Miksi suomalaiset ovat niin ilkeitä?
Joka puolella kiusaamista (itse asiassa työpaikkakiusaamista on meillä eniten maailmassa), vttuilua, huono-osaisille ilkkumista... Eduskuntakin on aivan uskomaton aikuisten päiväkoti...
Missään muualla maailmassa en ole törmännyt vastaavaan käytökseen aikuisilla ihmisillä. Tuntuu että enemmän kuin joka toinen ihminen on jotenkin narsistinen.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Älkää uskoko tätä "suomalaiset on huonoja" -jaskaa. Siellä trollitehtaalla varmaan toivotaan, että antaudutaan suosiolla jollekin globaalille jaskennukselle.
Tosiasiassa täällä on tosi vähän varkaita ja huijareita ylipäätään ja laatua koitetaan tehdä kun ammatissa ollaan. Luonto on kaunista ja ihmisiä sopivasti. Sosiaalinen elämä on monipuolista eikä mitään "mennään uskonnon takia sinne tänne".
Täällä on kaikki aika hyvin paitsi että ärsyttää noi ihmiset, jotka koko ajan valittaa "suomalaisuudesta" niin kuin ap. Jos oikeasti inhoaisi täällä oloa niin pysyisi muualla.
Proteiinipatukat ovat huonoja.
Onko eniten koko maailmassa? Luin että Euroopassa tms eniten. Sekin on jo paljon se!! Mistä se kertoo, johtuuko se siitä että meidän sosiaaliset taidot on retuperällä verratuna moniin muihin maihin? Täällä ihmiset voi myös tosi huonosti, paljon masennusta. Itse olen huomannut, että kerrostaloissa ei naapurit paljoa moikkaile, monessa maassahan tämä on aivan tavallista että moikataan.. Itse olen myös joutunut naisvaltaisella alalla kiusatuksi. Siellä niitä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Onko eniten koko maailmassa? Luin että Euroopassa tms eniten. Sekin on jo paljon se!! Mistä se kertoo, johtuuko se siitä että meidän sosiaaliset taidot on retuperällä verratuna moniin muihin maihin? Täällä ihmiset voi myös tosi huonosti, paljon masennusta. Itse olen huomannut, että kerrostaloissa ei naapurit paljoa moikkaile, monessa maassahan tämä on aivan tavallista että moikataan.. Itse olen myös joutunut naisvaltaisella alalla kiusatuksi. Siellä niitä riittää.
WiKIpediasta luin muutama vuosi takaperi että hollannissa on maailman eniten TYÖPAIKKAKIUSAAMISTA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WiKIpediasta luin muutama vuosi takaperi että hollannissa on maailman eniten TYÖPAIKKAKIUSAAMISTA.
Tarkoitin alamkomaat.
Minä en ole ilkeä, ja vain harvoin vähän viddumainen, niin kuin lähes jokainen ihminen, eli ei pitäisi yleistää.
Vähän väsyneenä ja nälkäisenä voi esiintyä pientä aamuäreyttä, mutta ei mitään sen kummempaa.
Suomalaiset ovat alanuolitushulluja joiden pitäisi katsoa peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Älkää uskoko tätä "suomalaiset on huonoja" -jaskaa. Siellä trollitehtaalla varmaan toivotaan, että antaudutaan suosiolla jollekin globaalille jaskennukselle.
Tosiasiassa täällä on tosi vähän varkaita ja huijareita ylipäätään ja laatua koitetaan tehdä kun ammatissa ollaan. Luonto on kaunista ja ihmisiä sopivasti. Sosiaalinen elämä on monipuolista eikä mitään "mennään uskonnon takia sinne tänne".
Täällä on kaikki aika hyvin paitsi että ärsyttää noi ihmiset, jotka koko ajan valittaa "suomalaisuudesta" niin kuin ap. Jos oikeasti inhoaisi täällä oloa niin pysyisi muualla.
Tässä juuri esimerkki tällaisesta epäempaattisesta totisesta torvensoittajasta. Jos ei edes ymmärrä olevansa ilkeä muille niin ei voi kehittyä. Autisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hollantilaiset ovat hyvin itsepäistä kansaa. Työelämässä he tekevät mitä tahtovat säännöistä piittaamatta. Ovat myös hyvin hanakkaita haukkumaan toisia pikkuasioistakin. Todella epäluotettavia työkavereita, tosin suomalaiset ovat vielä kiukkuisempia räyhääjiä.
Osalla suomalaisista on huono itsetunto. Mietitään ihan liikaa, mitä joku muu minusta nyt ajattelee. Oikeasti sillä ei ole paskankaan väliä, mitä joku muu ajattelee. Muiden ihmisten käytöksestä haetaan piilomerkityksiä ja yritetään lukea rivien välistä jotain, mitä siellä ei ole. Jos naapuri ei tervehdi porraskäytävässä, mietitään miksi se ei tervehdi, ja jos tervehtii, mietitään, miksi se tervehtii. Mietitään myös paljon "yleistä ilmapiiriä" ja annetaan sen vaikuttaa omaan elämään ja mielialaan. Oikeasti silläkään ei ole paskankaan väliä. Jos on omaan elämäänsä tyytymätön, alkaa ärsyttää ne, jotka taas ovat elämäänsä tyytyväisiä. Tästä tyytymättömyyden aiheuttamasta ärsyyntymisestä syntyy tarve olla ilkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hollantilaiset ovat hyvin itsepäistä kansaa. Työelämässä he tekevät mitä tahtovat säännöistä piittaamatta. Ovat myös hyvin hanakkaita haukkumaan toisia pikkuasioistakin. Todella epäluotettavia työkavereita, tosin suomalaiset ovat vielä kiukkuisempia räyhääjiä.
Itse olen saanut erilaisen kuvan ohjelmien kautta, mutta niin sitä voi olla väärässä :D Mutta tuo voi olla ihan totta että meissä suomalaisissa on paljon tunnekylmää porukkaa. Eikö ollut joku tutkimus missä selvisi, että olemme empatiakyvyttömiä? Suomalaiset ovat hiljaisia, mutta sitten purkavat huonoa oloaan muihin netissä ja työelämässä. Ei tulisi mieleenkään kiusata ketään töissä, koska se on paikka jossa vietetään suurin osa elämästä. Tällöin on tärkeää että siellä viihtyy ja sinne on mukava mennä.
Ilkeitä kyllä, mutta ei sentään narsistisia. Ilkeä voi olla ilman narsismiakin. Olen allerginen sille, että nykyään kaikkia huonosti käyttäytyviä ihmisiä sanotaan narsistisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Osalla suomalaisista on huono itsetunto. Mietitään ihan liikaa, mitä joku muu minusta nyt ajattelee. Oikeasti sillä ei ole paskankaan väliä, mitä joku muu ajattelee. Muiden ihmisten käytöksestä haetaan piilomerkityksiä ja yritetään lukea rivien välistä jotain, mitä siellä ei ole. Jos naapuri ei tervehdi porraskäytävässä, mietitään miksi se ei tervehdi, ja jos tervehtii, mietitään, miksi se tervehtii. Mietitään myös paljon "yleistä ilmapiiriä" ja annetaan sen vaikuttaa omaan elämään ja mielialaan. Oikeasti silläkään ei ole paskankaan väliä. Jos on omaan elämäänsä tyytymätön, alkaa ärsyttää ne, jotka taas ovat elämäänsä tyytyväisiä. Tästä tyytymättömyyden aiheuttamasta ärsyyntymisestä syntyy tarve olla ilkeä.
Näinhän se menee. Tälle on ihan psykologiassa termikin, projektiivinen identifikaatio. Se voi ilmetä defenssinä niin, että laitetaan toinen kokemaan sama, mitä on itse kokenut, jolloin projisoidaan toiseen se oma tuska ja saadaan toinen omaksumaan sama kriittinen ajattelu omasta itsestä, mikä itsellä on. Esimerkkinä tästä on, kun koulukiusattu alkaa myöhemmin kiusata toisia.
"Ei tulisi mieleenkään kiusata ketään töissä, koska se on paikka jossa vietetään suurin osa elämästä. Tällöin on tärkeää että siellä viihtyy ja sinne on mukava mennä."
Kiusaajat ovat tuosta eri mieltä...
Painu helvettiin Suomesta jos poskipusuja ja small talkia kaipaat! Voin tulla pakkaamaan avuksi ja heittää kentälle jotta varmistan että lähdet. Turha tulla takaisin. Lähde, kun vielä omin jaloin pääset.
Siksi, koska täällä kovuutta ja ilkeyttä on pidetty vakavasti otettavan aikuisen piirteinä. Herkkyys, iloisuus, luovuus ja pohdiskelevuus muun muassa on puolestaan yhdistetty tyhmyyteen, haihatteluun ja perässävedettävyyteen. Myös huumori on sukupolvien ajan ollut pikemmin ilkeilyä ja erityisesti altavastaajiin, esimerkiksi lapsiin, suunnattua nälvimistä. Kohteliaisuuksiin ja positiiviseen palautteeseen on vastattu varmuuden vuoksi ilkeästi siltä varalta, että kyseessä olisi vittuilu. Romanttisia tunteita ja kiintymystä ei osata tai haluta näyttää puhtaassa muodossaan, vaan nekin töksäytetään tilannetajuttomasti tai niihin piilotetaan jokin pieni piikki. Ihan vain varmuuden vuoksi tämäkin.
Paljon korjaantuisi sillä, jos ihmiset olisivat nykyistä tietoisempia oppimistaan vuorovaikutusmalleista ja osaisivat tarkastella niitä kriittisemmin. Sitä kautta moni saattaisi havahtua töykeilykulttuurin järjettömyyteen ja siihen, kuinka pahasti se lyö kiilaa ihmisten väliin.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalisissa taidoissa on tosiaan toivomisen varaa. Suomalaiset eivät varmaan ole ainoita sosiaalisilta taidoiltaan kehnoja koko maailmassa. Vieläkin lienee itäeurooppalaisia maita, joilla menee tässä suhteessa huonommin.
Olemme puhtaasti itäeurooppalaisia töykeydessämme. Jo ruotsalaiset ovat toista maata, positiivisempia ja sosiaalisempia.
Juntihko väärin ymmärtävä jääräpäinen kansa lyö päätään mäntyyn.
Vierailija kirjoitti:
Painu helvettiin Suomesta jos poskipusuja ja small talkia kaipaat! Voin tulla pakkaamaan avuksi ja heittää kentälle jotta varmistan että lähdet. Turha tulla takaisin. Lähde, kun vielä omin jaloin pääset.
😀
Sellainen sosiaalisten kykyjen taidonnäyte sieltä. Mutta olemmehan olleet eristyksissä jo ihan maantieteellisen sijaintimme tähden, ei tässä mitään. Se ei aina ole huono asia. Epämiellyttävää se saattaa olla, mutta ehkäpä Suomessa korostuvat sitten jotkin muut arvot ja osaamisalueet.
Suomalaisilla on huono huumori. Olin töissä kalankäsittelijänä ja minulle sanottiin hymy huulessa että tuolla laatikossa on proteiinipatukka jos heikottaa ja tämän eräs sanoi viitateen siihen miten kovaa tein hommia. Siis se patukka oli selvästi pomon lempi pöydällä eikä sitä nyt saa vain ottaa.
Suomalaiset huijjaavat ihmisiä tekemään rikollisuutta ja varastamaan. Jos ei sanota että saa ottaa niin silloin ei oteta. Tämä oli vain yksi esimerkki miten minua ollaan ujutettu rikollisuuteen ja usein olen mennyt lankaan pahemmistakin ja sen lisäksi minusta ollaan tehty juoruja että olen rikollinen stalkkaamalla ja kritisoimalla minua ja tämä kaikki ollaan tehty minulle jotta apinat olisivat voineet varastaa minun jalohopeanC-l-i-p-p-e-r metallin. Minulle tulee korvista ulos juoruista mitä olen tehnyt ja mitä en.