Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

74kg/165cm, mitä mieltä?

Vierailija
23.02.2014 |

Olen siis 13v tyttö, ja kaipaisin hieman kritiikkiä ja neuvoja painon pudotukseen.

Äitini ja isäni (eronneet) ovat kummatkin ylipainoisia, mutta yli 20kg minun painoon verrattuna.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15kg liikaa. Hurja määrä, mutta jos saat motivaation kohdalleen, niin saat tämän vuoden aikana tiputettua kilot. Kerro nykyisestä ruokavaliosta.

Vierailija
2/22 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaa esim kiloklubiin kaikki mitä syöt ja juot päivän aikana. Siellä on eri värisiä pallukoita, joista näet mitä saat liikaa ja mitä liian vähän. Perusperjaate on, että jätät ainakin limut ja mehut pois jos juot niitä. Vähennät herkuttelun määrää ja lisäät lautaselle kasvisten määrää. Liian nopeasti ei saa laihtua vaan 300-800g/vko on hyvä tahti aikuiselle, sinun iässä pitäisin tuota 300g tahtia hyvänä, mutta tarkista esim koulun terveydenhoitajalta oikeat ohjeet, ettei kehitys häiriinny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä liikaa. Muista kuitenkin että olet kasvava ja kehittyvä nuori, joten humpuukidieetteihin on turha ryhtyä.

Millaista ruokaa teillä syödään kotona? Kuinka usein herkuttelet? Liikutko?

Vierailija
4/22 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus 2 viestiin: maitotuotteista käytän yleensä vähärasvaista tai rasvatonta vaihtoehtoa. Yleensä syön ruisleipää, joskus sämpylää.

Aamu:

Ruisleivänpuolikas

Omena

Vettä

Lounas:

Salaattia

kouluruoka

Ehkä välipala

Päivällinen:

Salaattia ja kurkkua

esim.makaroonilaatikkoa

Lasi maitoa

Iltapala:

Hedelmä ja raejuustoa

Vierailija
5/22 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kaunis, muodokas naisellinen nuori neito.

Vierailija
6/22 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleeko sinulla nälkä aamupalan ja lounaan välissä? voisitko ottaa vaikka toisen omenan kouluun jonka söisit ekalla välkällä? Juotko paljon vettä päivän aikana? Voihan olla että kasvat vielä paljon pituutta? Mulla tuli kutosen ja seiskan aikana n.15kg lisää painoa, tissit ja pylly kasvoivat ja menkat alkoivat ja pituutta tuli lisää. 

Liikutko koulumatkat tai muuten? 

Vierailija
7/22 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, mistä sun kilot tulee? Onko annoskoot valtavat vai unohtuiko listalta herkut? Mä söin sun iässä paljon enemmän ja olin hoikka. Ei mene nyt läpi.

Vierailija
8/22 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysele täältä, noin nuoren tytön on parempi kysellä neuvoja kouluterkkarilta! Se on turvallinen vaihtoehto, jotta et ala liikaa miettimään painoasi! Olet niin nuori, että murrosikä-vaihe on vasta kesken :) Iloitse elämästä ja keskity tärkeimpään: keskity olemaan nuori!  

Ja syömiesi ruokien perusteella, sinun ei todellakaan tarvitse murehtia liikoja! 

Vierailija
9/22 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehdi tulla nälkä. Juon ehkä 2-4 lasia.

Ehkä täällä kotopuolessa on tuolla holhoojalla pieni itsetunto ongelma ruoan suhteen ja siitä tulleet minulle.

Kerran viikossa syön karkkia, ja olen vähentänyt sitä huomattavasti viime vuodesta. Limua juon joskus.

AP

Vierailija
10/22 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 21:49"]

Älä kysele täältä, noin nuoren tytön on parempi kysellä neuvoja kouluterkkarilta! Se on turvallinen vaihtoehto, jotta et ala liikaa miettimään painoasi! Olet niin nuori, että murrosikä-vaihe on vasta kesken :) Iloitse elämästä ja keskity tärkeimpään: keskity olemaan nuori!  

Ja syömiesi ruokien perusteella, sinun ei todellakaan tarvitse murehtia liikoja! 

[/quote]

Samaa mieltä. Sinunikäisesi ei kuuluisi varsinaisesti laihduttaa. Toki kannattaa kiinnittää siihen huomiota, että syö terveellisesti ja liikkuu riittävästi. 

Vierailija
11/22 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun aika paljon koirani kanssa ja muutenkin kierrellen ympäri kaupunkia. AP

Vierailija
12/22 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun aika paljon koirani kanssa ja muutenkin kierrellen ympäri kaupunkia. AP

Vierailija
13/22 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain ihan oikeasti nyt mättää. Ruoka- ja liikuntamäärät ei täsmää painon kanssa. Paljonko sulla on lautasella ruokaa? Esim. makaronilaatikkoa?

Vierailija
14/22 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

läski

Vierailija
15/22 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen minäkin sinua juttelemaan kouluterveydenhoitajan kanssa asiasta. 

Vierailija
16/22 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä mikä ruoassa mättää. ehkä se jos syö enemmän kun kuluttaa.. AP

Vierailija
17/22 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautasella on noin 1/4 tai vähän lisää ruokaa. jos salaattia ei lasketa

Vierailija
18/22 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautasella on noin 1/4 tai vähän lisää ruokaa. jos salaattia ei lasketa

Vierailija
19/22 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy pyytämässä kouluterkkarilta lähetettä kilpirauhastutkimuksiin.

Vierailija
20/22 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt niissä, eikä mitään poikkeavaa löytynyt. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi