Pidätkö suomalaisesta ruoasta? Lempiruoat?
Kommentit (25)
Melko mautonta on. Esimerkiksi karjalanpaistin suosio on minulle mysteeri. Keitetty peruna haljussa kastikkeessa ei nappaa. Makaronilaatikot yms. ovat toki syötäviä mutta ei niitä mieli tee.
Itse pidän marjoista, kaloista, pullasta, ruisleivästä, voileipäkakuista, lihapullista. Jouluruuat ovat jees.
Pidän! Lempparini on peuranpaisti naurispyreellä ja mustatorvisienikastikkeella (pistivät sienipaikat matalaksi, varastot tyhjänä >:/)
En erityisemmin. Liha ja kala on aina liian kypsää, ja mausteita käytetään liian vähän.
Perunamuusi ja uunimakkara. ikisuosikkini..
mies52v
Maksalaatikko, joululaatikot, uunilohi, perunamuusi, kalakeitto, nakki- ja jauhelihakeitto. Noista nyt ainakin
Jauhelihalaatikko, perunamuusi ja lihapullat, joululaatikot.
Se semmoiset taikinajutut missä on sitä sellaista mössöä sisällä.
Kaikki suomalaiset ruuat on pahoja. Paitsi karjalanpiirakat, joka ei ole edes ruoka. Kaikilla meillä on näitä lämpimiä muistoja äidin perunamuusista ja nakeista, mutta se on vaan nostalgiaa, ei sitä että ruuat eivät olisi paskoja.
Kyllä ❤️
Lemppareita ovat; Jouluruoat, karjalanpaisti, karjalanpiirakat, lakkahillo, leipäjuusto, uunilohi sekä uudet perunat 😋🤤
Kaalilaatikko, karjalanpaisti, karjalanpiirakat, mustikkapiirakka, kalat kaikissa muodoissaan, jouluruoista mm. lanttulaatikko ja sienisalaatti ovat suomalaisia lempiruokiani. On muitakin, mutta kaikkia ei nyt tule mieleen.
Tykkään myös muiden maiden ruoista, kuten italialaisesta, kreikkalaisesta ja intialaisesta, joten tämä ei ole joko tai.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tottakai pidän, kunnon vanhanajan ruokia.
Kotimainen ruoka = puhdas ruoka, nam. Ei ole pilattu liialla maustamisella, eli se varsinainen raaka-aine on pääasiassa. Sietäisi tarjota ulkomaillekin.
Kyllä pidän. Näistä nyt voi väitellä, ovatko ne suomalaisa alkujaan, vaiko itä- tai länsinaapurista mutta suomalisiksi minä ne miellän:
Kaalikääryleet plus muut kaaliruoat, esim. kaalilaatikko
Karjalanpaisti
Paistetut silakat
Lindströmin pihvit
Lanttulaatikko
Harmaasuolattu joulukinkku
Jauhelihakastike ruskeaan kastikkesseen, meilläpäin sanottiin murusoosiksi
Läskisoosi
Hernekeitto
Ruisleipä ja näkkileipä
Varmaan on paljon muitakin mutta nuo nyt tulivat ensimmäisenä mieleeni. Olen myös asunut ulkomailla ja matkustellut osani eikä muiden maiden sapuskoisskaan valittamista ole. Päin vastoin.
Suosikkeja esimerkiksi kaalilaatikko, perunapuuro, läskisoossi, lihakeitto, leipäressu, perunalaatikko, lihapullat, kalakeitto ja tietysti suolalohi, ruisleipä ja maito.
Kaalilaatikko, kaalikääryleet, porokäristys, perunamuusi, ohrauunipuuro ja hernekeitto on hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Kotimainen ruoka = puhdas ruoka, nam. Ei ole pilattu liialla maustamisella, eli se varsinainen raaka-aine on pääasiassa. Sietäisi tarjota ulkomaillekin.
Olipa harvinaisen typerä kommentti.
Suomalainen ruoka on mulle yksi osio kansainvälisten ruokien joukossa.
Unohdin voissa paistetut muikut, slurps, varsinkin jos muurikalla paistaa. Letut on kans hyviä.
Monta herkkua on jo lueteltu, lisään ryynimakkaran, siskonmakkarakeiton ja savuahvenet.
Tykkään. Kaikki suomalaiset itse hyvin tehdyt einesruoat hyvistä raaka-aineista ovat hyviä.
Parhaimmat tai paras on jauhelihasta tehdyt pihvit ja perunamuussi sienikastikkeilla.
Jälkiruoaksi mehua.