Lue keskustelun säännöt.
Mitä hyvää te teette blenderillä?
22.02.2014 |
Olisko tarjolla hyviä smoothieohjeita tai jotain?
Kommentit (28)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
No täällähän hauskoja vastauksia saa!
Sille yhdelle pitkänokalle: ostin blenderin siksi, koska yksi perheenjäsen joutuu suolistoleikkaukseen ja tarvitaan soseuttaja. Ja voisi kai sillä sitten ihan vaikka smoothieita tehdä.
Itse tykkään hedelmistä mutta olen laiska syömään maitotuotteita, joten hyvin saa kaiken miksattua blenderissä. Purkillinen viiliä, hedelmiä (banaani, appelsiini, persikka tmv), marjoja ja tilkka mehua jotta tulee helposti juotavaa: nam! Hedelmät vaihtuvat aina fiiliksen mukaan, mutta yleensä laitan suht makeita koska pidän makeasta mutta en halua lisätä sokeria itse sekaan :)
Itse laitan reilusti pakastemustikoita (tai muita marjoja), banaani, babypinaattia ja/tai vuonankaalta reilusti ja esimerkiksi ananasta. Sitten pienehkö nokare kookosöljyä, jotain hyvää proteiinijauhetta (itse käytän hamppuproteiinia) ja lucuma-jauhetta. Saatan laittaa myös esim. raakakaakaonibsejä, maca-jauhetta, pellavansiemenrouhetta, chia-siemenistä tehtyä hyytelöä (vettä + chia-siemeniä jääkappiin = hyytelöä).
Mun mielestä tulee ihan tarpeeksi makeaa, banaani ja lucuma tuo makeutta ja kookosöljy antaa hiukan kookoksen makua. Voihan sitä vaikka hunajaa lisätä, jos siltä tuntuu. Jätän smoothien aika paksuksi ja nautin kuivattujen marjojen ja raakaokaakaonibsien kanssa.