu niin leikittiin _vain_ pihalla (näin siis lähiössä, maalla asuessa piti sopia kavereiden vierailut viimeistään edellisenä päivänä taksikyytien vuoksi)

Vierailija
19/33 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitte työtön kanssa että minä päivinä saa kavereita tulla, ja jos haluaa useammin olla kaverin kanssa niin sitten pitää mennä kaverin luo. Näin meillä ainakin oli lapsena, ja oikeastaan äidiltä piti aina kysyä lupa, ja jos lupaa ei saatu niin leikittiin _vain_ pihalla (näin siis lähiössä, maalla asuessa piti sopia kavereiden vierailut viimeistään edellisenä päivänä taksikyytien vuoksi)

Vierailija
20/33 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne tenavat on teillä, niin sitten niiden pitää saada olla siellä toisessakin kotona joskus. Esim pari kertaa viikossa teillä, pari kertaa viikossa siellä toisessa kotona, muina päivinä ulkona. Ja minusta voisit soittaa sen lapsen äidille tuollaisesta järjestelystä. Eiköhän se äippä oman lapsensa tiedä, luulisi siis ymmärtävän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi