Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä jokaisen lapsen pitäisi syntyä toivottuna, ei vahinkona

Vierailija
05.11.2020 |

Itse olen vahinkolapsi. Äitini vihasi minua koko ikänsä. Hän kertoi minulle jo 12v kuinka olen vahinko ja teki kaiken mahdollisen kiusan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Siksi ihmisten kannattaisikin käyttää tuplaehkäisyä yhdynnässä jos eivät todellakaan lasta halua.

Itsekin vahinkolapsi tosin todella hyvän lapsuuden kokenut eikä tuo asia ole vaikuttanut elämääni mitenkään koska vaikka olin vahinkolapsi niin syntymäni ei ollut vanhemmilleni mikään katasrofi.

Itselläkin yksi vahinkolapsi (oltiin Molemmat huolimattomia ehkäisyn kanssa) mutta ihan yhtä rakas kuin muutkin lapsemme. Mutta seuraava lapsi olisi ollut katastrofi joten olemme olleet huolellisia ja käytetty tuplaehkäisyä.

Vierailija
2/12 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin vahinkovauva, samoin mieheni. Elossa on kiva olla :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika moni vahinkolapsikin on toivottu :)

Vierailija
4/12 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä rakastan "vahinko" eli yllärilasta yhtä paljon kuin sitä suunniteltua lasta. Mutta ehkäpä se lapsentulo ei alunperinkään ollut mikään ehdoton ei.

Vierailija
5/12 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri tämän takia pitäisi panostaa tehokkaasen ehkäisyvalistukseen jo nuorissa ikäluokissa. Monet kunnat tarjoavat myös nuorille ilmaisia ehkäisyvälineitä, sitä voisi hyvin laajentaa. Tässä säästetään myös rahaa, kun aborttien määrä laskee. Ehkäisyn pitäisi olla itsestäänselvä asia, josta ei tarvitse edes keskustella: sitä pitäisi käyttää automaattisesti, jos ei muusta ole sovittu.

Vierailija
6/12 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aika moni vahinkolapsikin on toivottu :)

Vahingossa toivottu.

Vierailija
7/12 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla ole mitään merkitystä. Et olisi saanut parempaa lapsuutta, vaikka olisit ollut toivottu. Moni toivottukin lapsi kokee paskan lapsuuden ja vahinkona syntynyt saa hyvän lapsuuden.

Vierailija
8/12 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt hyvän elämän vahinkolapsena, äiti oli 19v ja isä 20v kun synnyin. Vasta aikuisena olen tajunnut miten rakastettu olen ollut, missään tilanteessa en ole kokenut että olen vahinko vaan rakkauslapsi.

Samaa turvaa en ole pystynyt toivotulle ja tarkkaan harkituille lapsilleni tarjoamaan.

Vierailija
9/12 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätysvauva voi syntyä odotettuna ja rakastettuna. Vahinkoraskaus ei aina johda aborttiin. Mutta sen on oltava mahdollista, koska ap on oikeassa. Jos äiti ei pysty hyväksymään raskautta ja lasta, siitä ei seuraa mitään hyvää.

Vierailija
10/12 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä paljon kuin ehkäisyvalistusta pitäisi korostaa vastuuta tekemisistään.

Vierailija
11/12 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei "vahinko" aina tarkoita ei-toivottua. Itsellä kokemus vahingosta joka pian alkujärkytyksen jälkeen kääntyi todella odotetuksi ja rakastetuksi lapseksi. Näin uskon suurimmassa osassa vahinkoraskauksissa käyvän.

Vierailija
12/12 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei "vahinko" aina tarkoita ei-toivottua. Itsellä kokemus vahingosta joka pian alkujärkytyksen jälkeen kääntyi todella odotetuksi ja rakastetuksi lapseksi. Näin uskon suurimmassa osassa vahinkoraskauksissa käyvän.

Suurimmassa osassa tapauksista käykin lopulta noin. Valitettavasti pieni vähemmistö ei onnistu löytämään sisäistä äitiään/isää vaikka kävisivät terapiassa. Tunnen tosielämästä yhden tällaisen joka yrittää kovasti kokien kumminkin ettei siltikään onnistu löytämään itseään. On kuulemma kateellinen ystävilleen jotka sanovat nauttivansa vanhemmuudesta. Hän ei nauti, lähinnä hoitaa kuten lastenhoitaja vailla tunnesidettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän