Milloin teillä on tapana laittaa jouluvaloja?
Tuleeko teille paljon valoja? Laitatteko kaikki kerralla vai porrastetusti kun joulu lähestyy? Minun tekisi jo mieli laittaa ulos kuuseen ja terassille valot, vähän vielä emmin. Sisälle laitan pariin ikkunaan ensimmäisenä adventtina ja joulukuusen tietysti tulee valot kun se koristellaan aatonaattona.
Kommentit (32)
Onko taas niin että vain suomalainen tarvitsee "jonkun luvan" laittaa ulkovaloja? Mulla on valoja sisällä ja ulkona läpi vuoden. Vaihtelen niitä sen mukaan, kun haluan. Ulkovalot on ihan keskikesällä pois päältä, mutta heti kun illat pimenevät, napsautan ruusukaareen valot. Se näyttää tosi kauniilta elo-syyskuussa, kun ruusut kukkivat ja valot palavat. Älkää olko arkoja vaan tehkää just kuten itse haluatte! Yksi elämä meillä ja täällä käytetään ajatuksia siihen, että voinko laittaa jouluvaloja. En ymmärrä.
Jouluisia valoja ja muita somisteita parin viikon päästä alan laittaa.
Nyt on jo kynttilälyhdyt pihalla ja niissä poltettu kynttilöitä, mutta en miellä niitä jouluisiksi. Poltan kynttilöitä, koska on pimeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kausivalot on eri asia kuin jouluvalot. Viikonloppuna laitoin parvekkeelle.
Mitä eroa niillä on?
Hillityt valoketjut vs. vilkkuva joulupukkihahmo, joulutähti tai valaistu jeesusseimi.
Tuolla logiikalla erittäin monella (esim. mulla) ei ole ollut jouluvaloja ikinä, edes jouluna.
Ensimmäisenä adventtina. Tai itse asiassa samana viikonloppuna perjantaina tai lauantaina, miten on aikaa. Lapsena opittu tapa.
Mulla on niitä ympäri vuoden. Keväällä/kesällä en vaan pidä niitä päällä.
Lisäilen niitä jo syyskuussa ja pitkin syksyä fiiliksen mukaan.
Tähän ankeaan vuodenaikaan jokainen tuikku nyt vaan on tervetullut.
Mä laitan kun kelloja siirretään, silloin voi ajastimet laittaa heti "oikeaan" aikaan. Nyt on pimein aika ja kiva olla lenkillä jos muutkin on laittaneet pihansa kivaksi valoilla.
Edellisinä vuosina 1.12., mutta nyt tänä vuonna laitoin jouluvalot piristämään ja tunnelmaa luomaan jo 1.11., ja oli hyvä ratkaisu, mieli heti piristyi harmauden keskellä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa jouluvaloja?
Kaupoista löytyy vain valoja sisä- ja ulkokäyttöön.Kateissa näyttäisi olevan järjen valokin😁
Natkuti natkuti, mutta etpä osaa vastata 😂
Elokuussa iltojen pimentyessä sytytän terassille ensimmäiset kausivalot ja aloitan kynttilöiden polttelun. Mikäs sen mukavampaa kuin istua iltaa hämärän hyssyssä, himmeiden tunnelmavalojen loisteessa suht lämpiminä iltoina. Jouluvalot eli kyntteliköt ja joulutähden lisään ensimmmäisenä adventtina. Jouluvalot poistan nuutinpäivänä, kausivalot samoihin aikoihin kuin kellot käännetään kesäaikaan.
Mie laitan kaikki joulukoristeet marraskuun viimeisellä viikolla. :) Niistä voi sit nauttii koko joulukuun. M25
Joulun avajaisia vietetään usein kauppakeskuksissa noin marraskuun 20 päivän tienoilla. Nyt luulen että 21 pv lauantai on se, viikonloppu jolloin monissa kaupungeissa on joulun avajaiset.
Nyt on jo nähty paljon parvekkeilla ja pihoilla kausivaloja. Olipa joulukuusikin valaistuna Oulussa erään Tuiran kerrostalon pihalla jo monta viikkoa sitten.
Pyhänmiestenpäivänä laitettiin ulos valoja. Täällä maaseututaajamassa on pimeää kuin mörön pyllyssä, joten nuo piristävät ja muillakin näkyy jo paljon valoja ulkona.
Sisälle laitetaan vasta joulukuun alussa ja joulukuusi sitten muutamaa päivää ennen joulua.