Tarvitseeko häissä tarjota muutaman nirson takia siideriä/lonkeroa?
Kun tarjolla on jo viiniä, boolia ja olutta, joista mikään ei tälle nirppanokkapariskunnalle ja muutamalle muulle kelpaa.
Aikuisvieraille en ole myöskään varannut limua. Onko törkeää sanoa että juokaa vettä?
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 18:16"][quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 18:14"]
Aika junttia jos ei ole muuta alkoholitonta kuin vettä. Tai siis erittäin junttia.
[/quote]
On lapsille limua, mutta sitä en ala aikuisille varaamaan. Minusta on naurettavaa jos aikuiset lipittävät ruuan kanssa lapsille varattua kokista tms.
ap
[/quote]Aattelepa nyt ihan itse? Olisitko itse vieraan buffapöydässä tyytyväinen pelkkään veteen?! Laita ainakin mehua ja kotikaljaa tarjolle eikä vaan viinaa ja vettä. osta ludlin siideriä jos haluat saitailla.
[/quote]siis lidlin lonkeroa myös ja vielä suoraan tölkistä, että siitäs saavat senkin.....!
Ehdottomasti sitä mieltä, että muutakin alkoholitonta kuin vettä tarjolle. Miksei aikuisille limukkaa, vissyä tai mehua?
Kai nyt ruokajuomina on kuitenkin perus maito, sekamehu/kotikalja? Ja miksei voi varata myös niitä siidereitä/lonkeroita. Ikävää olisi kyllä tulla häihin, joissa jo etukäteen olisin nimetty nirppanokaksi. Eikö tosiaan osaa kaljoista voi vaihtaa siideri/lonkerotölkeiksi?
Rakastan kotikaljaa!
*saapuu kuokkimaan ja järjestää näyttävän kohtauksen*
Tarjoatte häissänne mitä haluatte. Pidätte vaikka teekutsut, jos siltä tuntuu. Kaikkien nirppanokkien mielihaluja ei tarvitse noteerata, jos ei tarjottavat kelpaa, olkoot ilman, tai tuokoon omat juomat tullessaan.
Ne ovat sinun ja kumppanisi häät!!! Teidän kahden suuri elämänmuutos.
Eikä mitkään viikonloppukänniörvellyspippalot. Kaikkia ei voi, eikä tarvitse miellyttää.
Tuttava oli häissä, joissa aikuisten ainoa alkoholiton vaihtoehto oli vesi. Siellä oli autoilijat, raskaana olevat ja dementoituneen mummon läheiset vähän ihmeissään. Aika junttia ja naurettavaa!
Minusta ei tarvitse varata siideriä/lonkeroa, mutta ehdottomasti tarjolla pitää olla aikuisillekin ns. alkoholiton vaihtoehto...! Jos hakee esim. Lidlistä muutaman pullon limua/vissyä aikuisiakin varten, ei se maksa paljoa. On aika "dokausmenoa" jos tarjolla on aikuisille viinaa tai hanavettä, suurin osa aikuisista halunnee kurkkuaan jollain muullakin illan mittaan kostuttaa. Yhden edullisen punkkupullon hinnalla (10€) saa Lidlistä jo varsin mota limu-/vissypulloa...
Lisäksi kannattaa miettiä sitä millaisen boolin tekee. Minä juon olutta ja viinejä, mutta ns. "viinabooleihin" en koske. Monille se booli tarkoittaa sitä että laitetaan jotain 80% Saarenmaata kulhoon, päälle vihreää mehukattia ja vettä ja karambolaa siivuina koristeeksi =hyi helvetti. Jos taas booli on hyvää, sitä juo mielellään kun se "viina" ei ole pääosassa vaan booli maistuu raikkaalta ja siinä on jotain hyvää likööriä tmv. (ei kaipaa välttämättä lainkaan kirkasta jos esim. sangrian tapainen sekoitus).
Onko niin vaikea ymmärtää, että aikuinenkin voi juoda limsaa? En juo viinaa, en boolia, en lonkeroa, en siideriä. Tyydyn kyllä jääveteen tai kivennäisveteenkin. Mutta olen tainnut ymmärtää väärin, kun olen aina ajatellut, että juhlan järjestäjän kunnia-asia on huolehtia, että vieraat tuntevat itsensä tervetulleiksi ja viihtyvät.
Mä en kans tykkää olueesta ja viinistä. En itseasiassa tykkää kovinkaan paljon mistään alkoholista. Ja ei hävetä olla nirso alkoholin suhteen :D.
Teidän boolista en tiedä miltä maistuu, mutta sitä maistaisin. Jos olis siideriä ja lonkeroa, niitä voisin juoda.
Mutta ruokajuomana mulle kelpais kyllä oikein hyvin se jäävesi. Mun mielestä sitä vettä on hyvä kaikkien juoda, eikä pelkkää alkoholia.
En kyllä ymmärrä miksi halukkaat aikuiset eivät saa limua? Mä en kyllä tollasiin häihin edes haluaisi lapsiani tai ainakin lähdettäisiin ajoissa. Enkä todellakaan joisi paljoa alkoholia jos lapsia ympärillä.
Voit siis mun mielestä tarjota mitä haluat ja antaa "nirsoiljoiden" tyytyä siihen mitä on. Mua itseasiassa häiritsee ne nirsoiljat, joille ei kelpaa janojuomaksi vesi vaan aina pitää olla jotakin mehua tmv. Raikas vesi on parasta janojuomaa.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 18:31"]
Kai nyt ruokajuomina on kuitenkin perus maito, sekamehu/kotikalja? Ja miksei voi varata myös niitä siidereitä/lonkeroita. Ikävää olisi kyllä tulla häihin, joissa jo etukäteen olisin nimetty nirppanokaksi. Eikö tosiaan osaa kaljoista voi vaihtaa siideri/lonkerotölkeiksi?
[/quote]
Tarjolla on hienoa olutta, ottakoot tai jättäkööt, en ala mitään viron limusokerilitkuja tarjlle laittamaan! Miettikää nyt vähän.
ap
Harmi lasten puolesta, että jotkut heistä saattaa jäädä ilman juotavaa, kun jotkut aikuiset sitten ottavat sitä cocista sitten lasten pöydästä kuitenkin.
Kyseessä ei ole mitkään ryyppäysbileet, siksi vaihtoehdot laadukas viini, olut ja lapsille limonaadi. Boolissa ei todellakaan ole viina pääosassa! Mielestäni siideri tai lonkero ei ole tasokasta alkoholijuomaa, verrattuna viiniin ja olueen.
ap
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 18:31"]
[/quote]
Tarjolla on hienoa olutta, ottakoot tai jättäkööt, en ala mitään viron limusokerilitkuja tarjlle laittamaan! Miettikää nyt vähän.
ap
[/quote]
No vittuako sä täältä sit ees neuvoa kyselet. Työnnä kuule ne hienot olues vaikka sinne ja syvälle!
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 18:39"]
Harmi lasten puolesta, että jotkut heistä saattaa jäädä ilman juotavaa, kun jotkut aikuiset sitten ottavat sitä cocista sitten lasten pöydästä kuitenkin.
[/quote]
Eivät ota, tästä pidän huolen. En katsele aikuista joka sokerilimua häissäni lipittää.
ap
Ikää minulla on jo lähemmäs neljänkymmenen... Onko ikäni joku ongelma?
ap
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 18:41"]
Kyseessä ei ole mitkään ryyppäysbileet, siksi vaihtoehdot laadukas viini, olut ja lapsille limonaadi. Boolissa ei todellakaan ole viina pääosassa! Mielestäni siideri tai lonkero ei ole tasokasta alkoholijuomaa, verrattuna viiniin ja olueen.
ap
[/quote]
Voi jumalavita. No nyt on hienoa ja fiiniä. Katsos, kun toiset meistä ei välttämättä niin pidä näistä kulinaarisista ja upeista oluistasi/viineistäsi vaan ihan siitä markettisidusta. Katsos, kun tarjottavathan on niitä vieraita varten myös.
Kai siellä on mummuille ja lapsille maitoa? Mun lapsi ei esim koskaan oel oppinut tykkäämään limuista, mutta esim kotimehu käy ja maito, ja vesi janojuomana. On 13 v. Moni vanhempi ihminen haluaa maitoa. ja kyllä mä hankkisin kotikaljaa myös. eihän se paljon maksa.
Mun mielestä voisi ostaa muutaman oluen vähemmän ja tilalle vaihtoehdoksi siideriä, ei liene iso panostus?