Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sanonta "meni reisille" ihan asiallinen esim. työelämässä?

Vierailija
06.11.2020 |

Hämmentävän usein törmää tähän sanontaan, joka on yhtä kiusallinen oli puhujana mies tai nainen... Arkikokemuksen mukaan vähän useammin mies. Viimeksi törmäsin tähän iltapäivälehden otsikossa ja Masterchefissä, kun kokit esittelivät tuotoksiaan ja yhden kokin kakunteko meni "ihan reisille". Jotenkin tämän sanominen naispuolisen tuomarin edessä särähti korvaan :D Ymmärrän, että tämä sanonta on arkipäiväistynyt ja ehkä irrallaan alkuperäisestä merkityksestä... Mutta silti siitä tulee aika visuaalinen mielikuva itselle. Ja se on aika ruma mielikuva. Mites muut, onko teistä tämä ihan ok käyttää esim työpaikoilla..?

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole paljon näkemystä, että mistä voisi sanonta olla peräisin.

Vierailija
102/130 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Minulta meni kerran reisille kun peuhasimme naistyökaverin kanssa kopiohuoneessa. Voi sitä sotkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työyhteisöstä. Omassani voisin käyttää ja joskus sitä käytetäänkin.

Vierailija
104/130 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, mä aloin vasta tosi myöhään miettimään et mitä toi sanonta oikein tarkoittaa ja hämmennyin kun tajusin :D Mun mielestä sitä tosiaan käytetään niin arkipäiväisesti, ettei kukaan mieti sanojen takana olevaa merkitystä. Eli ei häiritse mua, ja on aika hauskakin sanonta. Toinen sanonta, jota oon miettinyt on "meni ihan vihkoon", onko siinä sama tausta-ajatus vai onko ihan eri juttu? :D

Vierailija
105/130 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kamala: ihan huulilla.

Älä käytä.

Vierailija
106/130 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä käytä.

No toi nyt voi tarkoittaa että joku sana on vaikka ihan huulilla (suussa), eli melkein muistaa jonkun asian. Tai niin mä ainakin ajattelin ekana :D

Vierailija
107/130 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se tarkoita, että pullanmurut tippuu syliin. Eli on asiallinen.

Pirjo58

Vierailija
108/130 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä käytä.

No toi nyt voi tarkoittaa että joku sana on vaikka ihan huulilla (suussa), eli melkein muistaa jonkun asian. Tai niin mä ainakin ajattelin ekana :D

Silloin sanonta on "kielen päällä". 

Vierailija
109/130 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on epäasiallista käytöstä.

Vierailija
110/130 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorvaava sanonta voisi olla "meni viemäriin".

Vierailija
111/130 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olisi ollut parempi kun isäs olis ruikauttanut sut reisille" sanottiin mulle kerran aspana ollessa, jäi vaan mieleen kun oli törkein haukku minkä olen saanut.

Vierailija
112/130 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no meillä sitä käytetään nimenomaan siinä mielessä, että meni hampparin täytteet reisille. Ehkä ollaan käyty mäkkärissä liian usein.

Vierailija
113/130 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussin alle heittäminen on yhtä karmaiseva, varsinkin jossakin kepeässä yhteydessä vaikkapa urheilussa.  Mieluimmin heitetään susille, kun se nyt voi olla vaikka ruuan tähteitä tai riepuja, jolla susi saadaan pois omasta kimpusta.  Mutta auton alle paiskaaminen on raaka murha.

Vierailija
114/130 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat viestit tässä ketjussa hämmentäviä, tottakai viittaa spermaan.

Kuset tulee pahimmillaan housuun, ei kai sillä ole väliä osuuko reisiin, reidet voi helposti pestä.

Sperma sen sijaan ei hedelmöitä, jos menee reisille ja siitä sanonta.

Tästä oli joku vitsikin aikoinaan, mies kiihkoissaan uhosi naiselle, että "tällaista alfaa et ole ennen saanutkaan, nyt pannaan aluille uusi Einstein". Kliimaksin hetkellä peti sitten antoi periksi ja hedelmöittyminen ei onnistunut. Nainen totesi lakonisesti "tuolla se sun Einstein nyt roikkuu seinässä".

Vierailija
115/130 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla töissä menee reisille, rinnoille, pepulle ja naamalle. Sisään ei koskaan. 

Candy 27v

Vierailija
116/130 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän noloa ennenaikainen siemensyöksy, ettei ehdi saada sisään.

Vierailija
117/130 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä joskus työkaverin kanssa siivouskomerossa mennä reisille.

Vierailija
118/130 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo 'meni reisille' viittaa kusemiseen.

Naisten näkökulmasta varmaan. Miehenä en tiedä miten olisi mahdollista kusta ainakaan omille reisille.

Ei sinun vehje kyllä polviin ylety vai istutko aina pissalle?

Vierailija
119/130 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, ainakin lasten kuullen turhan rivoa kieltä. Vaikka olenkin miesporukoissa työskennellyt mies -sitä lapioonnojailuakin tehnyt (joka on merkki terveestä työyhteisöstä, ehtii välillä huilatakin)

Nythän kaikki tehdään alimiehityksellä "juosten kusten"

Vierailija
120/130 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kovin asiallinen eikä sanonta ainakaan minusta ole mitenkään arkipäiväistynyt vaan siitä tosiaan tulee mieleen miten ruiskahtaakin reisille.

Kahvikuppi?

Ei kaikille tule mieleen elämän eka epäonnistunut  seksiyritelmä. Eikä edes se viisikymppinen Alpo-setä, joka oli pikkasen liian innoissaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan