Mitä hyvää te teette blenderillä?
Olisko tarjolla hyviä smoothieohjeita tai jotain?
Kommentit (28)
Maustamatonta jugurttia, mansikoita, pala banaania, jääpaloja (itse laitan myös vähän sokeria, teini taas ei kaipaa sitäkään joukkoon)
itse teen samoin kun edellinen.lisään joukkoon juoksevaa hunajaa makeutukseksi.
Se laite on suomeksi tehosekoitin.
Miksi olet hommannut "blenderin" jos et osaa sitä käyttää? Eihän johonkin smoothieen tarvitse edes ohjetta!
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 10:44"]
Just tossa pyöräytin aamiaiseks "smootien": 2 porkkanaa, iso banaani, tyrnimehua jääkuutiollinen, omena, appelsiini ja vesi. Hauska oranssi juoma harmaan päivän iloksi!
[/quote]
Aivan liikaa hedelmiä ja makeita porkkanoita!!
Laita desi marjoja, 1/2 banaania ja sitten vaikka pellavansiemenrouhetta ja pinaattia tai lehtikaalia, joka on tosi terveellistä.
Neste voi olla vaikka kauramaitoa ja sitten joukkoon rkl proteiinijauhetta.
Kylmä supervihersmuuthie:
Kourallinen liköörikonvehteja, nyrkillinen rairuohoa, loraus kossua pakkasesta, kolme 400 mg ibuprofeenitablettia (itse käytän Ibumaxia), yksi hapansilakka, yksi keskikokoinen pässinkives ja lopuksi keltaista lunta. Sekoitetaan pikaisesti ja nautitaan nenästä kiinni pitäen. Bon Jovi appétit!
Siis voiks sinne tosiaan laittaa porkkanaaki ihan raakana?! Minkä kokosina paloina? Nimimerkillä just ostin elämäni ekan tehosekottimen...
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 14:48"]
Siis voiks sinne tosiaan laittaa porkkanaaki ihan raakana?! Minkä kokosina paloina? Nimimerkillä just ostin elämäni ekan tehosekottimen...
[/quote]
Riippuu ihan sun blenderistä, kuinka tehokas se on.
Meillä sinne voi laittaa ihan mitä vaan, no ei luita , ja silti se tekee niistä ihan sileetä.
Isot porkkanat kannattaa leikata paloiksi, muuten ne saattaa "hypätä"..
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 10:44"]
Just tossa pyöräytin aamiaiseks "smootien": 2 porkkanaa, iso banaani, tyrnimehua jääkuutiollinen, omena, appelsiini ja vesi. Hauska oranssi juoma harmaan päivän iloksi!
[/quote]
Aivan liikaa hedelmiä ja makeita porkkanoita!!
Laita desi marjoja, 1/2 banaania ja sitten vaikka pellavansiemenrouhetta ja pinaattia tai lehtikaalia, joka on tosi terveellistä.
Neste voi olla vaikka kauramaitoa ja sitten joukkoon rkl proteiinijauhetta.
[/quote]Pystyykö näitä vihersmoothieita tms. terveysjuomia ihan aikuisten oikeasti juomaan? En ole kokeillut, mutta mielikuva mikä noista tulee on hapan ja karvas ja PAHA!
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 10:46"]
Maustamatonta jugurttia, mansikoita, pala banaania, jääpaloja (itse laitan myös vähän sokeria, teini taas ei kaipaa sitäkään joukkoon)
[/quote]
Mä tein tänään muuten samaa mutta jääpalojen tilalle appelsiinimehua. Mansikat tosin sekaan puolijäisinä.
Ihan vaan maustamatonta jogurttia ja pakastemarjoja. Makeutukseksi banaania. Joskus saatan heittää leseitä tms. joukkoon, mutta spirulinaan tms. en oo haksahtanut.
Ite juon tässä just tällästä mansikkasmoothieta. Sisältää rasvatonta maitoa, maitorahkaa, banaania ja paljon jäisiä mansikoita. Vähän hunajaa laitoin makeutukseksi.
Toinen mun smoothie: Appelsiinituoremehua, maustamatonta jugurttia ja jäisiä mustikoita:) Hyviä ovat!
Joskus laitan myös kaurahiutaleita tai manteleita sekaan.
Mä laitan aina maustamatonta jogurttia, maitoa, mustikoita, banaania ja kaurahiutaleita. On ihan mun ja lasten herkkua.
Jos haluaa tehdä pirtelöä, niin testatkaapa yhdistää vaniljajäätelöä ja sitten jotain sekamehua (esim. Mango-viinirypäle-nektariini ym. ei omena- tai appelsiinimehua) sen verran että koostumus on hyvä. Erittäin herkullinen vaihtoehto perinteisille suklaa- ja mansikkapirtelöille:) myös koostumus on tosi hyvä.
Banaanipehmistä, eli vain pakastettuja banaaninpaloja! Mun sekoitin vaatii sekaan hiukan nestettä, että pyörittää seoksen, mutta tehokkaammat varmaan pyörii ilmankin.
Smootie pyttipannutyyliin. Tätä teen usein. Pakastemarjoja mitä sattuu olemaan, hedelmiä mitä sattuu olemaan ja mahdollisesti mehua jos nestettä kaipaa (yleensä ei) sekä hunajaa jos makeutusta kaipaa. Eilinen versio: pakastemansikoita muutama iso, pakastemangokuutioita mitä pussissa oli jäljellä, yksi banaani viittä vaille ylikypsä, pari omenaa, pari kiiwiä, pari kuivahkoa appelsiiniä, tlk hunajaa. Ihan hyvää oli.