Huonontaako silmälasien käyttö näköä?
Pitääkö paikkaansa, että kun alkaa käyttämään silmälaseja, niin silmät tottuvat niihin eikä voi olla enää ilman tai ei pärjää ilman?
Kommentit (33)
Jos on karsastusta ja tarvitsee prismaa, niin sehän antaa silmän katsoa kieroon. Tässä tapauksessa laseista voi tulla riippuvaiseksi. Ei toki aina
Ainakin itse kun aloin käyttämään laseja, niin sille tielle jäätiin.
Ei, mutta et yksinkertaisesti tahdo enää nähdä niin huonosti kuin näet ilman laseja, joten käytät laseja koko ajan.
Ei huononna. Et näe yhtään sen paremmin, vaikka yrittäisit sinnitellä ilman. Se on puhtaasti tottumis- ja sopeutumiskysymys. Kaikki on suhteellista
Mä voisin väittää, että silmälasien käyttö vaikuttaa myös syntymättömään lapseen. Mä oon käyttänyt laseja parantamaan näköäni jokaisen raskauden aikana ja kenelläkään lapsistani ei ole määrätty laseja. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin väittää, että silmälasien käyttö vaikuttaa myös syntymättömään lapseen. Mä oon käyttänyt laseja parantamaan näköäni jokaisen raskauden aikana ja kenelläkään lapsistani ei ole määrätty laseja. Suosittelen.
Ei noilla ole mitään tekemistä keskenään. Vai osuinko miinaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väite on ainakin yhtä fiksu kuin ap:n väite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väite on ainakin yhtä fiksu kuin ap:n väite.
Sitähän minäkin. Tai paksujen vaatteiden käyttö kylmentäisi ilmoja. Aina on kylmä kun ihmiset laittavat toppatakin päälle.
Tavallaan kyllä, mutta se on ihan omasta aistimuksesta/sopeutumisesta kiinni. Teknisesti ei huononna.
Ei huononna. Tuo asia on todettu myytiksi jo ajat sitten.
Aloittaja on oikeassa. Kyllä se vain niin menee ainakin hyvin usein. Kyseessä on valelikinäkö, jota pitäisi korjata pluslaseilla eikä pahentaa ongelmaa miinuslaseilla. Silmät tarvitsevat myös hyviä ravintoaineita ja ulkoilua.
Mutta pluslaseja kannattaa käyttää. Niiden ei pitäisi huonontaa, päinvastoin.
Minulle yksi optikko lohdutti että saan ikänäön myöhemmin koska minulla on miinusta. Se jotenkin kompensoi jonkin aikaa. Kauhulla odotan sitä sillä minulla se näkökyky tarkasti kauas on se 15 cm ja siten kun ikänäkö alkaa en voi kauhean kauas sitä kirjoitusta viedä kun en taas näe sitä= monitehot sitten pakolliset, kalliit, vielä kalliimmat kuin nämä miinukset 700€