Mikä pikkuasia ärsyttää kumppanissasi toistuvasti
Mua rassaa se että mies heittää auton avaimet aina minne sattuu, ei voi laittaa niitä eteisen naulaan tai kulhoon. Niitä on etsitty paljon ja löydetty ties mistä, esim jääkaapin päältä, pyykkikorista, lehden välistä. Pieni juttu mutta aina ärsyttää. Mites teillä?
Kommentit (110)
Apua millaisissa sikoläteissä monet teistä joutuu asumaan! Siat itse asiassa on siistimpiä.
T. Maalaistyttö
Vierailija kirjoitti:
Syö pelikoneen ääressä ja jättää likaiset astiat tuolin viereen lattialle, vaatteet heittää lattialle ja sukat myttyrullalla pyykkiin. Vuosia jo näistä nalkuttanut sille, ei auta mikään.
Minusta tämä ei ole mitään pientä enää. Millainen aikuinen ihminen jättää likaisia astioita lattialle!? Hyi hitto.
Vierailija kirjoitti:
Muakin ärsyttää eniten toi sotkuisuus. Mies saa räjähdyksen joka paikassa aikaiseksi.
Kun se tulee kotiin, kannetaan avaimet ja lompsa keittiön tasoille. pipo menee jonkun sohvatyynyn väliin. Vaatteet, sukat ja nenäliinat pyörii meillä iloisesti ympyrää. Partakarvatkin jää vessan pöydälle aamuisin ja niin pitkäksi aikaa kunnes minä ne siivoon. Myös keittiön altaaseen kippaa biojätteet, vasta sieltä ne on kätevä kaapia roskikseen, ei mitenkään päin toisessa järjestyksessä.
Mua on nyt tänä syksynä vtuttanu nää ominaisuudet yli kaiken. Niin ja tietenkin aina lähdön hetkellä pyörii hermostuneena ettimässä pipoa/lompakkoa/avaimia, vaikka niillehän voisi olla ihan omakin paikka, mutta kun ei...
Kirjoita vaikka yhden päivän tai viikonlopun aikana lista hänen sotkuistaan, jotka olet siivonnut. Ota varmuuden vuoksi kuvat ennen ja jälkeen, jos alkaa vänkyttämään vastaan. Sitten pyydä hänet lukemaan lista sinulle ääneen. Tiedä vaikka oppisi vähän ottamaan toisia huomioon.
Pysähtyy aina ohi kulkiessaan katsomaan, kun pelaan videopelejä. Yksi toinen ärsyttävä asia on se, että järjestelee asianpesukoneen aina uudestaan minun jäljiltäni ja tietysti kolistelee samalla äänekkäästi. Kaikkein ärstyttävintä on maiskuttelu.
Parisuhde ei ole se paikka, jossa toiselle osapuolelle opetetaan normaaleja kotiaskareita . Joka ikinen niitä osaa tehdä. Niistä asioista sovitaan, miten ne tehdään ja kuka tekee ENNEN kuin muutetaan yhteiseen kämppään. Oikeastiko jollekkin on tullut yllätyksenä kumppanin siivottomuus ?
En yhtään ihmettele, että porsaat jatkavat käytöstään, kun te mahdollistatte sen. Mitä siitä jos miehen pitää hiukan mäkätystä kuunnella, jos lopputulos on aina se, että se nainen kuitenkin siivoaa jäljet.
Vierailija kirjoitti:
Pysähtyy aina ohi kulkiessaan katsomaan, kun pelaan videopelejä. Yksi toinen ärsyttävä asia on se, että järjestelee asianpesukoneen aina uudestaan minun jäljiltäni ja tietysti kolistelee samalla äänekkäästi. Kaikkein ärstyttävintä on maiskuttelu.
No jos täytät sen koneen niin, ettei sinne mahdu juuri mitään, niin pakkohan on järjestellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin ärsyttää eniten toi sotkuisuus. Mies saa räjähdyksen joka paikassa aikaiseksi.
Kun se tulee kotiin, kannetaan avaimet ja lompsa keittiön tasoille. pipo menee jonkun sohvatyynyn väliin. Vaatteet, sukat ja nenäliinat pyörii meillä iloisesti ympyrää. Partakarvatkin jää vessan pöydälle aamuisin ja niin pitkäksi aikaa kunnes minä ne siivoon. Myös keittiön altaaseen kippaa biojätteet, vasta sieltä ne on kätevä kaapia roskikseen, ei mitenkään päin toisessa järjestyksessä.
Mua on nyt tänä syksynä vtuttanu nää ominaisuudet yli kaiken. Niin ja tietenkin aina lähdön hetkellä pyörii hermostuneena ettimässä pipoa/lompakkoa/avaimia, vaikka niillehän voisi olla ihan omakin paikka, mutta kun ei...
Kirjoita vaikka yhden päivän tai viikonlopun aikana lista hänen sotkuistaan, jotka olet siivonnut. Ota varmuuden vuoksi kuvat ennen ja jälkeen, jos alkaa vänkyttämään vastaan. Sitten pyydä hänet lukemaan lista sinulle ääneen. Tiedä vaikka oppisi vähän ottamaan toisia huomioon.
Voinhan vaikka pilke silmäkulmassa näin tehdäkin. Miehelläni on hieman huonohko itsetunto, joten osaan kuvitella hänen ottavan listan "hyökkäyksenä", mutta voinhan kirjoittaa otsikoksi: Rakkaan sotkumiehen jäljet tänäviikonloppuna :)
ps. meillä vasta eilen "riehuttiin" noista partakarvoista, se pyyhki ne ekan kerran ite!
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde ei ole se paikka, jossa toiselle osapuolelle opetetaan normaaleja kotiaskareita . Joka ikinen niitä osaa tehdä. Niistä asioista sovitaan, miten ne tehdään ja kuka tekee ENNEN kuin muutetaan yhteiseen kämppään. Oikeastiko jollekkin on tullut yllätyksenä kumppanin siivottomuus ?
En yhtään ihmettele, että porsaat jatkavat käytöstään, kun te mahdollistatte sen. Mitä siitä jos miehen pitää hiukan mäkätystä kuunnella, jos lopputulos on aina se, että se nainen kuitenkin siivoaa jäljet.
Sä osaat toki yhteenmuuttoa miettiä ihan kaikki mahdollisetvasiat ja keskustella ne läoi? Joo, ihan varmasti. Perinteinen av-mamma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos täytät sen koneen niin, ettei sinne mahdu juuri mitään, niin pakkohan on järjestellä.
En täytä. Miehellä on joku pakkomielle täyttää se omalla tavallaan, vaikka minun täyttämänä sinne saa jopa enemmän mahtumaan. Näkyvillä olevien tavaroiden järjestyksestä se sen sijaan vähät välittää.
Tämän takia miehet haluaa parisuhteen: piian siivomaan ja palvelemaan ja aina halutessa antamaan pildeä. Ja naiset suostuu tähän ilomielin. Jäkättää voi vähän mutta ei mitään sen pahempaa. Jos laittaa kuulokkeet, ei kuule edes sitä jäkätystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä osaat toki yhteenmuuttoa miettiä ihan kaikki mahdollisetvasiat ja keskustella ne läoi? Joo, ihan varmasti. Perinteinen av-mamma.
En, mutta en ole myöskään niin tyhmä, etten olisi huomannut miehen kodista hänen kodinhoitotaitojaan. Jos mies olisi elänyt kuin porsas, niin sen verran itselläkin on järkeä päässä, että olisin tajunnut, että ei se siitä muuksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, mutta en ole myöskään niin tyhmä, etten olisi huomannut miehen kodista hänen kodinhoitotaitojaan. Jos mies olisi elänyt kuin porsas, niin sen verran itselläkin on järkeä päässä, että olisin tajunnut, että ei se siitä muuksi muutu.
Jospa hänen kotonaan on käynyt äiti tai siivooja? Yhteenmuutettuaan ajattelee että vaimohan sen hoitaa kun kerran noin näppärästi siivoaa omatkin jäljet?
Ei voi liikkua asunnossa päästelemättä jotain ääniä. Jos ei viheltele, niin napsuttelee sormiaan kävellessään. 😑
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos siellä onkin käyny hänen äitinsä siivoomassa :D
ite nimittäin olin vaikuttunut mieheni poikamiesboksista kunnes totuus paljastui.. nojoo siinä vaiheessa ois kyllä ollu järkevää nostaa kytkintä muttakun oli niin nuori että tosissaan ajattelin, että eihän nyt aikuinen ihminen siivotuta paskojaan muilla. Olin niin väärässä :D joo kyllä seuraavaan parsuhteeseen osaisin minäkin tarkastella työnjälkeä erisilmällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoin, tyypillinen av-mamma. Kaikki langat jo etukäteen käsissä. Löydät kumppanin, johon rakastut. Jaat hänen kanssaan keskeiset arvot ja tulevaisuudensuunnitelmat. Haluatte samoja asioita elämässä. Mutta mitä ihmettä, mitäs tämä hänen kotonaan onkaan? Sotkua, joka ei vastaa minun standardejani! Hyi! Lapikasta! Ei tässä enää merkkaa se, että jaamme samat arvot, haluamme samoja asioita ja rakastamme toisiamme. Minä jätän hänet, ihan hyvin perustein, koska itse olen täydellinen, eikä hän olisi tietenkään joutunut tekemään ainuttakaan kompromissia yhteisessä elämässämme, koska minä sovin hänelle täydellisesti, tietenkin.
Hajamielisyys ja omissa ajatuksissa oleminen. Muuten ihana mies mutta kun jotain pitää päättää tai aikataulut lyödä lukkoon niin ei tule mitään. Esim. saattaa jumahtaa kesken hotellivaraustilanteen pohtimaan jotain omaa harrastusjuttua (on koodari sekä muusikko). Tai jos pitäisi päättää syödäänkö kotona vai ulkona, jahkailee ja pohdiskelee tuntitolkulla ellen hoputa. Ei tule edes ajatelleeksi että ehkäpä toiselle tulee jo nälkä kun kestää ja kestää. Mikään valintatilanne ei luonnistu. Vihkisormusvalintaa (omaansa) pohdiskeli kuukausikaupalla. Täällä olisi varmaan huudettu ettei halua oikeasti naimisiin. Oikeasti on vain hirvittävän hajamielinen ja päässä tuhat projektia yhtäaikaa, kaiken pitää olla just eikä melkein.
Tämä on ainoa vika niin siedän, enhän itsekään ole täydellinen. Mutta onneksi emme halua lapsia!
Meillä mies tekee kiitettävästi kotitöitä. Mutta ne mitkä rassaa: mies pesee aina tummat ja vaaleat vaatteet yhdessä. Mieluumin lataisin itse koneen, mutta ei se aina onnistu jos en ole kotona. En tajua miten se on niin vaikeeta eritellä edes vähän värien mukaan, puristi ei tarvitse olla. Toinen mikä rassaa on se, että miehen ruoanlaittovuorolla ei juuri koskaan ole mitään vihanneksia, vaan ruoka voi olla pelkkää makkaraa ja muusia. Ei mitään muuta.
Mikä taas miestä ärsyttää, on se että mulla on tapana jättää tavaroita minne sattuu. Myös se että mulla saattaa olla kesken 5 eri hommaa ja aika sekavalta näyttää, kun kaikki on kesken samaan aikaan.
Meillä on muutenkin hyvin erilaiset lähestymistavat kaikkeen: mies on enemmän niitä, joiden mielestä hommat tehdään helpommalla mahdollisella tavalla ja nopeasti. Mulla taas on tapana monimutkaistaa asioita, multitaskata, kokeilla erilaisia tapoja ja soveltaa eri tapoja tilanteesta riippuen.
Mies neuvoo välillä vähän liian innokkaasti asioissa, joiden tekeminen minulta kyllä luonnistuu, esim astioiden peseminen. On luonteeltaan tarkka ja pitää huolta tavaroistaan. Tämä on siis tietenkin hyvä asia, mutta aiheuttaa minulle välillä stressiä ja ahdistusta, koska olen paljon suurpiirteisempi, melkein kaikessa. Mies huolehtii asioista, joita itse en ymmärrä edes ajatella.
En tiedä toimiiko tämä pidemmän päälle. Olen vielä vähän kömpelö ja pelkään miehen reaktioita kun esim pudotan jotakin vahingossa. Saattaa nimittäin jopa hermostua. :/
Hanki lukittava laatikko herkuille. 🍬🍫