Tarvitseeko häissä tarjota muutaman nirson takia siideriä/lonkeroa?
Kun tarjolla on jo viiniä, boolia ja olutta, joista mikään ei tälle nirppanokkapariskunnalle ja muutamalle muulle kelpaa.
Aikuisvieraille en ole myöskään varannut limua. Onko törkeää sanoa että juokaa vettä?
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 18:43"]
Ikää minulla on jo lähemmäs neljänkymmenen... Onko ikäni joku ongelma?
ap
[/quote]
Ei mitään ongelmaa, kunhan huvikseni kyselen. Mustavalkosuudestasi olisi voinut päätellä että ikää olisi puolet vähemmän. Viettäkää kiva hääpäivä!
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 18:31"]
Kai nyt ruokajuomina on kuitenkin perus maito, sekamehu/kotikalja? Ja miksei voi varata myös niitä siidereitä/lonkeroita. Ikävää olisi kyllä tulla häihin, joissa jo etukäteen olisin nimetty nirppanokaksi. Eikö tosiaan osaa kaljoista voi vaihtaa siideri/lonkerotölkeiksi?
[/quote]
Tarjolla on hienoa olutta, ottakoot tai jättäkööt, en ala mitään viron limusokerilitkuja tarjlle laittamaan! Miettikää nyt vähän.
ap
[/quote]
No vittuako sä täältä sit ees neuvoa kyselet. Työnnä kuule ne hienot olues vaikka sinne ja syvälle!
[/quote]
Sinusta saa kyllä aika tiukkapipon käsityksen. Tiedän fiksuja aikuisia, jotk arvostavat hyvää ruokaa ja juomaa, ovat esimerkiksi kahvihifistelijöitä ja jotka juovat joskus limonadeja. Siideri ja lonkero ovat minunkin mielestäni alkoholijuomien alakastia, joten en nimittäisi siiderin/lonkeron vaatijaa nirsoksi vaan juntiksi. Nirso viittaa enemmän henkilöön, joka on tarkka laadusta.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 18:43"]
Ikää minulla on jo lähemmäs neljänkymmenen... Onko ikäni joku ongelma?
ap
[/quote]
On se. Vanhaa morsmaikkua lapsettaa.
Joo, Viron Saku on todella tasokasta juhlajuomaa :-D
Ei sill emitkään sidukat tai lonkerot pärjää - limuista puhumattakaan.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 18:41"]
Kyseessä ei ole mitkään ryyppäysbileet, siksi vaihtoehdot laadukas viini, olut ja lapsille limonaadi. Boolissa ei todellakaan ole viina pääosassa! Mielestäni siideri tai lonkero ei ole tasokasta alkoholijuomaa, verrattuna viiniin ja olueen.
ap
[/quote]
Aika kornia että puhut laadusta, vaikka et edes alkoholittomia virvokkeita halua aikuisille tarjota. Sellaiset tarjoilut ovat kaukana laadusta, joissa ei huomioida niitä vieraita, jotka eivät alkoholia käytä.
Halpissiiderit ovat JUNTTIEN JUOMAA.
Tyyli, taso ja sivistys huokuvat aapeestä kauas. Eiku hetkinen...
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 18:37"]
Mä en kans tykkää olueesta ja viinistä. En itseasiassa tykkää kovinkaan paljon mistään alkoholista. Ja ei hävetä olla nirso alkoholin suhteen :D.
Teidän boolista en tiedä miltä maistuu, mutta sitä maistaisin. Jos olis siideriä ja lonkeroa, niitä voisin juoda.
Mutta ruokajuomana mulle kelpais kyllä oikein hyvin se jäävesi. Mun mielestä sitä vettä on hyvä kaikkien juoda, eikä pelkkää alkoholia.
En kyllä ymmärrä miksi halukkaat aikuiset eivät saa limua? Mä en kyllä tollasiin häihin edes haluaisi lapsiani tai ainakin lähdettäisiin ajoissa. Enkä todellakaan joisi paljoa alkoholia jos lapsia ympärillä.
Voit siis mun mielestä tarjota mitä haluat ja antaa "nirsoiljoiden" tyytyä siihen mitä on. Mua itseasiassa häiritsee ne nirsoiljat, joille ei kelpaa janojuomaksi vesi vaan aina pitää olla jotakin mehua tmv. Raikas vesi on parasta janojuomaa.
[/quote]
Olen samaa mieltä, että raikas vesi on parasta janojuomaa, mutta seurustelujuomana vesi on minun mielestäni noloa ainoana alkoholittomana vaihtoehtona aikuisille!
En ole vielä tavannut sellaista olutta tai viiniä jonka mausta pitäisin. Minä en vaan pidä kyseisistä juomista, en vaikka olen yrittänyt. Ruokakaan ei maistu hyvältä, jos noita pitää sen kanssa juoda. Mulle kyllä kelpaa ruokajuomaksi vesi, limua tai siideriä en edes ruokajuomaksi haluaisi. Mutta mua ihmetyttää asenne, että kaikkien on pakko pitää viinistä tai oluesta, varsinkin jos se on laadukasta. Ja ei, sun ei tarvi tarjota kuin tasan sitä mitä haluat. Vieraidenkaan ei ole pakko teidän häistä nauttia tai pitää.
Miten ap meinasit pitää huolen ettei aikuiset ota limsaa? :D Seisot koko illan siinä pöydän vieressä ja heität ne aikuiset pihalle jotka kehtaa ottaa limsaa? :D Katotaan vaan niin ihan varmaan siellä on aikuisia limsaa lasissaan...ja sille sä ET voi mitään!
Entä jos joku vieraista on pamahtanut paksuksi tai joutunut lääkekuurille, jonka kanssa vaan ei voi juoda mitään alkoholia? Pelkkä vesi on aika karu tarjottava heille. Jos limut ei käy, niin miten olisi jäätee? Sen kanssa voi jo vähän hifistelläkin, jos haluaa.
AP voisi myös tehdä alkoholittoman boolin? Vesi on minusta paras ruokajuoma, mutta juhlissa on kiva että on juhlan tuntua. On ihan kiva jos voi ottaa (vaikka olisi autolla/raskaana/absolutisti) pari lasillista illan mittaan alkoholitonta boolia tai vastaavaa.
Esim. sellaisissa häissä joissa hääparin uskonnon tmv. vuoksi ei alkoholi tarjoilla lainkaan, on usein hyviä alkoholittomia juomia ja kivan näköisiä drinkkejä tarjolla. Kärjistäen ihan tavallinen "mustaviinimarjamehu" näyttää kauniissa viinilasissa jossa hieman koristeita ihan erilaiselta mitä tavallisessa "maitolasissa".
Olut ei ole tasokas tai laadukas juoma häissä tai muuallakaan. Taidat olla pihi ja itsekäs kun et halua ostaa aikuisille miita juotavaa
No minä olen tottunut juomaan vaikka sitä vettä, jos alkoholitonta vaihtoehtoa ei ole tarjolla.
Oletko varmistanut, että kukaan juhlavieraista ei ole raskaana? On erittäin noloa ja sivistymätöntä tarjota ainoana alkoholittomana vaihtoehtona vettä, vaikka olisi jäävettä kristallikannusta. Vichyvesi, kevyesti maustetut vedet, alkoholiton viini tms. ei ole kallis eikä vaikeasti hankittava vaihtoehto.
Siideriä, lonkeroa tms. ei ole pakko tarjota, jos ei halua eikä alkoholin juominen ole pakollista, olkoon juomatta jos tarjolla olevat vaihtoehdot eivät kelpaa, kun on useampia vaihtoehtoja kuitenkin varattuna.
Hienoon tarjoiluusi voisin ottaa sen verran kantaa, että se olut ei ole sen hienompi kuin siideri, itse asiassa siideriä pidetään useimmissa maissa salonkikelpoisempana kuin olutta. Suomalaisia sokerilitkuja he eivät ole onnekseen joutuneet juomaan, kun saavat oikeaa siideriä, mutta on sitä Suomessakin myynnissä. Nirppanokkaisille häävieraille en kuitenkaan periaatteesta sitä hankkisi, opetelkoot aikuisten käytöstapoja.
Ettekö te lue aloitusta? Eihän tässä ollut kyse alkoholista/alkoholittomasta, vaan joidenkin vieraiden toiveesta saada siideriä tai lonkeroa, vaikka tarjolla on muitq alkoholijuomia. Vai onko siideri/lonkero teidän mielestänne alkoholitonta?
Muuten olen sitä mieltä, että jotain alkoholitonta pitää aikuisillekin olla tarjolla.
Paras varata tosi palon mineraalivetta kaiken varalta, itselleni ei kelpaisi olut (keliakia), limu (sokeria) eika sokerittomista limuista ne joissa on kofeiinia. Viini kelpaa mutta ei sitakaan jaksa loputtomiin. Pelkka vesiohtovesikin on junttimaista, kuka jaksaisi lipittaa sitakaan tuntikausia.
Kuulostaa kamalalta sun juhlat! Varmaan hienoa miettiä että vahtii häissä mitä vieraat juo! Oikeesti. ..juhlat on vieraita varten. Jos haluat vaan oman makusi mukaan tehdä kaiken niin älä kutsu ketään niin ei tartte juomista vahtia.
Vesi on ihan hyvä, kun on nätisti kannussa vaikka sitruunaviipaleen kanssa. Häissä ei tarvitse mielestäni olla ravintolatason vaihtoehtoja. Paitsi että ehkä se sitruuna kannattaa jättää pois, jos joku ei tykkää siitä.