Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset ovat niin ilkeitä?

Vierailija
05.11.2020 |

Joka puolella kiusaamista (itse asiassa työpaikkakiusaamista on meillä eniten maailmassa), vttuilua, huono-osaisille ilkkumista... Eduskuntakin on aivan uskomaton aikuisten päiväkoti...

Missään muualla maailmassa en ole törmännyt vastaavaan käytökseen aikuisilla ihmisillä. Tuntuu että enemmän kuin joka toinen ihminen on jotenkin narsistinen.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltoin kohdeltu ihminen ei ole sosiaalisesti taidokas kanssakäymisille ja tästä syystä helposti tai tahallisesti sortuu kiusaamaan.

Vai voisitko itse olla mukava toisille, jos lapsuutesi olisi ollut kurjuutta esim. huonot vanhemmat?

Vierailija
62/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on olevinaan joku maailman onnellisin maa jossa asuu maailman onnellisinta kansaa ja sama kansa johtaa kiusaamistilastoja ja täällä tehdään eniten itsemurhia väkilukuun nähden.

Että mikä ei täsmää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset itsehän eivät kyllä millään uskokaan tuon onnellisuustutkimuksen tulosta oikeaksi. Epäuskoisuutta herättää, kovasti...

Vierailija
64/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset itsehän eivät kyllä millään uskokaan tuon onnellisuustutkimuksen tulosta oikeaksi. Epäuskoisuutta herättää, kovasti...

Käsittääkseni onnellisuustutimus ei edes mitannut onnellisuuden tunnetta vaan hyvän elämän edellytyksiä. Ja näitä oli mm maksuton opetus, subjektiivinen päivähoito-oikeus, melko pienet tuloerot (Suomessahan yli 100 000 € vuodessa tienaavia on vain hieman yli 70 000 ja lisäksi progressiivinen verotus tasaa tuloeroja), yleinen turvallisuus, puhdas luonto jne. 

Vierailija
65/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että huono itsetunto estää ihmisiä ilmaisemasta itseään avoimesti ja iloisesti. Ei yksinkertaisesti ole rohkeutta kiittää tai pyytää anteeksi niin että osoittaa että tarkoittaa sitä. Ei katsota myöskään helposti silmiin ja hymyillä. Näitäkin ihmisiä on ja varsinkin tuttavien ja ystävien kesken ollaan ystävällisiä.

Olen huomannut että ventovieraisiin ei lähtökohtaisesti luoteta ollenkaan ja tämä näkyy myös ikävänä käytöksenä. Kunnes sitten tullaan tutuiksi.

Työpaikkakiusaamista en ymmärrä lainkaan. Aivan kuin ei oltaisi lapsuudesta kasvettu lainkaan.

Sitten omaa pahaa oloa ja sitä tunnetta ettei kukaan ymmärrä hoidetaan alkoholilla ja käytös senkun pahenee ja omat tuntemukset jäävät selvittämättä.

Vierailija
66/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syrjäinen sijainti, Venäjän läheisyys, toisaalta ihmiset ovat tottuneet liian helppoon elämään. Huomaan että 50+ ikäiset ovat näitä ylimielisiä nirppanokkia, kun taas nuoremmat paljon työttömyyttä ym. kokeneet osaavat katsoa omaakin napaansa pidemmälle. 

Aloituksessa puhutaan suomalaisten ilkeydestä ja nyt sitten itse olet ilkeä meitä yli viisikymppisiä kohtaan. Itselläni on hyvät käytöstavat ja olen kaikille ystävällinen sekä haluan auttaa nuorempia. Olen työuran aikana kokenut törkeää naisten syrjintää, saanut kerran potkut ja ollut työttömänäkin. Olisiko niin, että rypyt sitten tekevät naamasta ylimielisen näköisen, kun yritän hymyillä.

Vierailija
67/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syrjäinen sijainti, Venäjän läheisyys, toisaalta ihmiset ovat tottuneet liian helppoon elämään. Huomaan että 50+ ikäiset ovat näitä ylimielisiä nirppanokkia, kun taas nuoremmat paljon työttömyyttä ym. kokeneet osaavat katsoa omaakin napaansa pidemmälle. 

Juuri näin, en olisi paremmin tuota muotoillut.

Vierailija
68/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa puhutaan suomalaisten ilkeydestä ja nyt sitten itse olet ilkeä meitä yli viisikymppisiä kohtaan. Itselläni on hyvät käytöstavat ja olen kaikille ystävällinen sekä haluan auttaa nuorempia. Olen työuran aikana kokenut törkeää naisten syrjintää, saanut kerran potkut ja ollut työttömänäkin. Olisiko niin, että rypyt sitten tekevät naamasta ylimielisen näköisen, kun yritän hymyillä.

Sanoiko kukaan juuri sinusta mitään?

Jos vähänkin mietit omaa ja vähän vanhempaa ikäluokkaa, löydät varmasti esimerkkejä.

Vierailija
69/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaltoin kohdeltu ihminen ei ole sosiaalisesti taidokas kanssakäymisille ja tästä syystä helposti tai tahallisesti sortuu kiusaamaan.

Vai voisitko itse olla mukava toisille, jos lapsuutesi olisi ollut kurjuutta esim. huonot vanhemmat?

Moni on.

Nykysuomessa ihminen harvoin jää marginaaliin ja kasvuympäristönsä vangiksi.

Vierailija
70/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoiko kukaan juuri sinusta mitään?

Jos vähänkin mietit omaa ja vähän vanhempaa ikäluokkaa, löydät varmasti esimerkkejä.

Lähipiiristä ei tule ketään mieleen. Kun iän myötä stressi vähenee, niin pingotus vähenee.

Vierailija
71/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko eniten koko maailmassa? Luin että Euroopassa tms eniten. Sekin on jo paljon se!! Mistä se kertoo, johtuuko se siitä että meidän sosiaaliset taidot on retuperällä verratuna moniin muihin maihin? Täällä ihmiset voi myös tosi huonosti, paljon masennusta. Itse olen huomannut, että kerrostaloissa ei naapurit paljoa moikkaile, monessa maassahan tämä on aivan tavallista että moikataan.. Itse olen myös joutunut naisvaltaisella alalla kiusatuksi. Siellä niitä riittää.

Sosiaalisissa taidoissa on tosiaan toivomisen varaa. Suomalaiset eivät varmaan ole ainoita sosiaalisilta taidoiltaan kehnoja koko maailmassa. Vieläkin lienee itäeurooppalaisia maita, joilla menee tässä suhteessa huonommin.

Viro, siellä saattaa asiakaspalvelijatkin olla äärettömän töykeitä. Olikohan Puola toinen tällainen maa.

Vierailija
72/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitäänpä suomalaisen ja ranskalaisen ravintolan eroa. Suomessa ei ulkomaalaiset apukokit nuku ravintolan lattialla  ja kokki ja tarjoilijat ei astu naureskellen heidän ylitseen kotiin lähtiessä.  Kyllä Suomessa on mukava työelämä kun voi lähteä useimmiten kuten on sovitty ja palkka maksetaan ajallaan.  Ulkomaalaisilla tutuilla on niin uskomattomia kokemuksia, että suomalainen olisi luovuttanut heti.

Vierailija
73/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen töykeään ja kiusaavaan asenteeseen on vaan niin helppo vajota. Vaatii uskomattoman paljon energiaa pysyä positiivisena ja reippaana kun kaikki muut lannistavat.

En tiedä ulkomaista mutta ehkä heidän kulttuurissa negatiivisuus ei ole niin hyväksyttävää.

Vierailija
74/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisethan on lepsuja verrattuna muihin. Me ei vaan peitetä sitä. Muualla jauhetaan pskaa selän takana jatkuvasti, mutta ollaan niin kaveria ja yhtä hymyä kun henkilö on itse paikalla.

Ei pidä paikkaansa ainakaan hoitoalalla - siellä sanotaan päin naamaa erittäin ilkeitä asioita. Akat varsinkin ovat tälla alalla oikeita riivinrautoja, kovakasvoja, jotka eivät hätkähdä  mitään.

Vierailija
75/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, täällä Suomessa on paljon narsisteja.

Suomalaiset on ilkeitä toisilleen.

Mutta ei ulkolaiset ole yhtään parempia. Ne vain on ilkeitä eri tavalla. Itäsaksassa ihmettelin miten ulkomaalaisvihamielisiä siellä oltiin. Siis siellä oli paljon ihmisiä jotka ihan avoimesti julistautui NAT SEIKSI. Joten siellä ei oltu ilkeitä toisilleen, siellä ei ilkeily ollut "kaikki vastaan kaikki", vaan siellä oltiin joukolla jengiydytty olemaan ilkeitä ulkomaalaisia vastaan. Siellä mulla oli tuttavina aasialaisia insinöörejä jne joita kohdeltiin tosi törkeästi, siis keskellä päivää kadulla paikalliset saattoi alkaa huutaa niille vähintäänkin "china man! china man! china man!" Minä olin onneksi valkoihoinen joten minusta ei kukaan huomannut että olin ulkomaalainen.

Ihan yhtä paha tilanne on ainakin Ranskassa ja Englannissa. Siis ihmiset oikein täysillä panostavat siihen että kohtelisivat inhokki-ihmisiään mahdollisimman törkeästi. Jos erotut joukosta niin olet inhottu.

Tämä Suomi ei vain ole vielä läheskään noin pitkällä. Täällä on vielä enimmäkseen suomalaisia valkoihoisia. Joten vielä voimme inhota toisiamme. Kunhan saamme tänne yhtä paljon suuria vähemmistöjä kuin Saksassa, Ranskassa ja Englannissa niin ehkä mekin lakkaamme kilvan inhoamasta toisiamme ja liittoudumme ulkolaisia vastaan.

Vierailija
76/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko eniten koko maailmassa? Luin että Euroopassa tms eniten. Sekin on jo paljon se!! Mistä se kertoo, johtuuko se siitä että meidän sosiaaliset taidot on retuperällä verratuna moniin muihin maihin? Täällä ihmiset voi myös tosi huonosti, paljon masennusta. Itse olen huomannut, että kerrostaloissa ei naapurit paljoa moikkaile, monessa maassahan tämä on aivan tavallista että moikataan.. Itse olen myös joutunut naisvaltaisella alalla kiusatuksi. Siellä niitä riittää.

Sosiaalisissa taidoissa on tosiaan toivomisen varaa. Suomalaiset eivät varmaan ole ainoita sosiaalisilta taidoiltaan kehnoja koko maailmassa. Vieläkin lienee itäeurooppalaisia maita, joilla menee tässä suhteessa huonommin.

Viro, siellä saattaa asiakaspalvelijatkin olla äärettömän töykeitä. Olikohan Puola toinen tällainen maa.

Varmaan kommunismin satoa - ikävä kyllä molemmissa maissa kokenut tällaista töykeää palvelua.

Vierailija
77/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen ei uskalla kiintyä. Jos ei tullut veli venäläinen, niin sitten tuli katovuosi tai joku epidemia vei lapset. Samanlaista mentaliteettia tapaa aika monessa verrattain myöhään köyhyydestä nousseessa maassa. Korea, Israel, onhan näitä

Vierailija
78/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset näyttää ilkeytensä netissä ja seläntakana pahaa puhumalla. Myös muissa maissa tietenkin on kiusaamista, mutta siellä saatetaan olla törkeitä ihan päin naamaakin. Täällä ei uskalleta niin usein, vasta kuin humalassa ehkä. Huomasin myös Englannissa, että siellä on luontevampaa olla ystävällinen ja kohtelias. Ei hätkähdetä ollenkaan kuin täällä Suomessa :D Myöskään ei tarvinnut miettiä, että meenkö naapuria pakoon vai moikkaanko.

Vierailija
79/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen töykeään ja kiusaavaan asenteeseen on vaan niin helppo vajota. Vaatii uskomattoman paljon energiaa pysyä positiivisena ja reippaana kun kaikki muut lannistavat.

En tiedä ulkomaista mutta ehkä heidän kulttuurissa negatiivisuus ei ole niin hyväksyttävää.

Mä taas väittäisin, että ne suomalaiset, jotka keskittyvät tekemään omasta elämästään parempaa, ovat onnellisempia kuin ne, jotka keskittyvät tekemään muiden elämästä huonompaa. Molemmat vaativat ihan yhtä paljon energiaa. 

Vierailija
80/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on hyvällä tuulella, niin toiset ajattelevat siihen liittyvän jotain kieroilua. Virnuilevan heille...

Pakko siinä on oppia naamaria vääntämään vähintään neutraaliin asentoon.

Niinpä. Muistan vuosien takaa, kun kivassa duunipaikassa hymyilin itsekseni hyvää oloani. Esimies yllätti kysymällä: ”Mitä sä siinä oikein virnuilet?”

Mä olin aivan hämilläni, että kuinka ihmeellinen asia toiselle voi olla se, että mä hymyilen!? Hymy on osoitus siitä että on sisällä hyvä olo. Se on ilmeisesti tosi harvinaista tässä maailmassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän