Nyt vinkkejä huonoihoiselle!
Ihonvärini on todella vaalea ja iho huono: finnejä, punoitusta, suuret ihohuokoset, ihottumaa.
Ikää 27, akne ja atopia.
syön omega3-rasvahappoja, sinkkiä ja d-vitamiinia. Juon maitoa, syön kasvisruokaa. Kahvia n. 3 - 4 isoa kuppia päivässä, tupakoin ajoittain. Vettä en juo tarpeeksi. Leipää en syö, herkkuja n. 2krt vikossa karkkia.
ihoa puhdistan herkän ja allergise ihon aineilla. Käytä naamioita ja kuorin säänöllisesti. Meikkaan suht kevyesti lähes päivittäin (cc-voide, peitepuikko, puuteri, puna, iholle.
Toni on ruma ja epätasainen ja asia vaivaa.
Mitä pitäisi tehdä? En juo alkoholia, kahvi ja tupakka pois? Vettä enemmän? Mitä muuta? Vinkkejä! Myös meikkiin.
en voi käyttää tuoksuvia tuotteita, mielellän allergia- ja astmaliiton hyväksymiä.
Kommentit (42)
Vitamiinit, omega3, D vitamiini ja hikoilua. Paljon vettä. Alko ja rööki pois. Geeneistä tämä silti 70% on kiinni.
"Toni on ruma ja epätasainen ja asia vaivaa."
Kuka on Toni? Aika ikävästi sanottu hänestä :,(
Lisäaineeton, mahdollisimman puhdas (miel. luomu) ja prosessoimaton ruoka. Lisäaineeton ja prosessoimaton tarkoittaa rasvoissa sitä, että jätät rypsiölyt ja -margariinit pois ja tilalle kylmäpuristettua oliiviöljyä, rasvaista kalaa, voita, siemeniä ja pähkinöitä. Kasviksia ja marjoja joka päivä. Kaikki lisäainekarkit, limsat, sipsit ja einekset pois. Herkutellakin voi mutta itse hyvistä raaka-aineista tekemillä jälkiruuilla, ei karkeilla tai muulla lisäainejaskalla. Riittävästi unta, ei stressiä, rööki pois ja alko minimiin. Näillä pääsee hyvin pitkälle.
Täällä eräs, joka on kokeillut aivan kaikkea (myös Roaccutania) tuloksetta. Vasta 35-vuotiaana löysin ratkaisun, jonka ansiosta ihoni on nyt parempi kuin koskaan, jos nyt ei vieläkään täydellinen.
Jätin aivan kaikki kemikaalit pois. En edes pese ihoani enää muulla kuin vedellä! En meikannut pariin kuukauteen ollenkaan, en käyttänyt kasvovesiä, puhdistusaineita, naamioita, kuorintoja enkä lääkevoiteita. Nykyään kuorin harvakseltaan ihoa aspiriinilla.
Ihoni on alkanut näyttää terveeltä ja kauniilta, vaikka finniarpia siinä onkin ja kuukautisten aikana finnejä tulee aina lisääkin. Kuukautisten väliajat ovat kuitenkin nykyisin ongelmattomia.
Luin hiljattain jostain, että meillä jokaisella on erilainen koostumus niissä öljyissä, joita iho tuottaa kosteutusta varten. Miksi siis meille jokaiselle sopisikaan kaupan tarjoamat tökötit? Suosittelen ehdottomasti ainakin kokeilemaan hoitamatta jättämistä. Jos et ap pysty olemaan ilman meikkiä, käytä mineraalimeikkipohjaa, joka ei tuki ihoa. Silloin joudut kyllä varmaankin sen poistamaan jollakin puhdistustuotteella ja sen jälkeen iho kaipaa kosteutusta, joten en tiedä onko tuossa sitten jo kemikaalikierre aluillaan..
Minäkin suosittelen ihotautilääkärillä käyntiä ja kysele suoraan roaccutanista. Turha alkaa ensin syömään jotakin antibioottia, joka auttaa ehkä hetken ja kohta on taas uusintulehdus päällä. Roaccutanilla saat ihon kuntoon yhdellä kertaa ja todella suurella tod.näköisyydellä lopullisesti.
Älä kuori ärtynyttä ihoasi millään.
Mulla on aina ollu tosi huono iho. Aknea ja kuivumista. Baby oil teki siitä tosi upean :o piti talvella kuivumiseen ja tiesin että se pahentaa hirveästi. ei menny kauaa ku iho oli parempi ku ikinä! :o ei taida kaikille kuitenkaan öljyt sopia jos on akne. Minulle sopii ja käytän pari kertaa viikossa ja nivean halpaa meikinpihdistusainetta. Käytän aina erikseen meikinpuhdistukseen ja hoitoon tuotteita. Ensin puhdistus vahvalla ja hoito öljyillä
Jättäisin viljat sekä maitotuotteet pois. Kokeile kuukausi niin. Auttoi minulle. Sitten magnesiumiapurkista, spirulinaa myös. Apteekin palasaippualla (hajusteeton ja ph. sama ku iholla sebamed) peset kasvot.
Kevyt meikki ( bb-voide vaan) Kuituja, vitamiineja, proteeinia ja kalsiumia saat pähkinöistä ja niissä on rasvoja joita kehosi tarvitsee. Usko vaan, tällä onnistut. Kaikki pudistustuotteet joissa on alkoholia pois ja mielellään ei kasvovettä ollenkaan. Pelkkä saippua pesu ja hyvä kosteusvoide. EI RASVAISELLE iholle vaan kuivalle tarkoitettu. Hajusteeton.
Ihotautilääkäriä suosittelen minäkin, kun ihosi on noinkin moniongelmainen. Lääkäriaikaa odotellessa voisit kokeilla sinkkivoidetta, siis sitä samaa jota laitetaan vauvan peppuun ettei tulisi vaippaihottumaa.
Itselläni on ruusufinni, johon söin antibioottikuurin. Auttoi, mutta muutaman kuukauden päästä ruusufinni uusi. Nyt en voikaan syödä antibiootteja, sillä olen raskaana. Jostain olin bongannut sinkkivinkin, ja kokeilin omalle iholle. Tuntuisi auttavan! Ruusufinni ei ole kokonaan poissa, mutta iho on rauhoittunut tosi paljon. Taputtelen iholle aivan ohuen kerroksen sinkkiä iltaisin. Päivisin käytän meikkiä normaalisti.
Jos sinkistä ei ole apua niin tuskin haittaakaan, eikä kokeilusta ainakaan tule kallis. :)
Kokeile jättää ruokavaliosta pois rasvattomat maitotuotteet (minä jätin kaikki) samoin kuin sokeri (ml. piilosokeri esim jogurteissa, mehuissa yms) sekä vaaleat vehnätuotteet. Juo paljon vettä, syö pähkinöitä, vain hyviä rasvoja).
Toimii minulla. Iho kukoistaa ja myös kilot pysyvät kurissa.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 09:16"]
Itselläni on ruusufinni, johon söin antibioottikuurin. Auttoi, mutta muutaman kuukauden päästä ruusufinni uusi. Nyt en voikaan syödä antibiootteja, sillä olen raskaana. Jostain olin bongannut sinkkivinkin, ja kokeilin omalle iholle. Tuntuisi auttavan! Ruusufinni ei ole kokonaan poissa, mutta iho on rauhoittunut tosi paljon. Taputtelen iholle aivan ohuen kerroksen sinkkiä iltaisin. Päivisin käytän meikkiä normaalisti.
Jos sinkistä ei ole apua niin tuskin haittaakaan, eikä kokeilusta ainakaan tule kallis. :)
[/quote]
Itse voitin ruusufinnin kolmessa viikossa Rosazol - nimisen antibioottivoiteen avulla (lääkärin reseptin vaatii). Sitä ennen olin mm. syönyt kuukausien antibioottikuureja ja kokeillut kaikki voiteet yms., leuka ja nenänvieri oli aina täynnä pahkuroita. Nyt ei ole tullut yli kahteen vuoteen ainuttakaan finniä joten ilmeisesti voide tappoi lopullisesti sen bakteerikannan tai -lajin joka naamassani jylläsi. Suosittelen kokeilemaan, ruusufinnistä/perioraalidermatiitista kärsivät.
Moikka,
Tässä on kiteytettynä aika hyviä vinkkejä. Lukaise.
Jätä maito pois ruokavaliosta, se voi aiheuttaa finnejä. Vaihda ihon pudistustuote geelimäiseen (jos ei sitä ole), puhdistusmaito/-emulsio ei riitä epäpuhtaalle iholle. Hanki Muradin akneiholle tarkoitettuja tuotteita, etenkin paikallisesti käytettävä tehovoide epäpuhtauksille on aivan mahtava. Kokeile jättää kaikki ihon rasvaus pois, itselläni se auttoi tosi paljon! Jätä pois myös cc-voide, käytä vain puuteria. Ulkoile paljon ja vietä aikaa auringossa ilman aurinkorasvaa (varoen kuitenkin ihon palamista!). Nämä vinkit toimineet itselläni, sain viime kesänä puhjenneen lievän aknen rauhoittumaan!
Jos sinulla on paha akne niin kannattaa käydä ihotautilääkärillä. Suosi hyviä tuotteita. Tuotevertailua ja kauneudenhoitotuotteista täälä: http://tinyurl.com/kevaantrendit
Täällä on ollut hyviä vinkkejä.
Itse löysin *todella* suuren avun omenaviinietikasta! Minulla on pienessä pullossa puolet ja puolet- suhteessa vettä ja etikkaa jota käytän iltaisin puhdistuksen jälkeen kasvovetenä. Omppuetikka kirkastaa, tappaa pöpöjä, kiihdyttää solujen uusiutumista . Aluksi punoittaa ja eka käyttökerroilla voi kirvelläkin mutta älä pelästy iho tottuu nopeasti.
Nyt olen käyttänyt muutaman kk ja ihoni on uskomattoman hyvä. Tietysti haju on imelä mutta sekin haihtuu ja kosteusvoide sitten hetken päästä päälle mikä peittää hajua.
Muista vain että omenaviinietikkaa :)
Rasvainen ruoka pois, ja sokeri. Erityisesti juusto, pähkinät. Pähkinöissä hyvää rasvaa, mutta aiheuttaa akneen taipuvaiselle todella pahoja finnejä.
Tytär käyttää näppyläiselle teini-iholleen apteekin Basiron-voidetta. Hyvällä menestyksellä. Maksaa kympin. Olisiko se jotain Roaccutanin tapaan toimivaa mutta lievempää.
Kiitos vinkeistä. Poimin ainakin seuraavat: mineraalimeikkituotteet, kokeilen noita luonnollisempia puhdistustuotteita (nyt käytössä sebamed), kokeilen öljyllä kosteutusta, jätän maidon pois ja yritän vähentää sokeria, lisään rasvoja...
Roaccuttania en uskalla kokeilla: se kuivattaa ihon ( mitä tapahtuu atopialle, räjähtää?). Lisäksi harkitsen raskautumista ja kolmanneksi pelkään suolistoni puolesta.
Jo nyt vatsani oireilee, laktoosi-INT. on, ei keliakiaa. Ehkä vahva maitohappobakteerikuuri auttaisi myös?
Olen elämäni aikana syönyt useita antibiootteja ihoon ja useita lääkärin määräämiä voiteita. Eivät juurikaan toimi. Lääkärit eivät kokemukseni mukaan osaa näitä ongelmia kokonaisvaltaisesti hoitaa ( eivät koskaan esim. puhu ruokavaliosta, suolistosta tms. Määräävät vain kortisoneja, kortisonit saavat aikaan finnejä.)
Aurinko on paras lääke tähän asti, mistään muusta ei ole mainittavaa apua ollut... Sauna auttaa hieman sekä yksi naamio hetkeksi
En yleensä jaksa enää kirjoittaa näihin ihoketjuihin, kun oon vuosikaudet näissä hengannut mutta kirjoitan nyt vielä kerran ainakin, koska mun ihonhoitotyyli toimii nykyään (oon 25 v).
Eli. Mul on kans atooppinen iho ja aknekin oli, mut akneen sain antibiootit lääkäriltä ja se parani aika hyvin sillä.
Mut atooppinen iho on tosi tosi tärkeää puhdistaa aamuin illoin etenkin siinä vaiheessa, kun se ei ole hyvässä kunnossa. Missään nimessä ei mitään vedellä huuhtelua ja päälle kookosrasvaa x( Se iho tukehtuu rasvaan, bakteereihin ja kuolleisiin ihosoluihin. Tiedän kun oon kokeillut hoitamattomuutta muutaman vuoden, johon on sisältynyt pelkkiä suolapesuja ja erilaisten luonnon öljyjen käyttöä. Ei kannata, ehkä joskus harvoin noi voi piristää ihoa mut siis, ei ainoana hoitona atooppiselle iholle.
Eli mitä sun pitää tehdä, niin osta kasvoharja esim. stockkalta. Pieni läpinäkyvä harja, alle 5 e
Sit osta Erisan puhdistusgeeliä (mieto, hajustamaton, vihreä tuubi, myydään joka kaupassa). n. 5 e
Sit osta apteekista Lipolan-voidetta, joku 8-9 e. Siinä on Liposomeja. Jos ihosi on rasvoittuvampi, niin Ceralan voi olla hyvä vaihtoehto. Mut suosittelen Lipolania.
Tärkeetä on, että kerran päivässä kuorit märän ihon hellästi pyörittäen märällä kasvoharjalla, jotta kuolleet ihosolut lähtevät. Ei kannata käyttää todellakaan mitään kuorintavoiteita, vaan ainoastaan kasvoharjaa koska se on tarpeeksi hellävarainen.
Iho ei tosiaan pysty ottamaan vastaan kosteutusta, jos siinä pinnalla on kuollutta ihosolukkoa. Se huonontaa ihoa entisestään.
Sit peset puhdistusgeelillä kasvot, ja sen jälkeen laitat lipolania.
Jos käyttäisin joka päivä meikkivoidetta, niin kuorisin sit varmaan aamulla, ettei tarttis kahta kertaa samalla kerralla pestä puhdistusgeelillä.
Toivottavasti kokeilet mun neuvoja, en takaa et toimii mut mulla toimii paremmin kuin mikään tähän asti :)
Hei ap,
just oli pari vkoa sitten Akuutissa TV:ssä juttua vaikeasta atooppisesta ihottumasta, johon oli kokeiltu vuosikaudet kaikenlaista kortisonia ja perusrasvaa tuloksetta, mutta sitten apu löytyi. Se oli takrolimuusia sisältävä voide, Protopic, jota potilas sai reseptillä lääkäriltä. Alkoi tulos näkyä jo kahden päivän kuluttua käytön alettua.
Itselläni on myös hankala iho: lapsena allergiaa, atooppinen ihottuma, kasvoissa juurikin herkkä ja punoitukseen/akneen taipuvainen iho, joka on kuivumaan taipuvainen mutta silti rasvoittuva... Ajattelin Akuutin nähtyäni rientää lääkäriin kyselemään tuota voidetta. Ehkä sullekin löytyisi siitä apu?
Oikeita rasvoja ruokavalioon; oliiviöljyä, kookosöljyä, maitorasvoja.
Ihoa hoidetaan sisältäpäin.