Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole koskaan seurustellut

Vierailija
23.02.2014 |

Kyllä, olen aikuinen ihminen enkä ole koskaan seurustellut tai tapaillut ketään. Nyt olisi ensimmäistä kertaa elämässäni sellainen tilanne, että olen tavannut miehen, jonka kanssa kiinnostusta on molemmin puolin. En vain yhtään tiedä että miten edetä tässä suhteessa? Missä vaiheessa tunteita pitäisi näyttää ja miten? Miten saan pidettyä miehen mielenkiinnon? Miten tapailu etenee seurusteluksi? Tunnen itseni hyvin kokemattomaksi... Kuin teini-ikäiseksi...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kysy itseltäsi tämä: miten mies saa pidettyä SINUN mielenkiintosi?

Sinun ei tarvitse miestä miellyttää sen enempää kuin hänen sinua. Oiva tapa karkoittaa seurustelukumppani on yrittää olla toiselle liiaksi mieliksi ja kadottaa itsensä. Hyväksy myös se, ettei suhde etene sen pidemmälle. Suhtaudu uuteen kevyellä mielenkiinnolla äläkä aseta tuttavuudelle liikaa odotuksia.

Vierailija
2/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne täällä. Ikää yli 30, enkä ole koskaan seurustellut. Viimeiset vuodet eli juuri ne vuodet joiden aikana normaalisti perustetaan perhe, olen ollut vakavasti sairas ja kaikki on vaan mennyt ohi. Samoin teini-iässä ja opiskeluaikana mitään ei tapahtunut, koska itsetuntoni oli huono ja opiskelin naisvaltaista alaa. Nyt olisi kauhea halu tehdä asialle jotain. En ole mikään kaunotar, mutta tulen hyvin juttuun miesten kanssa esim. työasioissa. Mutta en voisi edes kuvitella seurustelevani, vaikka haluaisin ja vaikka joku vaikuttaisikin kiinnostuneelta. En vain osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulette, että se seurustelu on jotain suorittamista, mikä pitäisi "osata"?

Asiat vain menevät oikeaan suuntaan lähinnä omalla painollaan jos ovat mennäkseen. 

Vierailija
4/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suhteiden kehittämiseen ole mitään yleispätevää keinoa. Miehet ovat yksilöitä ja haluavat hyvin erilaista otetta naiselta. Jotkut haluavat, että nainen antaa haastetta testailemalla miestä ja teeskentelemällä tarkoituksella vaikeasti tavoiteltavaa ja joillekin toimii parhaiten se, että nainen käy innolla päälle ja sanoo selkokielellä mitä haluaa. Useimmat miehet ovat jossain tuolla välillä. Jos sinulla ei ole hyvää sosiaalista pelisilmää, jolla voisit lukea mitä juuri tapaamasi mies haluaa, ole isoissa asioissa oma itsesi, pingota pikkujutuissa vähän ja katso miten homma etenee.

Ehkä jonkinlainen yleissääntö on, että jos mies on aranoloinen ja kokematon, älä tee asioita hänelle vaikeaksi, koska hänkin pelkää tilannetta ja sitä, että annat pakit ja voi pettymään tottuneena tulkita viattomankin epäröinnin pakkeina. Rohkeampaa miestä voi pitää alussa hieman etäämmällä ja antaa hänen kokea ettet ole "helppo".

Vierailija
5/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä niin "täydellinen" mies kyseessä että en vain haluaisi mokata tätä juttua.. mutta kun aikaisempia kokemuksia ei ole niin pelkään että mokaan jotenkin.. Tuntuu että tarvisin jonkun tee näin/älä tee näin oppaan jossa olisi ohjeet ainakin näihin:

-mistä puhua ja mistä ei

-kuinka vaikeastitavoiteltava tulee olla ja mihin asti

-miten suoraan tai hienovaraisesti tulee näyttää kiinnostus

-kuinka flirttailla

-kuinka edetä

Jne jne.

Tähän asti olen pelaillut ja esittänyt hyvin vaikeastitavoiteltavaa. Antanut miehen olla yhteyksissä ja aktiivinen osapuoli. Kun pelkään että mies lähtee karkuun jos alan näyttämään kiinnostustani...

Ap

Vierailija
6/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat menevät omalla painollaan jos todella pidätte toisistanne. Päivä ja hetki kerrallaan. Mitään vippaskonsteja tai erityisiä kikkoja ei tarvita.

Vierailija
7/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole koskaan seurustellut, enkä aio koskaan seurustellakaan. En voisi ikinä kuvitellakaan seurustelevani.Nautin elämästäni yksin itsenäisenä ihmisenä. Olen viisikymppinen.

Vierailija
8/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin myös elämästäni, vaikka se onkin ollut välillä haasteellista. On työ, mielenkiinnon kohteita, muutama ystävä, jne. Suunnitelmiakin on. Mutta minun kohdalla asiat eivät vaan koskaan ole menneet sillä kuuluisalla omalla painollaan. Epäilen, että eritän jotain hormonia, joka kutsuu vaan varattuja miehiä ja sellaiset eivät seurustelumielessä tietenkään kiinnosta. Kaiken huipuksi minulla on sairaus, joka ei tapa eikä edes näy ulospäin, mutta joka pelästyttää pois sen yhden miljoonasta, joka voisi olla kiinnostunut. Terveisin Kolmonen.

Vierailija
9/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 12:19"]

Nyt on kyllä niin "täydellinen" mies kyseessä että en vain haluaisi mokata tätä juttua.. mutta kun aikaisempia kokemuksia ei ole niin pelkään että mokaan jotenkin.. Tuntuu että tarvisin jonkun tee näin/älä tee näin oppaan jossa olisi ohjeet ainakin näihin:

-mistä puhua ja mistä ei

-kuinka flirttailla

-kuinka edetä

Jne jne.

Tähän asti olen pelaillut ja esittänyt hyvin vaikeastitavoiteltavaa. Antanut miehen olla yhteyksissä ja aktiivinen osapuoli. Kun pelkään että mies lähtee karkuun jos alan näyttämään kiinnostustani...[/quote]

Nuo ovat sellaisia kysymyksiä, että jos omaat niihin yleispätevät vastaukset, tienaat miljoonia kirjoittamalla niistä kirjan. Tai kymmeniä tai satoja miljoonia. Noita asioita miettivät kaikki ihmiset sosiaalisia huippulahjakkuuksia lukuunottamatta. Mutta se ongelma on edelleen se, että oikeat vastaukset riippuvat paljon siitä ketä yksilöä vikitellään. Ääripäiden ihmiset ovat noissa asioissa suorastaan täysin päinvastaisia ja se pitää vaan aistia jotenkin, kun on tilanne päällä.

Tuntematta miestä ja tilannetta ei kukaan muu voi tietää, koska mies toteaa, että ei kannata panostaa enää. Mies ei tiedä sitä välttämättä itsekään ennen kuin huomaa kiinnostuksen muuttuneen tylsäksi puurtamiseksi ja sitten on peli luultaavasti pelattu. Suhteen aloitus vaatii riskejä ja voi mennä pieleen.

Vierailija
10/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 12:19"]

-mistä puhua ja mistä ei

-kuinka flirttailla

-kuinka edetä

Jne jne.

Tähän asti olen pelaillut ja esittänyt hyvin vaikeastitavoiteltavaa. Antanut miehen olla yhteyksissä ja aktiivinen osapuoli. Kun pelkään että mies lähtee karkuun jos alan näyttämään kiinnostustani...

Ap

[/quote]

Sääntö nro 1: kierrä kaukaa miehet, joiden kohdalla joudut turvautumaan ohjeisiin ja oppaisiin. Täti-ihmisen elämänkokemuksella sanoisin, että ne parhaimmat suhteet syntyvät luonnostaan, ilman yritystä ja kikkakolmosia. 

Vierailija
11/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seurustelin ekan kerran vasta kolmenkympien kieppeillä ja kun tapasin mieheni, asiat vaan sujuivat omalla painollaan. Olin vakaasti päättänyt, että tätä tilaisuutta en missaa, vaikka kuinka ujostuttikin. On varmaan ihan kamala klisee, mutta omana itsenä oleminen auttoi paljon, sillä molemmat olimme ihan alusta asti sitä, mitä oikeastikin olemme, niinpä alkuvaiheessakaan ei tullut mitään yllätyksiä.

Naisena sanon, että miehelle pitää kyllä vääntää se kiinnostuminen rautalangasta, muuten etenkin ujo mies saattaa lannistua ja vetäytyä, jos nainen ei osoita kiinnostusta tarpeeksi ja tilaisuus saattaa mennä ohi.

Vierailija
12/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua. Mä en ole ikinä leikkinyt mitään leikkejä. Olen suoraan ehdottanut tapaamisia, laittanut viestiä jne.jos siltä on tuntunut. Kukaan ei ole juossut karkuun!

Vierailija
13/15 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, ehkä mä tosiaan ajattelen asiat liian vaikeasti... On vaan niin suuret paineet onnistua tässä jutussa että alan ylianalysoimaan tilannetta ja tekemään valmiita toimintasuunnitelmia. Ehkä pitäisi tosiaan olla vain oma itsensä eikä miettiä liikaa...

Mutta kun kaikki seurusteluun liittyvä tuntuu vaan joltain ydinfysiikalta. En ole muutenkaan hyvä solmimaan syvempiä kaveri/ystävyyssuhteita. Pinnallinen small talk sujuu, mutta liiallinen avautuminen ja läheisyys pelottaa ihan suunnattomasti!

Mut ei kai saa stressata liikaa. Jos tästä ei tule mitään, niin ei tästä varmaan olis tullut mitään vaikka olis käyttänyt kaikki mahdolliset kikkakolmoset...

Ap

Vierailija
14/15 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 43v ja panen piirakkaa, ehtaa kamaa.

Vierailija
15/15 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelussa ei ole kyse siitä miten pitää toisen vaan miten itse viihtyy :)