Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 4 lasta liikaa? Perustele.

Vierailija
22.02.2014 |

toivoopi neljättä kuumeileva

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 03:18"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 02:59"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 02:56"][quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 02:51"]

Olen syntyperäinen helsinkiläinen ja ajokortti on minusta aivan perusvalmius. En varmaan edes tunne ketään joka ei olisi sitä heti ajanut täysi-ikäiseksi tullessaan. Olen 25v.

Olen sinua muutaman vuoden vanhempi syntyperäinen helsinkiläinen, ja tuttavapiiristäni noin puolella ei ole ajokorttia. Eniten ajokortin tarve on korostunut niillä tutuillani, jotka ovat kasvaneet maaseudulla, vaikka kaikilla heistäkään (nuorena kaupunkiin muuttaneet) ei sellaista ole.

ok. Tai sitten sen tarve korostuu niillä, joilla on auto. Terveiset Marjaniemestä ja Paloheinästä sinne Itikseen :)

Töölöön :)

Täällä toinen huvittunut perheellinen töölöläinen. Koskaan ei ole autoa tarvittu, keskustassa kun asutaan,

poikani on syntynyt ja kasvanut Hgissä ja ajokortti heti kun mahdollista, auton sai n 22 v opiskellessaan Hgin yliopistossa ja nyt tarvii autoa työmatkoille. Itse en tarvi autoa, kiitos Hgin hyvien yhteyksien takia. 

Vierailija
62/67 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ikävältä kuin tämä kuulostaakin, niin lasta harkitessa kannattaa miettiä miten pärjää ja jaksaa jos puoliso kuolee yllättäen.

T: nuori leski

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin autoon ne kaikki mahtuu? Valtava talo/asunto hommattava että edes jonkinlainen yksityisyys säilyy. Ruokakulut valtavat.

Vierailija
64/67 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkiiko joku oikeasti useita lapsia, vaikka ei ole esim. varaa kustantaa ajokorttia jokaiselle lapselle tulevaisuudessa? Tai antaa omaa huonetta kouluikäiselle? Tai antaa lapselle kivoja matkustelukokemuksia ulkomailla perheen kanssa? Jotenkin järkyttävää.... Kannattaisiko mitoittaa lapsiluku niin, että voi tukea niitä olemassa olevia lapsia?

Mä en ole lapsena matkustellut, enkä saanut ajokorttia vanhemmiltani, enkä omaa huonettakaan. SIlti olen onnellinen, että minulla on yksi sisarus.

Vierailija
65/67 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmas, neljäs, viides jne. on itsekkyyttä, ehkä toinenkin ja ekakin. Ei tää maailma kestä. Ja jos nyt alatte vinkumaan, että kehitys-/kehittyviin maihinhan niitä lapsia tulee solkenaan, niin ainakin me täällä länsimaissa voidaan omalta kohdaltamme rajoittaa lasten määrää ja se on alku maailman pelastumiselle.

Ei maailma sillä pelastu, että, huom. suomalaiset, kuolevat sukupuuttoon. Ihan jokainen päivä näen, että on naisia, joilla on 3- 4 lasta, ja seuraava jo tuloillaan. Osaatko päätellä, ketkä nykyään Suomessa saavat lapsia, ketkä ei? Täällä Suomessa on väestöä, joka ei juurikaan rajoita lasten määrää, ja väestönosa, joka hankkii mielummin koiran.

Vierailija
66/67 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä homma, että esim. tässä tapauksessa on hyväksyttävä argumentti että ei maailma sillä pelastu jos suomalaiset kuolee sukupuuttoon, mutta sama argumentti ei kelpaa jos puhutaan hiilinieluista ja muusta viherhömpästä.

Vierailija
67/67 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lasta on toisille liikaa, toisille ei. Mulla se on keskittymiskyvyn ylärajalla, joten puolestani tämän enempää ei tule. Neljälle keskittymiskykyni vielä jakaantuu, noh muiden ihmissuhteiden ylläpito on kieltämättä vaikeaa. Varsinkin kaveri joka voisi nähdä vaikka joka päivä kun sillä on tylsää vissiin joka päivä, no ei jaksa ei pysty. Mulla on ollut viimeksi tylsää ehkä 4 vuotta sitten... Ja seuraavan kerran ehkä sitten kun esikoinen muuttaa kotoa.

Meidän tila-auto on avoauto, kun siitä aukeaa vähän katto lolps. Lapsetki tykkää. Turvaistuimia 3 rivissä. 7 paikkainen, 1 mahtuis vielä. Talossa 5 makkaria, 1 lisää voidaan taikoa aulaan. Elämä on ihanaa ja todella täyttä. Olen kaiken saanut mitä koskaan toivoin, kiitos. Enää en pelkää kuolemaa. Kaikki tästä eteenpäin on vain ekstraa ja enemmän kuin ansaitsen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä