Suomalainen kulttuuriala on HENKITOREISSAAN ja silti IHMISET eivät anna rahoja sille!
On kyllä häpeä, että kulttuurin tuottaminen koetaan usein harrastukseksi eikä siitä haluta maksaa. Vaikka olisit köyhä, voit silti mennä viimeisillä rahoilla teatteriin ja oopperaan sekä konserttiin. Miksi et rikastuttaisi itseäsi ELÄMYKSILLÄ? Kaikki tutkimukset osoittavat, että ELÄMYSTEN hankkiminen tekee ihmisen onnelliseksi, ei tavaran haaliminen. Oletkos jotenkin yksinkertainen, kun et sitä tajua? Oletkos?
Maija, Hesa
Kommentit (47)
Kulttuurin suurkuluttajat ovat tutkimusten mukaan samoja naisia, jotka eniten pelkäävät koronaa ja vaativat rajoitustoimia. Melkoinen paradoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koen ennemmin elämyksen täydestä mahasta, kuin katson oopperaa nälkä kurnien.
Olet juuri sellainen persutyperys, jota häpeän silmät päästäni. Eläpä sen tiedon kanssa.
AP
Pitäisikö oikein repiäkin siitä. Ei kyllä tuota tuskaa elää tuon tiedon kanssa.
Ei ketään kiinnosta enää mikään kansallinen, suomalainen.
Olen, kulttuurista ei kuulu maksaa. Graffititaiteiljat ymmärtävät tämän. Katusoittajalle voi antaa rahaa, jos kokee sen nautinnolliseksi. Ooppera on ihan helvetin tylsää, vaikka onhan noita hienojakin kappaleita, mutta ei kuulu enää nykypäivään, jos se ei tuota voittoa, miksi sitä kuuluu tukea jättisummilla, eihän muitakaan muusikoita tueta samalla tavalla. Se että se on jotenkin klassista, ei mielestäni ole mikään syy tukea sitä, maksakoon he siitä jotka sitä kuuntelevat, heillä siihen on varaa, eikä siellä köyhiä näy. Moderni taide on paskaa, voin ripuloida kankaalle ja asettaa siihen kehykset ja lahjoittaa sinulle. Maisemakuvia ja muotokuvia arvostan.
Tavallaan ymmärrän tämän ja olen pahoillani näiden ihmisten puolesta. Toisaalta olen pärjännyt ihan hyvin ilman kulttuuriakin ja jotenkin koen että jos taistellaan "elämästä ja kuolemasta" niin kyllä esim. terveys tulee ennen teatteriesitystä tms. Eli kyllä ne kuitenkin on vain ns. "lisuke" ihmisen elämän sisältöön. Voin mennä luontoon ja näen mitä kauneinta "taidetta" ja se kaikki on todellista.
Toivon kuitenkin että kulttuuriala tästä vielä toipuu jne! En tiedä osasinko ilmaista itseäni tässä oikein.
Teatteri, ooppera ja konsertit on eliitin touhuja ei kiinnosta. Menen mielummin metsään kuuntelemaan puiden huminaan ja hieromaan tattia tiedä vaikka joskus joku vähän perstaantunut rispaantunut blondi juoksi ohi ja saisin vähän ruumiinkulttuuria
Juuri kaltaistesi omahyväisten ihmissaastojen, jotka ovat kyllä kädet ojossa vaatimassa suureen ääneen muilta, mutta auta armias, kun itse pitäisi raottaa kukkaron nyörejään, tai muuten olla jotenkin auttamassa, ja vieläpä ihan vilpittömästi ilman hyötymistä itse, alkaa sen kaltanen ulina, ja uhriutuminen, notta morjens ..
Aika moni kulttuurialalla oleva vastusti Hurstin ruoka-avun tukemista, joten voisi sanoa, että sitä saa, mitä tilaa.
Saan elämyksiä urheilusta ja urheilutapahtumista. Konsertit ym eivät ole oikeastaan koskaan kiinnostaneet, niissä olen käynyt lähinnä seuramiehenä.
Jos kulttuuri ei pärjää omillaan sitä ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Saan elämyksiä urheilusta ja urheilutapahtumista. Konsertit ym eivät ole oikeastaan koskaan kiinnostaneet, niissä olen käynyt lähinnä seuramiehenä.
Olet tyypillinen suomalainen moukkamies. 😂
AP
Jos laittaa viimeiset rahansa teatteriin, on itse perheineen sen jälkeen henkitoreissaan.
Kulttuurialaa ei edes pitäisu kutsua kulttuuriksi, se on viihdettä. Ja viihteen tulee pyöriä maksavien asiakkaiden ja mainostajien rahoilla. Ellei maksavia asiakkaita ole, niin sitten touhun voi lopettaa tai jatkaa harrastuspohjalta.
Ei voi mitään. Hoitakaa korona pois, niin sitten tulen ehkä teatteriin. En ennen.
Me katsomme Possea ja Duudsoneja. Ztig ja Puu on hyviä. Kumpa Dippa-Daa-laulajaa kuulisi enempi. Kulttuuri on tärkeää.
Mieheltä jäi keväältä saamatta yli 100 000e tuloja. On näyttelijä.
Kukas tuon palkan korvaa. Niin ei kukaan. Miksi kaikesta huolimatta hursyille piti punkkien ruokkimiseen lykätä rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tyypillinen suomalainen moukkamies. 😂
AP
Miljoonavoittoja tehneet viimevuosina. Kyllä pärjäävät 1v säästöillä.
Koen ennemmin elämyksen täydestä mahasta, kuin katson oopperaa nälkä kurnien.