Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaiset ovat niin ilkeitä?

Vierailija
05.11.2020 |

Joka puolella kiusaamista (itse asiassa työpaikkakiusaamista on meillä eniten maailmassa), vttuilua, huono-osaisille ilkkumista... Eduskuntakin on aivan uskomaton aikuisten päiväkoti...

Missään muualla maailmassa en ole törmännyt vastaavaan käytökseen aikuisilla ihmisillä. Tuntuu että enemmän kuin joka toinen ihminen on jotenkin narsistinen.

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työnantajat ovat orjuuttajia, Nokia on myös huonomaineinen työnantaja ulkomailla. Samaten meillä yleinen pakkoyrittäjyys-systeemi tuskin on laillista muualla.

Vierailija
2/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäinen sijainti, Venäjän läheisyys, toisaalta ihmiset ovat tottuneet liian helppoon elämään. Huomaan että 50+ ikäiset ovat näitä ylimielisiä nirppanokkia, kun taas nuoremmat paljon työttömyyttä ym. kokeneet osaavat katsoa omaakin napaansa pidemmälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen yrittänyt miettiä paljon, eikä siihen ole vain yhtä selitystä tai vastausta. Syy löytyy kuitenkin historiastamme jossa olemme olleet satoja vuosia aina jonkun muun sorron alla. Ja olemme yhä sorron alla, nyt EU:n kupattavana.

Suomessa on hyvin ahdistunut ja raskas ilmapiiri ja se heijastuu meistä sitten muihin ihmisiin yleisenä vihanpitona ja kiusaamisena.

Suomen raskas historia painaa henkisenä taakkana vielä sukupolvien takaa. Myös ilmastomme on ankara ja pimeä mikä myös osaltaan vaikuttaa mielialaamme.

Vierailija
4/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap ole suomalainen?

Vierailija
5/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monessa maassa olet asunut ja käynyt töissä, ap?

Vierailija
6/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat henkisesti sorrettuja ja alas painettuja. Henkistä identiteettiä voi nostaa esim. musiikin ja taiteen ja esim. tanssin avulla.

Vierailija
7/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen yrittänyt miettiä paljon, eikä siihen ole vain yhtä selitystä tai vastausta. Syy löytyy kuitenkin historiastamme jossa olemme olleet satoja vuosia aina jonkun muun sorron alla. Ja olemme yhä sorron alla, nyt EU:n kupattavana.

Suomessa on hyvin ahdistunut ja raskas ilmapiiri ja se heijastuu meistä sitten muihin ihmisiin yleisenä vihanpitona ja kiusaamisena.

Suomen raskas historia painaa henkisenä taakkana vielä sukupolvien takaa. Myös ilmastomme on ankara ja pimeä mikä myös osaltaan vaikuttaa mielialaamme.

Todellisuudessahan suomalaiset ei tiedä juuri mitään mistään sorrosta. Suomen suuriruhtinaskunta oli koko historiansa ajan 1808-1917 yksi maailman parhaista paikoista elää millä tahansa mittarilla.  Ja pliis, älkää tulko jauhamaan niistä "sorto"vuosista, sillä ne eivät todellakaan mitään sortoa olleet. Sen voi nähdä kuka tahansa ihan vaan vertailemalla siihen, miten muita sen ajan alusmaita kohdeltiin.

Vierailija
8/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaten ihmetyttää ihmisten kiinnostuneisuus ja huolestuneisuus muiden ihmisten asioista. Asut sitten Helsingissä tai Nuorgamissa, tuntuu että kyylätään. Ei voida hyväksyä jos joku toinen haluaa tehdä asiat eri tavalla ja käyttää rahat miten haluaa. Esim. tuo Sinkun asuntolaina-keskustelu. Hirveetä 70-luvun tietoiskuvalistusta sivutolkulla "mutku sie kartutat omaa kun otat asuntolainaa" "sie olet ihan idiootti kun et asu omassa, ihan sama vaikka sie oot työtön kyllä kuka tahansa saa lainaa". Voi jmalauta. Olen jo etsimässä työmahdollisuuksia (ja iik kamalaa vuokra-asuntoa!) Saksasta, mutta FCK korona. Suomi, maailman yliarvostetuin maa. 

Vierailija
9/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se syksyn ja talven pimeys tekee --> Pimeitä ihmisiä.

Vierailija
10/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monessa maassa olet asunut ja käynyt töissä, ap?

Olen asunut ja työskennellyt Ruotsissa, Saksassa ja Englannissa. Ilmapiiri ja palkat Suomeen verrattuna kuin yö ja päivä. Välillä tuntuu että oli virhe tulla takaisin Suomeen, ikääntyneiden vanhempien takia tulin. -ap

Vierailija
11/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus katsellut esim. Brittien ja Saksan eduskuntakeskustelua ja yllätyin kuinka lässynläähyssyttelyä meillä on eduskunnassa...

Vierailija
12/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaikissa maissa

kiusaamista

panettelua

ym

Vierailija
13/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessahan suomalaiset ei tiedä juuri mitään mistään sorrosta. Suomen suuriruhtinaskunta oli koko historiansa ajan 1808-1917 yksi maailman parhaista paikoista elää millä tahansa mittarilla.  Ja pliis, älkää tulko jauhamaan niistä "sorto"vuosista, sillä ne eivät todellakaan mitään sortoa olleet. Sen voi nähdä kuka tahansa ihan vaan vertailemalla siihen, miten muita sen ajan alusmaita kohdeltiin.

Suomalaiset ovat olleet ja ovat yhä köyhiä jos vertaa esim. Ruotsiin tai Norjaan. Olemme halki historian olleet sorron alla, turha muuta väittää. Itsenäisenä omilla jaloillaan seisovana valtiona olisimme vahva ja hieno kansa.

Vierailija
14/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Syyriassa ihmiset ampuvat toisiaan

Vierailija
15/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti monissa maissa asiat ovat paremmin mutta uskon että syntymälläni tänne on joku tarkoitus enkä siksi aio muuttaa ulkomaille.

Vierailija
16/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ääri-ilmiöitä käytöksessä. Paljolti huonon itsetunnon ja vapaan kasvatuksen tulosta. Osa kiusaa ja osa on sairaalloisen ujoja. Mistään länsimaailmasta ei löydä sekä niin tökerökäytöksisiä ja ujoja ihmisiä. Autistinen käytös on suomalaisille tyypillistä, johtuu peruskäytöstapojen puutteesta.

Vierailija
17/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tämän televisiossa, en usko tai se ei ole mahdollista että kenelläkään on tälläistä psykoosia.

Suomessa on perhe jolla on vaikutusvaltaa ja paljon identiteettiä väritetyssä suomessa.

Minulle ollaan opetettu selvin lausein että miksi tämä suomalainen perhe on ihmiskunnan syöpä ja en voinut olla ymmärtämättä niitä lauseita De Facto värityksestä. Samalla kuin minulle opetettiin tämä niin minulle opetettiin miten englannin kuningatar synkronoi jaloutta tämän perheen funktioihin ja muihin asioihin ja sen miten he ovat rakentaneet feminismin. Tämä sama perhe luo kateutta suomessa ja se on mieleltään mätä ja egoistinen.... tämä kateus taas tuo kiusaamista suomalaiseen systeemiin ja siitä eteenpäin sivilisaatioon. Jokainen tietää youtube videopätkän japanista jossa sanotaan että Turku on suomen "sushi".

Äitini eikä iskäni ole koskaan tälläistä puhunut minulle. Näin tämän televisiossa ja samalla televisiossa sanottiin siinä ohjelmassa että minun jalohopeaC-l-i-p-p-e-r metalli ollaan varastettu ja miksi se ollaan varastettu.

En ole ikinä nähnyt mitään niin sisältöä täynä olevaa tunnin mittaista televisio-ohjelmaa ja niin väritettyä. Noh... amerikalla on maapallon suurimmat tai siis kaikki jalohopean varannot jonka avulle se televisio ohjelma tehtiin.

Euroopalla on maapallon suurimmat jalokullan varannot. Just joo!"oon psykoosissa"

Vierailija
18/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisethan on lepsuja verrattuna muihin. Me ei vaan peitetä sitä. Muualla jauhetaan pskaa selän takana jatkuvasti, mutta ollaan niin kaveria ja yhtä hymyä kun henkilö on itse paikalla.

19/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeys on yleistä ihmisten keskuudessa ylipäätään. En usko että suomalaiset ovat poikkeuksellisen ilkeitä. Ehkä täällä jotkut tietyt kiusaamisen muodot ovat yleisempiä, jossain toisessa kulttuurissa on taas omansa.

Vierailija
20/104 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiisaaminen on coolia! Vaella pirinauta terminaalilatoon.

PÖLLÖ!