Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä, joka on ammatiltaan SOSIAALITYÖNTEKIJÄ?

Vierailija
21.02.2014 |

Kiinnostaa tietää! T. toivottavasti tuleva sellainen

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ajatukseni on, että hän on hyvä ihminen ja tekee raskasta työtä. Toisaalta missä tahansa ammatissa on monenlaisia ihmisiä.

Vierailija
42/136 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 17:56"]

Ehkä helpoimpia korkeakoulututkintoja on esim. musiikkitieteet, tai jotkut humanistiset alat. Eipä niillä aloilla kyllä töitäkään hirveesti oo. Mut jos susta tuntuu, että sosiaalityötä on niin helppo opiskella niin käy kokeilemassa.

Kasvatustieteitäkin on aika helppo päästä opiskelemaan.

[/quote]

Juuh, kun suurin osa ihmisistä ei ede pysy nuotissa, niin tooosi helppoa on esim. musiikinopettajaks ruveta. Pikkukoulutus. Just joo...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi sosiaalityön opiskelija. Myös minua on todella paljon mietityttänyt tämä Erikan tapaus jälkipuinteineen. En ole automaattisesti syytettyjen sosiaalityöntelijöiden puolella, vaikka alan opiskelija olenkin. En tiedä tapauksen kaikkia taustoja, mutta mielestäni myös sosiaalityöntekijöiden täytyy olla itsekriittisiä toimintansa suhteen. Alalla on toki resurssipulaa monessakin asiassa, mutta aina ei niidenkään taakse voi mennä. Vastuu on kannettava, jos on tullut viranhaltijana mokattua selvien todisteiden perusteella.

Vierailija
44/136 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"HYI HELVETTI!!!!"

Vierailija
45/136 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitäkö? Kyllä heissä varmaan on kaikenlaisia ihmisiä kuten muissakin ammateissa. Ei parempia, eikä huonompia ,kuin muutkaan ammatinharjoittajat

Vierailija
46/136 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvani: Tylsä ja rutinoitunut henkilö. Kuiva duuni. Ei herätä mielenkiintoa ihmiseen.

Vierailija
47/136 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihaan sosiaalityöntekijää

Vierailija
48/136 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

rankka duuni, pieni palkka, naisvaltainen ala, haluaa idealistisesti auttaa ihmisiä, turhautumisen vaara ammatissa suuri...

Vierailija
49/136 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään erityistä. Ihan mielenkiintoinen ammatti, kyselisin varmaan paljon työstäsi. Kaikki tapaamani soskun tädit ovat olleet vähän tylsiä, että kyllä mun ennakkoasennoituminen saattaa olla vähän kierossa. Ei minulla kuitenkaan siis ole mitään teitä vastaan, vaikka asiakkaana olenkin. Vapaa-ajallahan he kaikki saattavat olla tajuttoman hauskaa seuraa! :)

Vierailija
50/136 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, vastatkaa toki. Minuakin kiinnostaa. Ainakin tämä on ammatti, jota ei liiemmin kannata baarissa mainita - silloin harvoin kun siellä edes käyn. Tapanani on sanoa, että näppäilen tietokonetta toimistoduunissa.

T. Sossu, aikuissosiaalityössä

Vierailija
51/136 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hän on nainen tai mies joka on opiskellut, ehkä sosionomi? Mitä pitäis ajatella, onko sosiaalityöntekijässä jotain erikoista . 

Vierailija
52/136 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tällä hetkellä ihan fiksu ammatti valita opiskeltavaksi.

Vierailija
53/136 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 17:09"]

Että hän on nainen tai mies joka on opiskellut, ehkä sosionomi? Mitä pitäis ajatella, onko sosiaalityöntekijässä jotain erikoista . 

[/quote]

Sosionomi työskentelee yleensä nimikkeellä sosiaaliohjaaja, sosiaalityöntekijän pitäisi teoriassa olla YTM vai VTM - pätevien puute tosin on johtanut siihen, että sosionomit liian usein tekevät myös sosiaalityöntekijöiden hommat.

Vierailija
54/136 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuivakka, idealistinen hölmö. Luulee auttavansa ja tekevänsä tärkeää työtä, todellisuuden valjetessa yleensä pettyy. Moni lapsuudenystävä työskentelee soskuna.

Vierailija
55/136 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilonpilaaja. Elää työnsä täysvaltaisesti ja tuo sen esiin myös vapaa-ajallaan.

PAri esimerkkiä:

Lapseni vanhempainillassa eräs äiti käytti puheenvuoron: "Meiltä sosiaalivirastosta kysyttiin mielipidettä Alkon tulemisesta viereiseen kauppakeskukseen ja me suhtauduttiin kielteisesti. Se tuli silti ja nyt alaikäiset saa alkoholia"

Aiemmin olin töissä ravintolassa. Lauantaina iltapäivällä klo 16 tuli perhe, jolla oli ostoksia ja noin 4v lapsi. Vanhemmat ottivat oluet ja lapselle limu. Toinen asiakas hyökkäsi heti paikalle " Noille ei saa sitten myydä enempää kun on lapsi mukana. Minä olen työssäni lastensuojelussa nähnyt..."

Vierailija
56/136 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä idealistina. Ajattelen, että se on yksi työ muiden joukossa ja, että toimiakseen suht hyvin yhteiskunta tarvitsee sossuja. Tuskin monikaan kuvittelee pystyvänsä muuttamaan maailmaa. Aika realistisen oloista porukkaa tuntuvat olevan.

Vierailija
57/136 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 17:17"]

Ilonpilaaja. Elää työnsä täysvaltaisesti ja tuo sen esiin myös vapaa-ajallaan.

PAri esimerkkiä:

Lapseni vanhempainillassa eräs äiti käytti puheenvuoron: "Meiltä sosiaalivirastosta kysyttiin mielipidettä Alkon tulemisesta viereiseen kauppakeskukseen ja me suhtauduttiin kielteisesti. Se tuli silti ja nyt alaikäiset saa alkoholia"

Aiemmin olin töissä ravintolassa. Lauantaina iltapäivällä klo 16 tuli perhe, jolla oli ostoksia ja noin 4v lapsi. Vanhemmat ottivat oluet ja lapselle limu. Toinen asiakas hyökkäsi heti paikalle " Noille ei saa sitten myydä enempää kun on lapsi mukana. Minä olen työssäni lastensuojelussa nähnyt..."

[/quote]Lastensuojelussa on paljon muitakin työskenteljöitä kuin vain sossuja. Ja mitä nyt Alkoon tulee, niin ehkä se sossu oli aika tietonen siitä, miten Alko näkyy lasten arjessa. Tai sitten oli joku nipo. Ei välttämättä kuitenkaan oikea sossu.

Vierailija
58/136 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 17:12"]

Vähän kuivakka, idealistinen hölmö. Luulee auttavansa ja tekevänsä tärkeää työtä, todellisuuden valjetessa yleensä pettyy. Moni lapsuudenystävä työskentelee soskuna.

[/quote]

Tää on hauska :D - oon tosi kuivakka ja hölmö, mutta semmokseksi olis päässyt jo vähän vähemmälläkin koulutuksella. Ap:lle ihan oikeesti vastaus, että kyllä meitä tarvitaan. Go for it, ihan ok duunia.Vaatii toki ylemmän korkeakoulututkinnon, mutta jos mä selvisin niin kyllä säkin.  Ainoo vaan, että meille käy ammattimme mainitessa kuten esim. lääkäreille, "kaverit" haluaa heti neuvoja kun "sultahan se käy ihan tuossa tuokiossa" "eikä siitä sulle mitään vaivaa ole" ;)

T se vastaaja nro jotain, aikuissossu

Vierailija
59/136 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon seurassa sanomisia pitää varoa. Se tykkää työntää nokkansa väärään paikkaan.

jne muuta typerää.

Naapurissa asuu sosionomi (työskentelee kehitysvammaisten parissa), josta on moiset fiilarit tullut ja mä huomasin laajentaneeni ajatusta kaikkiin alalla oleviin.

Vierailija
60/136 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on erittäin suuri pätemisen tarve. Hän nauttii kun saa tirkistellä muiden ihmisten elämää ja ennenkaikkea sekaantua siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä