Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 4 lasta liikaa? Perustele.

Vierailija
22.02.2014 |

toivoopi neljättä kuumeileva

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 03:18"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 02:59"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 02:56"][quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 02:51"]

Olen syntyperäinen helsinkiläinen ja ajokortti on minusta aivan perusvalmius. En varmaan edes tunne ketään joka ei olisi sitä heti ajanut täysi-ikäiseksi tullessaan. Olen 25v.

[/quote]

Olen sinua muutaman vuoden vanhempi syntyperäinen helsinkiläinen, ja tuttavapiiristäni noin puolella ei ole ajokorttia. Eniten ajokortin tarve on korostunut niillä tutuillani, jotka ovat kasvaneet maaseudulla, vaikka kaikilla heistäkään (nuorena kaupunkiin muuttaneet) ei sellaista ole.

[/quote]

ok. Tai sitten sen tarve korostuu niillä, joilla on auto. Terveiset Marjaniemestä ja Paloheinästä sinne Itikseen :)

[/quote]

Töölöön :)

[/quote]

Täällä toinen huvittunut perheellinen töölöläinen. Koskaan ei ole autoa tarvittu, keskustassa kun asutaan,

Vierailija
42/67 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se nyt liikaa ole. Joskus tuntuu että kolmekin on liikaa, kun aika pääsylippujen "perhepaketit" on rajattu kahteen aikuiseen ja kahteen lapseen.

Neljässä lapsessa yksi kynnys on auto. 5 hengen perhe menee tavalliseen henkilöautoon, 6 henkinen ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 01:46"]

Oman ajan ja vapauden menetys, taloudelliset ja sosiaaliset kustannukset ja lisääntynyt stressi ja huoli painavat vaakakupin selvästi ei-vastauksen puolelle.

[/quote]Onko kynnys noihin juuri kolmannen ja neljännen lapsen välissä? Minusta ei.

Vierailija
44/67 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 22:28"]

mikäli pystyt/pystytte elättämään niin jes mutta jos meinaat että yhteiskunta elättää niin pyydä että sinut sterilisoidaan

[/quote]Voi voi kun liikasyntyvyys ei ole Suomessa minkään sorttinen ongema. Lapsia syntyy kuitenkin hieman liian vähän, koska lapsettomien osuus kasvaa kaiken aikaa.

Vierailija
45/67 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenperheessäni kolme oli liikaa, yksi olisi ollut heille sopiva ja sekin vasta vanhemmalla iällä hankittuna. heillä ei ollut aikaa eikä mielenkiintoa kuin pakolliseen perusylläpitoon, itse olisin ainakin tarvinnut paljon enemmän huomiota. heillä selkeästi kiinnostuksenkohteet muualla kuin lapsissa, omat harrastukset ja muut projektit tärkeämpiä - lapset heille pakollinen riesa ja vaiva. 

Kannattaa myös miettiä erityislapsen tai muuten vaan vaativan lapsen mahdollisuus ja se, että riittääkö voimavarat siinä tapauksessa myös kolmen jo olemassa olevan lapsen täysipainoiseen huomiointiin. 

Vierailija
46/67 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä lasta. Hyvä määrä ♥

Vierailija
47/67 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin on liikaa t.lapseton

Vierailija
48/67 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmellistöä mouhotusta siitä, että lapsiin ei ole varaa, jos heillä ei ole omaa huonetta tai ajokorttia. Jokainen varmaan elelee omalla tavallaan. Kunhan niitä lapsia ei tee, jos yhteiskunta on pääasiallinen tulonlähde. Suomeen tarvitaan ihmisiä ja heitä tuodaan ulkomailta muuten, jos suomalaiset ei lisäänny. Ja siellä kehitysmaissa jos jossain se pärjääminen on heikolla tasolla, mieluummin suosittelen tekemään lapsia, jotka saa koulutuksen ja mahdollisuuden kehittää maailmaa parempaan suuntaan.

Itse olen kolmilapsisesta perheestä ja meillä ei todellakaan ollut mitään omia huoneita, toki sellaisen sain sitten kun täytin 18, mutta siinä olinkin jo melkein lähdössä omaa elämääni rakentamaan. Emme pitäneet omista huoneistamme, vaan sisarukset oli kumminkin porukassa samassa huoneessa, omissa huoneissa käytiin vain nukkumassa. Meille ostettiin aikanaan markkinoiden halvimmat puhelimet ja jos uuden mieli, niin omalla rahalla sai sitten ostaa. Tällä opetetaan vastuun kantoa omista tavaroista, ei todellakaan rikottu puhelimia vaan ymmärrettiin niiden arvo. Ajokortit saatiin, mutta auto täytyi ostaa itse. Myös täysiikään tullessa kaikki omat puhelinlaskut ja autokulut piti itse pulittaa. Siinä jos jossain oppii.

Nyt olen itse perheellinen ja oikein hyvin elämässä pärjäävä, olen opiskellut itseni hyvätuloiseksi ja en haaveile turhia luksuksia. Vanhempani voivat ylpeänä katsoa kunnolliseksi kasvatettua aikuista, joka ei tule kotoa kitisemään rahaa.

Vierailija
49/67 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jos toimeentulo riippuvainen yhteiskunnan tuista. On, jos perheessä alkoholiongrlmaa tai mt-ongelmaa.

Vierailija
50/67 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kannalta ehkä. Saako tasapuolisesti huomiota ja rakkautta?

Vierailija
51/67 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jos ne itse elättää. Tukien varassa eläjille toivon malttia ja järkeä lisääntymiseen.

t 4:n äiti

Vierailija
52/67 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Pk-seudulla on vaikea löytää asuntoa , jossa  olisi   5 makkaria. Niitä nyt vaan ei tehdäellei ellei itse rakenna.   Monet tarvitsevat myös työhuoneen. Tila-autoja kyllä saa helpommin.

Vierailija
53/67 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei  minusta siinä ole mitään hävettävää jos erittäin hyvätuloset vanhemmat antaavat nuorelle aikuiselle rahaa ja ostaa  mieleisen perheasunnon.   Sehän on mukavaa jos saa jo silloin  taloudellista hyvää.  Suomessakaan kaikki  lapsiperheet eivä ole köyhiä nykyään. On niitäkin jotka  kuuluvat siihen  2  hyvin tienaavaan prosenttiin. Ei sitä tarvitse välttämättä  kinuta, kuten tuo yksi  kertoi. Ei se sinulta ole pois jo joku  nuoripari saa rahaa. Ei siinä ole mitään laitonta.

Vierailija
54/67 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin on liikaa. Maapallo pursuaa jo ihmisiä.

Vierailija
55/67 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 sisarusta ja me kaikki neljä synnyttiin 7 vuoden sisällä.

Lapsuuteni suurin ongelma ei ollut se ettei ollut omaa huonetta, vaikka se harmittikin varsinkin teini-iässä paljon, vaan se ettei äidillä ollut koskaan kahdenkeskistä aikaa kenellekään meistä lapsista, vaikka oli kotiäiti. En olisi kaivannut mitään erikoisempaa tekemistä, ihan sekin olisi riittänyt että olisi saanut olla kahdestaan äidin kanssa vaikka vain sohvalla istuen ja jutellen.

Isä taas oli koko ajan töissä, joten hän jäi niin etäiseksi hahmoksi ettei aikaa hänen kanssaan edes osannut kaivata.

Eli oma neuvoni on se, että jos riittää aika huomioida jokainen lapsi ja myös viettää kahdenkeskistä aikaa jokaisen kanssa, niin silloin neljäs tai jopa viides tai kuudeskin lapsi on ok, muussa tapauksessa ei.

Vierailija
56/67 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmellistöä mouhotusta siitä, että lapsiin ei ole varaa, jos heillä ei ole omaa huonetta tai ajokorttia. Jokainen varmaan elelee omalla tavallaan. Kunhan niitä lapsia ei tee, jos yhteiskunta on pääasiallinen tulonlähde. Suomeen tarvitaan ihmisiä ja heitä tuodaan ulkomailta muuten, jos suomalaiset ei lisäänny. Ja siellä kehitysmaissa jos jossain se pärjääminen on heikolla tasolla, mieluummin suosittelen tekemään lapsia, jotka saa koulutuksen ja mahdollisuuden kehittää maailmaa parempaan suuntaan.

Itse olen kolmilapsisesta perheestä ja meillä ei todellakaan ollut mitään omia huoneita, toki sellaisen sain sitten kun täytin 18, mutta siinä olinkin jo melkein lähdössä omaa elämääni rakentamaan. Emme pitäneet omista huoneistamme, vaan sisarukset oli kumminkin porukassa samassa huoneessa, omissa huoneissa käytiin vain nukkumassa. Meille ostettiin aikanaan markkinoiden halvimmat puhelimet ja jos uuden mieli, niin omalla rahalla sai sitten ostaa. Tällä opetetaan vastuun kantoa omista tavaroista, ei todellakaan rikottu puhelimia vaan ymmärrettiin niiden arvo. Ajokortit saatiin, mutta auto täytyi ostaa itse. Myös täysiikään tullessa kaikki omat puhelinlaskut ja autokulut piti itse pulittaa. Siinä jos jossain oppii.

Nyt olen itse perheellinen ja oikein hyvin elämässä pärjäävä, olen opiskellut itseni hyvätuloiseksi ja en haaveile turhia luksuksia. Vanhempani voivat ylpeänä katsoa kunnolliseksi kasvatettua aikuista, joka ei tule kotoa kitisemään rahaa.

9 vuotta vanha aloitus, oliko pakko nostaa esiin.

Vierailija
57/67 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monta saa tehdä kun on varaa ilman tt-tukįa (lapsilişää ei lasketa) elättää. En välitä muiden peršehedelmien määrästä niin kauan, kun verorahat menevät niiden koulutukseen.

Ja ei, en vihaa lapsia. Ovat suosikkini ihmisryhmistä. Sen sijaan vihaan l()i$imista.

Vierailija
58/67 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 ok jos pärjää ilman yhteiskunnan tukeja, Suomi tarvii pellavapäitä myös tulevaisuudessa. 

Vierailija
59/67 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tarvitsevat matkoja ulkomaille turvalliseen kohteeseen. Aikuisena osa tarvitsee tukea, kodin jne.

Vierailija
60/67 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljän äiti vastaa, että neljä on oikein passeli määrä. Kaikki mahtuu ja kaikkea riittää. Hyvin pärjätään ja on tosi mukava, kun on eri-ikäisiä lapsia talossa.

kiva teille, onneksi sain edes yhden ja pojalla on kolme sisarpuolta, paljon nuorempia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi