Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voihan perkeleen kipeä peräpukama!

Vierailija
05.06.2009 |

PRKL sentään! Ärsyttää.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa.. Ei! Ei! Ei!

Toivottavasti tää persehelvetti ei kestä niin kauaa.. :(

Tässähän tulee kohta itku kun kipu on niin raivostuttavan perkeleellinen.

Vierailija
2/36 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin, enkä kadu hetkeäkään. Pukamat vaivasivat silloin tällöin raskauksien jälkeen, mutta tänä keväänä tuli yksi ulkoinen pukama + haavauma, ja se oli TUSKAA. Menin kirurgille, ja hän sanoi, että leikataan pois.

Leikkaus kesti 45 minuuttia. Siinä hirtettiin muutama sisäinen pukama, leikattiin ulkoinen, poltettiin haavauman suonet. Hirttäminen tuntui aika kurjalta, mutta kesti n. minuutin. Sitten puudutettiin ja kipu loppui. Leikkauksen jälkeinen viikko oli vähän tuskaisa, mutta sain hyvät kipulääkkeet, joten menetteli. Sairaslomaa 1,5 viikkoa.

Sen jälkeen taivas aukeni: ei vaivan vaivaa, ja jos vain pidän huolta vatsan toiminnasta, voi olla toiveikas, että vaivat eivät ihan heti uusiudu. Olo on niiiiiiin ihana nyt!

Toipuminen täysin entiselleen kesti n. 4 viikkoa, mutta sen ensimmäisen viikon jälkeen oli jo ihan helppo olla eikä kipuja yhtään.

Jos siis pukamat ovat yhtään pysyvämpi vaiva, menkää hoidattamaan ne! Kävin itse yksityisellä, homma maksoi n. 500 euroa, mutta oli joka sentin arvoista. Suosittelen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä mäkin meen. Vaikka mikä siinä tuntuu jotenki nololta :/ vaikka ihan aikuinen ja järjissäni oleva ihminen olen..

Mut toivottavasti tää nyt menee ohi. Mulla ei oo ollut vuosikausiin pukamia, sen takii nyt ihmettelenkin et miksi nyt..

Vierailija
4/36 |
16.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni pukama vaivat laukaisi makeutusaineet.

oli välillä oireeton mutta kun uudestaan käytin makeutusaineita/light juomia niin vaivat alkoi uudestaan, enkä osannut heti yhdistää niihin.

vaiva oli todella SIETÄMÄTÖN(sana SIETÄMÄTÖN ei todellakaan kerro kuinka ongelmallinen vaiva oli). nyt kuitenkin on ollut oireeton, mutta kuitenkin kun aloin käyttämään jotain Möllerin tapletteja, niin alkoi oireita ilmenemään uudestaan(kutina), enkä meinannut osata yhdistää vaivaa kyseisiin tabletteihin.

jääränä päätin että lääkäriin en mene pyllistelemään vaikka tiedän vaivan olevan yleinen.

synnytyksen/raskauden tuomana vaivat on varmaan asia erikseen?

nämä kokemukset ei rajoitu pelkästään itseeni, työkaverini puhui kaveristaan jolle oli myös tullut rankat pukama vaivat näistä light juomista.

tässä miehen kommentti.

uskon että jollekin on hyötyä tästä kirjoituksestani.

ps. kolmessa synnytyksessä mukana.

Vierailija
5/36 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin kiva. Kun vihdoinkin sain tsempattua ja mentyä kunnaliselle lääkärille näyttämään pukamoita niin sano vaan tyyliin: opettele elämään niiden kaa...kaikilla niitä on. Joo ehkä kaikilla on mut ei näin kivuliaita. Ei voi istuu tai kävellä hyvin kun ovat pahimmillaan. =/ Kai se täytyy taas turvautua yksityiseen kun ei ne tuolla kunnallisella puolella osaa saatika suostu hirttämään pukamoita. On se kiva ku on julkinen terveydenhuolto ja sieltä saa ehkä joka kolmas kerta hoitoa ja apua kun sitä tarvii!!!

Vierailija
6/36 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain apteekista sellaista mentholivoidetta, ja kun laitoin sitä eilen niin sitten vasta rupesi sattumaan, kun olisi työntänyt mynthonin pyllyyn! Auttaako tuommoinen rasva oikeasti? Se oli kans sitä Hälsö-jotain, vihreä tuubi.

Ja jos on nyt jo pukama, niin mites sitten synnytyksessä? Räjähtääkö tuo takamus sitten ihan hirveeseen kuntoon ponnistusvaiheessa?

Vierailija
7/36 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa, vastaavista vaivoista on kokemusta jo vuosikausien takaa: välillä pääsee melkein jo unohtamaan koko kauheuden kunnes taas jostakin syystä pirulaiset ilmaantuvat. :(

Ja tuntuu tuo kipukin pahenevan kerta toisensa jälkeen, monesti vielä yhdistettynä verta vuotavaan, kirvelevään haavaumaan.

Viimekerralla (laukaisijana oman diagnoosini mukaan liiallinen istuminen liian kovalla alustalla ja liian vähäinen nesteen nauttiminen) heräsin keskellä yötä aivan järkyttävään kipuun, joka samanaikaisesti oli sekä terävän viiltävää että kovan jomottavaa. Vadissa istuminen ja vedellä huuhtelu onneksi silti auttoivat... Huh huh.

Vierailija
8/36 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pukamien välillä. Voi samperin samperi, kun ikinä ei mitään hyvää voi syödä/juoda. Kele!

Vierailija
9/36 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hädensaa niin johan loppuu peräpukaman kipuilu.:)

Vierailija
10/36 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoroin niin kuumaa ja niin kylmää vettä alasuihkulla pukamiin kuin per*e kestää, pari kolme kertaa päivässä. Muutamassa päivässä helpottaa.

Vierailija
11/36 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätäänpä päivitys miten on mennyt

( ensimmmäinen viestini Vierailija- 16.11.2009 21:57), ei ole vaivaa ollut tähän asti, kun olen vältellyt makeutusaineita.

Vierailija
12/36 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut apteekista voidetta/suppoja??

Ne helpottaa ja suihkuttelu.

Vierailija
13/36 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä hain ne molemmat. Hitto kuinkahan kauan tästä joutuu kärsimään. Eilen alkoi.. :( Voi prkl.prkl.prkl.

Vierailija
14/36 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups karkas toi edellinen viesti. Joka tapauksessa minulla on peräpukamat ollut vaivoina raskauden jälkeen. Viime kesänä ne olivat todella pahana. Se kipu ja kirveltely oli aivan sietämätöntä!!!!!! Kamalin vaiva mitä on ikinä ollut!!! Kävin päivystyksessä sain lääkettä ( Neoproct), mulla ne ei kyllä tehonneet. Parhaiten auttoi Händensan suppo ja se, että peräpukamia liotti haaleassa vedessä, kipuläkettä otin tarpeen mukaan. Tuskissani olin 2 viikkoa ennen kuin olotila helpotti. Ajattelin jälkikäteen, että sain peräpukamani ärsytettyä huonolla hygienialla. Nyt ovat olleet oireettomat, mutta kesänaika pelottaa. Seuraavaksi jos äityvät noin pahaksi, menen lääkäriin ja pyydän laittamaan leikausjonoon.

Vierailija
15/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vinkki kylmähoitona. Kastele pikkuhousunsuojaa hiukan ja pakasta niitä. Hyvä ja helppo käyttää alapäänvaivoihin. Synnärillä opettivat.

Vierailija
16/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin vaivaa niin mene lääkäriin. Itse kävin lääkärisse kerran peräpukaman takia. Toki se on hieman noloa, mutta ei siinä ole mitään hävettävää ihan normaali vaiva kaikila joskus. Lääkäri tietää mitä sen kanssa sitten tehdään.

Vierailija
17/36 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä hain ne molemmat. Hitto kuinkahan kauan tästä joutuu kärsimään. Eilen alkoi.. :( Voi prkl.prkl.prkl.

Vierailija
18/36 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi 41v nainen joka sai pukamat riesaksi 6pv sitten, jo toisena pvnä soitin lekuriin mutta en saanut edes aikaa vaan pyysi vetämään särkylääkkeitä 1000mg panadolia ja 800mg buranaa samalla heitolla lärviin, no joo ei auttanut kuin hetken siihen kipuun ja illalla tuplasin annoksen jonka myötä 'sammuin' ja sain nukuttua kunnes aamu valkeni. Kipu on todellakin niin kova että itku tulee ja kun se vaan jatkuu... menin sitten 4pvnä lekurille ja sain ajan koska pukamat tunki ulos eikä palautuneet sisään, lupasi pistää lähetteen hirttoon/leikkaukseen mutta vasta syksyllä. Sain kipulääkkeet panacod ja lodine300 yhdessä, auttaa joo mutta lodinesta näköjään tulee ihottumaa joten ma taas uusi soitto.. On erittäin pirullinen vaiva ja ihmettelen ettei jotain tehokkaampaa hoitoa ole.. joku mainitsi puuduttavan geelin? onko kokemuksia?

Vierailija
19/36 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräpukamien hoito - http://hemapro.com

Vierailija
20/36 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pirullinen vaiva on. Ei oikein saa nukuttua, kun koskee. Lääkärissä käyty, ja rohtoja saatu. Tiedä sitten, miten kauan kestää, ennenkun auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi