Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset ovatkin oliivinruskeaa kansaa?

Vierailija
05.11.2020 |

Moni sanoo olevansa vain "hyvin päivittynyt niin että rusketus kestää yli talven", mutta itse olen alkanut epäilemään ja kyseenalaistamaan sitä stereotypiaa että natiivien suomalaisten iho olisi mitenkään poikkeukselliseen vaaleaa ja valkoista kuten usein kuvitellaan ja uskotellaan. Oliivin- eli kermatoffeenruskeita suomalaisia näkee kaikkialla, enkä usko että suomalaisten ihon tummuus johtuu talven yli säilyvästä rusketuksesta vaan ihan muusta. Minusta olisi aika katsoa peiliin ja myöntää rehellisesti ja reilusti ettemme me suomalaiset olekaan se Euroopan kaikista vaaleaihoisin kansa. Kaikessa kun ei aina voi olla maailman paras.

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen häpeää puhua Jumalasta. Miksi?

Romaneille taas Jumalasta puhuminen on täysin itsestäänselvyys.

Vierailija
82/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etenkin itäsuomalainen rotu on enemmän aasialainen kuin eurooppalainen rotu.

Ei muuten ole geenitutkimuksien perusteella.

Kyllä geenitutkimus nimenomaan on kertonut siitä siperialaisesta perimästä jota on paljon saamelaisilla sekä itäsuomalaisilla vaikka meillä on myös "eurooppalaista" perimää (pitää muistaa että ko. eurooppalainen perimä on sekin idästä).

https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/elamantieteet/muinais-dna-paljastaa-…

Geenitutkimus kertoo, että suomalaiset miehet tulivat kauan sitten tänne Aasiasta, kaikki. Joten samassa veneessä ovat ihan kaikki suomalaiset siinä suhteessa.

Tässä taas ajatusharha. Eivät tänne tulleet olleet "suomalaisia". Kyse oli siperialaisia geenejä ja uralilaista kieltä puhuvista ihmisistä.

Kun he sekoittuivat täällä asuvaan muuhun porukkaan, syntyi suomalaisuus ja suomen kieli.

Kuuntele tuo mainitsemani tieteellinen tilaisuus jos kiinnostaa. Ruotsalainen et ole, eikä sinusta ruotsalaista koskaan tule. Onko veriryhmäsi A?

Höpöhöpö. Koita nyt ottaa selville mitä tiede oikeasti sanoo. Yhdessä yliopiston yleisötilaisuudessa esitetty tutkimus ei ole koko tieteen konsensus. Sulle tärkeä kokemus maallikkona varmaan, kun sitä mainostat kuin suurtakin asiaa.

Isäni oli ruotsinkielinen. Veriryhmäni ei ole A. Joten pieleen näyttää menneen sun opintosi geeneistä.

Et ole  ruotsalainen. Jolla on paljon ruotsalaista perimää kuten itselläni, haistaa heti suomalaisen tyylin. En ymmärrä teitä. Mitä vikaa suomalaisissa mielestäsi on?

Pielen menee :D

Sekä isän vanhempien suvut sekä äidinisän suku ovat tulleet Suomeen sekä vähän yli 100 vuotta sitten.

Olen kaksikielinen ja käynyt ruotsinkielistä koulua useamman vuoden. Isälläni oli viikinkinimi :)

En tiedä mikä toi sun ruotsalaisuuden fanittaminen on, mutta kuulostaa keksityltä perimältä.

On joo itsellänikin sekä isä että äiti tullut Ruotsista ja oikein geenitkin on tutkittu. Länteen menevät.

Mutta löytyipä onneksi jotain tod. suomalaista eräästä sukuhaarasta, ikivanha hämäläinen heimo, joka tuli Baltian kautta Suomeen. Ai että olen ylpeä siitä.

Haluan kuulua Suomeen. Olen koko ikäni yrittänyt päästä perille, miksi suomalaiset ovat niin outoja. En päässyt perille. Sitten luovutin. Asia on minulle erittäin traumaattinen eikä mikään kunnia-asia.

Koetko kuuluvasi Suomeen?

Koen kuuluvani Suomeen ja pidän suomenkielestä. Koska isänisän suku eivät olleet etnisesti suomenruotsalaisia, en koe olevani ruotsalainenkaan. Äidinisän suku eivät ole taustaltaan suomalaisia eivätkä luterilaisia, joten siinäkin koen olevani erilainen kuin tavallinen suomalainen.

Olen kuitenkin sitä mieltä että monilla suomalaisilla on ihan viimeisten 100 vuoden ajalta moninaiset sukujuuret, usein ihmiset eivät vain ole näistä tietoisia. Esim. veljeni lapset eivät tunne isänsä sukutaustaa lainkaan, joten olivat kerran ihan ihmeissään kun puhuivat pahaa m aahan muuttajista ja minä sanoin heille, että "teidänkin esi-isänne ovat muualta tulleita, eikä siitä ole montaa sukupolvea". Lyhyessä ajassa se unohtuu varsinkin nykyisin kun nuoret eivät vietä enää aikaa isovanhempiensa kanssa jutellen. Mun ja veljen isovanhemmat ovat puhuneet kotikielinä 4 eri kieltä. Mutta nämä suvun nuoret eivät osaa kuin suomea ja englantiakin heikosti, eivät tiedä omasta sukutaustataan, yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa ruotsalaisissa kansanlauluissa on todella syvä suru. Suomalainen ei ehkä ymmärrä tätä.

Suomalaisissa kansanlauluissa ei ole todellisen surun ulottuvuutta.

Vierailija
84/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä geenitutkimus nimenomaan on kertonut siitä siperialaisesta perimästä jota on paljon saamelaisilla sekä itäsuomalaisilla vaikka meillä on myös "eurooppalaista" perimää (pitää muistaa että ko. eurooppalainen perimä on sekin idästä).

Geenitutkimus kertoo, että suomalaiset miehet tulivat kauan sitten tänne Aasiasta, kaikki. Joten samassa veneessä ovat ihan kaikki suomalaiset siinä suhteessa.

Tässä taas ajatusharha. Eivät tänne tulleet olleet "suomalaisia". Kyse oli siperialaisia geenejä ja uralilaista kieltä puhuvista ihmisistä.

Kun he sekoittuivat täällä asuvaan muuhun porukkaan, syntyi suomalaisuus ja suomen kieli.

Kuuntele tuo mainitsemani tieteellinen tilaisuus jos kiinnostaa. Ruotsalainen et ole, eikä sinusta ruotsalaista koskaan tule. Onko veriryhmäsi A?

Höpöhöpö. Koita nyt ottaa selville mitä tiede oikeasti sanoo. Yhdessä yliopiston yleisötilaisuudessa esitetty tutkimus ei ole koko tieteen konsensus. Sulle tärkeä kokemus maallikkona varmaan, kun sitä mainostat kuin suurtakin asiaa.

Isäni oli ruotsinkielinen. Veriryhmäni ei ole A. Joten pieleen näyttää menneen sun opintosi geeneistä.

Et ole  ruotsalainen. Jolla on paljon ruotsalaista perimää kuten itselläni, haistaa heti suomalaisen tyylin. En ymmärrä teitä. Mitä vikaa suomalaisissa mielestäsi on?

Pielen menee :D

Sekä isän vanhempien suvut sekä äidinisän suku ovat tulleet Suomeen sekä vähän yli 100 vuotta sitten.

Olen kaksikielinen ja käynyt ruotsinkielistä koulua useamman vuoden. Isälläni oli viikinkinimi :)

En tiedä mikä toi sun ruotsalaisuuden fanittaminen on, mutta kuulostaa keksityltä perimältä.

On joo itsellänikin sekä isä että äiti tullut Ruotsista ja oikein geenitkin on tutkittu. Länteen menevät.

Mutta löytyipä onneksi jotain tod. suomalaista eräästä sukuhaarasta, ikivanha hämäläinen heimo, joka tuli Baltian kautta Suomeen. Ai että olen ylpeä siitä.

Haluan kuulua Suomeen. Olen koko ikäni yrittänyt päästä perille, miksi suomalaiset ovat niin outoja. En päässyt perille. Sitten luovutin. Asia on minulle erittäin traumaattinen eikä mikään kunnia-asia.

Koetko kuuluvasi Suomeen?

Koen kuuluvani Suomeen ja pidän suomenkielestä. Koska isänisän suku eivät olleet etnisesti suomenruotsalaisia, en koe olevani ruotsalainenkaan. Äidinisän suku eivät ole taustaltaan suomalaisia eivätkä luterilaisia, joten siinäkin koen olevani erilainen kuin tavallinen suomalainen.

Olen kuitenkin sitä mieltä että monilla suomalaisilla on ihan viimeisten 100 vuoden ajalta moninaiset sukujuuret, usein ihmiset eivät vain ole näistä tietoisia. Esim. veljeni lapset eivät tunne isänsä sukutaustaa lainkaan, joten olivat kerran ihan ihmeissään kun puhuivat pahaa m aahan muuttajista ja minä sanoin heille, että "teidänkin esi-isänne ovat muualta tulleita, eikä siitä ole montaa sukupolvea". Lyhyessä ajassa se unohtuu varsinkin nykyisin kun nuoret eivät vietä enää aikaa isovanhempiensa kanssa jutellen. Mun ja veljen isovanhemmat ovat puhuneet kotikielinä 4 eri kieltä. Mutta nämä suvun nuoret eivät osaa kuin suomea ja englantiakin heikosti, eivät tiedä omasta sukutaustataan, yms.

Ok. Ymmärrä sinua, näinhän se on.

Minun oli lopulta pakko ryhtyä ottamaan selvää taustastani ja taustani on melko kirjava.

Lopulta asia loksahti täysin kohdalleen kun löysin lisäksi romaniperimän.

Vierauteni koen hyvin traumaattiseksi ja hyytäväksi. Tiedän miten hirveää on kun esim. mustat, m-muuttajat ym. kokevat rasismin länsimaissa.

Sitten eri asia on vielä kirous. Kun Jumala kiroaa jonkun kansan, se siirtyy sukupolvelta toiseen, ihan syyttömiinkin ihmisiin. Siitä johtuu romanien ala-arvoinen kohtelu ja totaalinen vieraus. Kirouksesta.

Sain vastauksen moniin traumaattisiin asioihin.

Vierailija
85/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Michael Jackson halusi olla arjalainen

Valkoinen=arjalainen kertonee kyllä vahvasti kirjoittajan taistasta enemmän kuin mistään muusta.

Mutta se ei kerro Michael Jacksonista mitään että hän kemiallisesti värjäytti ihoon vaaleaksi ja suoristi hiuksiaan

Tai the rock:-)

Vierailija
86/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten kanssa ei voi neuvotella mistään suomal. asenteen vuoksi. Vaikka itsellä olisi kuinka hyvä tahto. Se johtuu kirouksesta.

En edes yritä, koska kaikki on kirottua, sen olen nähnyt.

Siirryn takavasemmalla ja unohdan. Täällä ei ole muuta keinoa pärjätä.

Se on kohtalo ja mitään ei ole tehtävissä.

Vierailija
87/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Natalialla on taas paha päivä.

Itselläni on keskimäärin tummempi iho kuin suomalaisilla. Kun laittaa käsivarren vierekkäin mihin vuodenaikaan tahansa, itäsuomalaisen ystäväni käsivarsi on vaalein versio kaikista ihotyypeistä.

Jos värityksiä on esim. 5 tummuusastetta, ihonvärini on luku 3. Israelilaista verenperimää, johtuu siitä.

Kiinalaisilla on hyvin vaalea iho omaani verrattuna, kuten venäläisilläkin. Lähi-Idän kansa Välimereltä on tummempaa.

Olkaa toki ylpeitä vaaleudestanne. Olisi suurenmoista, jos olisi vaalea iho ja hiukset.

Mutta natalian pitää aina päästä mollaammaan Suomen kansaa. Häpeä. Suomalaisilla ei ole mitään tekemistä teikäläisten kanssa.

Oletko terve? :D 

eri

Olen kirottu. Siinä sulle oikea vastaus.

Vierailija
88/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa tuli etelästä, osa lännestä ja osa idästä. Vain pieni osa suomalaisista periytyy saamelaisista. Ei nimenomaan olla yhdestä puusta, vaan hyvin eriytyneitä näihin eri linjoihin.

Vierailija
89/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on  2  tummaa, ruskeasilmäistä ystävää jotka ovat ihan supisuomalaisia eikä heillä tietääkseni ole edes lappalaisia geenejä. Kauniita naisia. He eivät tarvitse edes meikkiä koska  tummapiirteisyys on niin näyttävää.

Vierailija
90/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän suvussa on juuri aasialaistyyppisiä silmiä ja tummuutta, geeniperimä on italian seudulta, ei Aasiasta.

Vierailija
91/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

wergwer kirjoitti:

https://postikoodi.wordpress.com/2010/09/24/spurgu-i-turku/ Jotkut jopa sokrateksenruskeita

Kuten joku tuolla ihan keskustelun alussa jo oikaisikin, oikaisen ja vahvistan minä myös:

Tämä "Turun Spurgu" oli siis romani, ulos suvustaan ajettu: viimeiseltä oikealta nimeltään (siis sellaiselta viralliselta, joka on merkitty väestötietojärjestelmään) hän oli Hagert, hänen nuoruuden nimeään en muista, ja lempinimeltään hän oli "Liston" nuoruuden nyrkkeilyharrastuksen mukaan ja pienimuotoisen paikallisen menestyksen vuoksi.

"Liston"-Hagert kuoli muutama vuosi sitten keväällä, olisikohan ollut muistaakseni keväällä 2015?

Kun tuossa linkissä luki jo ensi vilkaisulta "spurgu-i-turku", niin luulin oitis, että linkin takaa löytyisi syksyllä 2018 hoitolaitokseen pakkokärrätty ja keväällä 2019 menehtynyt pyörätuoli-Laine: hänkin oli ainakin joinain vuosina ihan ruskea, vaikka oli täysin valkolainen. Lisäksi tiedän vielä erään jo joskus 1990-2000 vaihteessa kuolleen naapurikuntalaisen superpaljon juoneen alkoholistin, joka hänkin oli ihan samanlainen paahtunut tapaus. Aika monikin alunperin tavallisen värinen vaalea tai keskiruskea / "maantien värinen" suomalainen alkoholisti muuttuu ensin punaiseksi, ja siitä edelleen muutaman vuoden kuluttua kokonaan ruskeaksi, jos edelleen siitä punaisestakin eteenpäin jatkaa tauottomasti joka päivä väkevien juomista.

Näitä erikoistapauksia ei siis ehkä kannattaisi näissä ihonväri- ja geeniperimäkeskusteluissa käyttää esimerkkeinä.

Vierailija
92/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hulluja tämä ketju on täynnä?

Vierailija
93/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku suomal. mies kertoi ihannenaisestaan, suomal. brunettesta.

Tiedän tasan tarkkaan mikä sopii hänelle ihan nappiin.

Vaalea supisuomalainen nainen. Sinisilmäinen ja sievä. Vaaleat hiukset. Kiltti ja kiva naapurintyttö. Ei mitään särmää, särmä on paha asia. Suomalainen mies ei kestä sitä ymmärrettävistä syistä. Kansanluonne. Voi olla brunettekin, ei siinä mitään.

Esim. ex-missi Johanna Raunio ja hänen miehensä ovat niin tyypillinen suomal. pariskunta kuin olla ja voi.

Komea pari.

Samoin tyypillinen suomalainen pari on Marja-Liisa ja Harri Kirvesniemi.

Kateeksi käy. Tuskin ymmärrän kuitenkaan heidän sielunmaisemaansa, mutta se johtuu erilaisuudestani.

Nyt varmasti jokainen ymmärtää mitä tarkoitan.

Sama sielunmaisema pätee, vaikka henkilöt olisivat esim. ruskea, tai mustahiuksisia, punapäitä oikeita suomalaisia.

He ymmärtävät kansana toinen toistaan ja ei tule perustavaa laatua olevaa ristiriitaa.

Sielunmaisema on juuri se ratkaiseva tekijä.

Vierailija
94/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on  2  tummaa, ruskeasilmäistä ystävää jotka ovat ihan supisuomalaisia eikä heillä tietääkseni ole edes lappalaisia geenejä. Kauniita naisia. He eivät tarvitse edes meikkiä koska  tummapiirteisyys on niin näyttävää.

Tuokin on suomalaisuutta, eivät kaikki suomal. ole vaaleita. Varmasti komeita naisia.

Vain etelän kansat ovat läpeensä tummia.

Vierailija
97/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes rusketu.

Vierailija
98/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hulluja tämä ketju on täynnä?

Täällä on suomalaisia, yksi kirottu, sekä vähintään yksi vanja-natalia.

Kansanluonteet täydellisessä ristiriidassa ja ymmärrystä ei koskaan tule olemaan.

Jos ihmisillä ei olisi muureja, koko planeetta olisi ollut tuhon oma jo ajat sitten.

Tämä on hyvä asia. Jokainen hankkiutukoon kaltaistensa seuraan.

Vierailija
99/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen kuittaa toiset kansat hulluiksi, koska ei ymmärrä muita.

Vierailija
100/123 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes rusketu.

Olet suomalaisen ja ulkolaisen miehen ihannenainen. Vaaleus on kaunista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi