Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset ovatkin oliivinruskeaa kansaa?

Vierailija
05.11.2020 |

Moni sanoo olevansa vain "hyvin päivittynyt niin että rusketus kestää yli talven", mutta itse olen alkanut epäilemään ja kyseenalaistamaan sitä stereotypiaa että natiivien suomalaisten iho olisi mitenkään poikkeukselliseen vaaleaa ja valkoista kuten usein kuvitellaan ja uskotellaan. Oliivin- eli kermatoffeenruskeita suomalaisia näkee kaikkialla, enkä usko että suomalaisten ihon tummuus johtuu talven yli säilyvästä rusketuksesta vaan ihan muusta. Minusta olisi aika katsoa peiliin ja myöntää rehellisesti ja reilusti ettemme me suomalaiset olekaan se Euroopan kaikista vaaleaihoisin kansa. Kaikessa kun ei aina voi olla maailman paras.

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

wergwer kirjoitti:

https://postikoodi.wordpress.com/2010/09/24/spurgu-i-turku/ Jotkut jopa sokrateksenruskeita

Olavi Mäenpään velipuoli. Nyttemmin molemmat kuolleita.

Vierailija
102/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes rusketu.

Olet suomalaisen ja ulkolaisen miehen ihannenainen. Vaaleus on kaunista.

...ja kotilaisen miehen ihannenainen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä näette mikä ihonväri on mikä:

https://i.pinimg.com/originals/58/64/78/586478619c3a822ff7dcfabb39643a0…

Light brown to moderate brown. Ei meikkiä, ei peitevoidetta. Alkuperäinen ihonväri.

Vierailija
104/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

wergwer kirjoitti:

https://postikoodi.wordpress.com/2010/09/24/spurgu-i-turku/ Jotkut jopa sokrateksenruskeita

Onpa komea mies. Oikeasti. Sääli, että elää spurguna.

Vierailija
105/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

wergwer kirjoitti:

Onpa komea mies. Oikeasti. Sääli, että elää spurguna.

Hän ei ole näköiseni koska en juo alkoholia. Muuten ihossa ihan sama väri.

Vierailija
106/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkäshenkilö 48 vuotta kirjoitti:

wergwer kirjoitti:

Kuten joku tuolla ihan keskustelun alussa jo oikaisikin, oikaisen ja vahvistan minä myös:

Tämä "Turun Spurgu" oli siis romani, ulos suvustaan ajettu: viimeiseltä oikealta nimeltään (siis sellaiselta viralliselta, joka on merkitty väestötietojärjestelmään) hän oli Hagert, hänen nuoruuden nimeään en muista, ja lempinimeltään hän oli "Liston" nuoruuden nyrkkeilyharrastuksen mukaan ja pienimuotoisen paikallisen menestyksen vuoksi.

"Liston"-Hagert kuoli muutama vuosi sitten keväällä, olisikohan ollut muistaakseni keväällä 2015?

Kun tuossa linkissä luki jo ensi vilkaisulta "spurgu-i-turku", niin luulin oitis, että linkin takaa löytyisi syksyllä 2018 hoitolaitokseen pakkokärrätty ja keväällä 2019 menehtynyt pyörätuoli-Laine: hänkin oli ainakin joinain vuosina ihan ruskea, vaikka oli täysin valkolainen. Lisäksi tiedän vielä erään jo joskus 1990-2000 vaihteessa kuolleen naapurikuntalaisen superpaljon juoneen alkoholistin, joka hänkin oli ihan samanlainen paahtunut tapaus. Aika monikin alunperin tavallisen värinen vaalea tai keskiruskea / "maantien värinen" suomalainen alkoholisti muuttuu ensin punaiseksi, ja siitä edelleen muutaman vuoden kuluttua kokonaan ruskeaksi, jos edelleen siitä punaisestakin eteenpäin jatkaa tauottomasti joka päivä väkevien juomista.

Näitä erikoistapauksia ei siis ehkä kannattaisi näissä ihonväri- ja geeniperimäkeskusteluissa käyttää esimerkkeinä.

Ohiksena Listonista, että hän oli tavallaan ensimmäinen turkulainen, johon tutustuin. Olin matkustanut Turkuun asuntoa etsimään, soitin heti rautatieasemalta johonkin kännykälläni ja hän tuli kysymään, saako kännykkää lainata. Annoin puhelimeni sijaan hänelle puhelinkortin, jossa oli jonkun verran markkoja vielä jäljellä. Ja kun olin muuttanut Turkuun, niin aika usein häntä sitten näki kaupungilla. Ei kyllä varmaan myöhemmin enää juteltu. 

Ja olisiko se aiempi sukunimi ollut Lindström. Sinne päin ainakin.

Vierailija
107/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Light brown to moderate brown. Ei meikkiä, ei peitevoidetta. Alkuperäinen ihonväri.

Suomalaisilla on tuo vaalein ihonväri, samoin saamelaisilla.

Vaalea iho on ihanan raikkaan näköinen. Turhaan suomalaiset häpeävät itseään. Miksi väkisin pitäisi olla tukkoisen värinen?

Vierailija
108/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa ruman värinen. Tukkoinen. Hävettääkö yhtään?

Vierailija
109/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän mielelläni korona-kuonokoppaa. Vaalean ihon voi pakkeloida tummemmaksi.

Tummempaa ihoa ei saa vaaleaksi.

Vierailija
110/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Sitten meidän muidenkaan ei tarvitse enää hävetä sua.

Vierailija
111/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Sitten meidän muidenkaan ei tarvitse enää hävetä sua.

Tiedän. Itsestäänselvyys.

Vierailija
112/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittynyt ja päivettynyt eivät tarkoita samaa asiaa eikä niitä voi käyttää ristiin.

Vierailija
113/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Michael Jackson halusi olla arjalainen

Michael Jackson yritti kovasti kotoutua. Melkein onnistui. Joka tapauksessa pidän häntä kunnia-arjalaisena.

Hänellä oli ihosairaus.

Vierailija
114/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tiedä häntä sitten. Suomessa on kuitenkin prosentuaalisesti enemmän (aitoja) blondeja kuin missään muualla.

Tämä ei perustu mihinkään totuudenmukaiseen tutkimukseen vaan suomalaisten omiin vastauksiin siitä minkä värisiä ovat. Tosiasiassa Alankomaissa on eniten aitoja blondeja Friisinmaalla josta ammoisina aikoina on geenejä tullut myös Suomeen. Siksi aidosti vaaleat suomalaiset löytyvät mitä todennäköisimmin Länsi-Suomesta tai heillä on juuret sinne. 

Joka puolella maailmassa on aidosti valkotukkaisia lapsia tummien lisäksi mutta heitä ei hävetä hiusten tummuminen vuosien saatossa kuten suomalaisia. Suomalaisilla on suurimmaksi osaksi melko tummat hiukset teini-iästä lähtien. Jostain syystä tätä hävetään ja varsinkin tytöt alkavat blondaamaan hiuksiaan tuloksena surkean näköiset liuhuhiukset. Olen usein katsonut luokkakuvista miten samat ihmiset ovat muuttuneet esikoulusta lukion loppuun mennessä. Siinä on se pari vuotta jona aikana tytöt muuttuvat kuin taikaiskusta blondeiksi ja pojat pysyvät samanvärisinä. Muutama tyttö kokeilee mustaa tyyliä. Ei sitä silloin ajatellut mutta nyt kun kuvia katselee niin sekä se blondi että musta näyttävät feikiltä  ( ja huonokuntoisilta) suomalaisen ihonväriin sopimattomina. Oikeastaan aika surullista että suomalaisilla on niin kauhea tarve olla muuta kuin ovat. Ja kun ulkomaalaiset sanovat että suomalaiset ovat vaaleita, he tarkoittavat ihonväriä, eivät hiuksia. 

Vierailija
115/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kesällä aivan upean ilmestyksen sairaalassa kun luultiin että mulla on korona.

Vanhempi kaunis nainen. Vaaleat hiukset. Hiukan päivettynyt iho, pisamia.

Uskomattoman siniset silmät. Jäi kyllä mieleen. Hänestä olisi saanut maalattua hienon maalauksen. Kuin itse raikkaus.

Harmittaa kun en sanonut hänelle sitä.

Vierailija
116/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen näitä ei ihan vaaleita suomalaisia. Mun tukka on vähän kultaan vivahtava tummanvaalea tai hyvin vaaleanruskea ja iho on hassua kyllä aika lähellä sävyltään. Sellainen vähän kultainen tai persikkainen keskibeige.

Vierailija
117/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esko Kovero on kyllä niin suomalaisen näköinen kuin mahdollista.

Vierailija
118/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen näitä ei ihan vaaleita suomalaisia. Mun tukka on vähän kultaan vivahtava tummanvaalea tai hyvin vaaleanruskea ja iho on hassua kyllä aika lähellä sävyltään. Sellainen vähän kultainen tai persikkainen keskibeige.

Et taida sitten olla supisuomalainen ihonväristä päätellen.

Itse haluaisin olla kokonaan täysin valkohiuksinen blondi kuten esim. serkkuni. Haluaisin siniset silmät ja vaalean ihon, siis raikkaat värit.

Oli aika outoa nähdä video joka oli otettu meistä nuorina. Nättejä oltiin, ei siinä mitään.

Toinen täysin valkohiuksinen ja vaaleaihoinen sekä pisamia. Vihreät silmät. Upea ilmestys.

Minäkin olin ihan ok muuten, paitsi paljon tummempi iho ja hiukset. Ei mitään ns. sukunäköä. Tummuus on tukkoista, ei raikasta. Kunpa suomalaiset tajuaisivat että vaaleus on hieno asia. Se on harvinaista maailmassa.

Olisinpa vaalea.

Vierailija
119/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko itsellinen ihminen?

Vierailija
120/123 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Michael Jackson halusi olla arjalainen

Valkoinen=arjalainen kertonee kyllä vahvasti kirjoittajan taistasta enemmän kuin mistään muusta.

Mutta se ei kerro Michael Jacksonista mitään että hän kemiallisesti värjäytti ihoon vaaleaksi ja suoristi hiuksiaan

Tai the rock:-)

Ei Dwayne Johnson ole kyllä vaalentanut ihoaan tai suoristanut hiuksiaan. Hän on puoliksi musta ja puoliksi samoalainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan