Sokeri on MYRKKYÄ!!!
Varo siis sokeria, mutta varsinkin isoglukoosia eli maissisiirappia (glukoosi-fruktoosisiirappi). Tämä nimenomaan aiheuttaa sydän ja verisuonisairauksia. Katso koko video, jos oma ja lastesi terveys kiinnostaa edes himpun verran!
Kommentit (70)
Sokeri ja lääkkeet ne yhteen sopii! Melko mölö pitää olla jos ei ymmärrä, että kyllä suurin osa sairauksista on ihan itse hankittu. Ärsyttää maksaa muiden välinpitämättömyydestä, mitä mulle kuuluu maksaa syömällä, liikkumattomuudella, tupakoimalla, viinankittaamisella yms. hankittujen sairauksin "hoito"kuluja?? Jokainen jolla on vähänkään älliä päässä, ymmärtää, että esim. teollisella sokerilla emme tee yhtään mitään, se on pelkkää jätettä. Melkein samaa paskaa on nämä valmisruuat ja muut lisäainemömmöt.
Siis mikä tää sairas propakanda oikein on? Mulla on fb:ssä kavereitakin jotka kuuluttaa tätä koko ajan. En jaksanut tuota ap:n linkittämää videota kokonaan katsoa kun oli niin pitkäveteinen, mutta minua nyt jäi vähän ihmetyttämään, että miten jonkun mielestä sokeri AIHEUTTAA syöpää? Eikös se ruoki syöpää, mutta ei se sitä aiheuta. Aiheuttavia tekijöitä on monia muita. Minä esimerkiksi uskon, että tämä säteily mitä kaikista vehkeistä (mikro, teitokoneet, puhelimet) saadaan päivittäin aiheuttaa syöpää. Hihhulia ehkä tämäkin, mutta paljon todennäköisempää kuin sokeri. Sokeria on kuitenkin ollut aina ja syöpä on lisääntynyt koko ajan
Sitten jos alkaa kaikkea pelkäämään, niin saa kyllä elää melkoisen latteeta elämää. Kylälhän lentokoneitakin tippuu koko ajan, mutta en minä sen pelon takia jätä matkustamista kokonaan pois. Sama sokerin ja sama mikrojen kanssa.
Eikö kuitenkin ole tärkeää elää miellyttävä ja mukava elämä. Eikä pitkää ja kituuttavaa kuivaa elämää? Siltä se nimittäin vaikuttaa näin sivullisen silmin se teidän vouhkaajien elämä. Kituuttamiselta :)
Joo on ollut sokeria, 100 v sitten sitä syötiin keskimäärin 10 g päivässä (suuri osa siis sitäkään), tänään yli 100 g päivässä! Olisko sillä mitään vaikutusta? Ja tietysti on muullakin vaikutusta; esim. eliniän nousulla, vanhuksilla on paljon suurempi sairastuvuus syöpään kuin nuorilla, lisäksi mm. hormonivalmisteet ovat syyllisiä, lyhyt imetysaika lisää rintasyövän riskiä, samoin kaikki ympäristön ja ruuan mukana tulevat kemikaalit, lisäaineet, ylipaino (johon suurin syyllinen on sokeri ja hiilihydraatit), varmasti stressilläkin on osansa, ehkä rokotteilla ja todennäköisesti lääkkeilläkin.
Mitä on miellyttävä ja mukava elämä? Mulle se on hyvänmakuista, puhdasta ruokaa, liikunnaniloa, hyviä ihmissuhteita, mielenkiintoista tekemistä, terveyttä.
Ja kituuttava elämä puolestaan sairauksien ja ylipainon kanssa kamppailua, huonosta ruuasta johtuvaa huonoa oloa, pikkukremppoja, jokavuotisia flunssia, lääkkeiden syömistä ja niistä johtuvien sivuvaikutusten kärsimistä...mutta toki jos päivittäinen leivos korvaa terveysongelmat, niin mikäs siinä.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:44"]
Mitä on miellyttävä ja mukava elämä? Mulle se on hyvänmakuista, puhdasta ruokaa, liikunnaniloa, hyviä ihmissuhteita, mielenkiintoista tekemistä, terveyttä.
Ja kituuttava elämä puolestaan sairauksien ja ylipainon kanssa kamppailua, huonosta ruuasta johtuvaa huonoa oloa, pikkukremppoja, jokavuotisia flunssia, lääkkeiden syömistä ja niistä johtuvien sivuvaikutusten kärsimistä...mutta toki jos päivittäinen leivos korvaa terveysongelmat, niin mikäs siinä.
[/quote]
Mutta kun puhutaankin kohtuukäytöstä. En minä ainakaan ole joutunut kyttäämään syömisiäni ja olen oikein terve ja hoikka ihminen. Minäkin pidän liikkumisesta, mutta pidän myös hyvästä ruuasta. En ymmärrä mistä olet saanut päähäsi, että sokerin kohtuu kuluttaja olisi ylipainoinen lääkkeitä popsiva ja sairas? Minä pidän muustakin kuin porkkanasta ja kanasta. Hyvän ruuan syöminen on yksi mielekkäimmistä asioista näin aikuisiällä.
Kyllä sulla on nyt puurot ja vellit sekaisin!
Kyllä meillä kaikilla niitä syöpäsoluja on. Elimistö normaalioloissa hoitaa ne pois eikä ongelmia synny.Jostain syystä alentunut vastustus antaa syöpäsoluille mahdollisuuden kasvaa ja lisääntyä. Se sokeri oikeasti on syöpäsolun ravintoa. Miksi siis ruokkia syöpäsoluja. Kyllä sokeri on vasta alle 100 vuotta ollut tavallisen ihmisen saatavilla.Evoluution kannalta lyhyt aika. Kaikki saasteet, säteilyt, köyhä ravinto ym rasittaa kehoa ja siinähän syöpäsöluilla on hyvä kasvaa. On myös tutkimustietoa, että paastosta ei syöpäsolut tykkää. Sokerista siis vilkastuu.
Kaupasta on todella vaikea löytää elintarviketta, jossa ei olisi lisättyä sokeria. Siksi kannattaakin tehdä ruokansa itse mahdollisimman perusraaka-aineista. Voihan sitä edes yrittää välttää tätä perkeleenmoista vitsausta: syöpää.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:48"]
[/quote]
Mutta kun puhutaankin kohtuukäytöstä. En minä ainakaan ole joutunut kyttäämään syömisiäni ja olen oikein terve ja hoikka ihminen. Minäkin pidän liikkumisesta, mutta pidän myös hyvästä ruuasta. En ymmärrä mistä olet saanut päähäsi, että sokerin kohtuu kuluttaja olisi ylipainoinen lääkkeitä popsiva ja sairas? Minä pidän muustakin kuin porkkanasta ja kanasta. Hyvän ruuan syöminen on yksi mielekkäimmistä asioista näin aikuisiällä.
[/quote]
Sokeri on hiilihydraattia, joten kuinka kohtuukäyttäjä olet? Syötkö leipää, sokeroituja jugurtteja tai rahkoja? Syötkö pastaa (ihan sama onko täysjyväpastassakin paljon hiilihydraatteja eli sokereita), riisiä, perunaa? Nämä tuotteet ovat niitä, joissa on paljon sokereita. Sokeri muuttuu elimistössä rasvaksi ja pahimmillaan pienijakoiseksi LDL-rasvaksi verisuoniin, joka tietää sydänsairautta, myös teillä hoikilla ihmisillä.
Ymmärrän kyllä, että monet hoikkina pysyneet vt-ruokavaliota noudattavat toivoisivat meidän olevan väärässä. 40 vuotta on varoitettu rasvan vaaroista ja lisätty sokeria lähes kaikkeen prosessoituun ruokaan, silti ylipaino, diabetes, sydän ja verisuonisairaudet ovat lisääntyneet? Pitäisiköhän kääntää koko homma ylösalaisin, eli sokerit alas ja rasva ylös.
Sokerin voi sitten säästää juhliin silloin tällöin muutaman kerran vuodessa, jos kovasti sitä kaipaa, sillä kaikki me olemme enemmän tai vähemmän sokeriholisteja. Kyllä, sokeri on huume eli myrkky. Ihminen reagoi sokeriin samalla tavalla kuin huumeeseen.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:48"]
[/quote]
[/quote]
ymmärrän kyllä pointtisi. Jos pysyt terveenä ja normaalipainoisena noin, go for it.
Itse jojoilin painoni kanssa yli kymmenen vuotta. Aina välillä pääsin tuohon kohtuukäyttöön, mutta kun antoi pirulle pikkusormen (eli sokerille), saattoi jäädä putki päälle. Ja taas tuli kymmenen kiloa painoa. En siis kyennyt sitä kohtuutta pitää, olen addikti, ja siksi minulle ainoa vaihtoehto oli luopua kokonaan sokerista. kaksi viikkoa, ja olin kuivilla: ei enää ahminta-laihdutus -kierrettä, väsymystä, masentunutta mieltä.
Asia on niin, että monet maailmalla tehdyt tutkimukset ovat osoittaneet sokerin vaaroja. Samoin kuin sen,että rasva ei olekaan se suurin syyllinen. esim. sydäntauteihin kuolleita ihmisiä tutkimalla on käynyt ilmi, että heillä ei ole ollut korkeaa kolestrolia tai muita perinteisesiä riskitekijöitä. Sen sijaan on tutkittu, että monien sairauksien taustalla onkin sokeri ja hiilihydraatit. näin ollen yhä useampi on päätynyt jättämään sokerin pois elämästään, ja huomannut monia terveysvaikutuksia, on päästy diabeteksestä ja monista lääkityksistä jne. Onko siis ihme, että nämä valaistuksen saaneet haluavat hehkuttaa/varoittaa ihmisiä? Vaikka se varmasti onkin ärsyttävää.
Jos suomalaiselle sanoo, että peruna ja laipä ei ehkä olekaan terveellistä, se on kuin pyhäinhäväistys. Meidät on opetettu ajattelemaan, että ne ovat "perusruokaa", mutta missä perusteet? Tai että eläinrasva on pahasta, mutta tätäkään ei ole pystytty tukimuksissa osoittamaan. Fakta on,että monet sairaudet ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti viimeisetn vuosikymmenten aikana. samaan aikaan on alettu syömään vähemmän rasvaa ja enemmän sokeria. Kansa lihoo ja sairastuu. Siksi yhä useampi on alkanut etsimään tietoa ravitsemuksesta, ja alkanut kyseenalaistaa vallalla olevia käsityksiä. Siitä tämä sokerihype.
Kyllä olisi kaikkien ylipainoisten korkea aika kyseenalaistaa ruokahuushollinsa. Kyllä toi nenänalus on aika tärkeässä roolissa näissä sairauksien synnyssä. Olen niin sitä mieltä, ettei nämä vaivat meihin ilmasta tai kadulta hyppää. Kyllä suurin osa on itse hankittu. Pieni paasto ja sen jälkeen tarkka ruokapäiväkirja. Ja tuntemukset paperille. Sokeri ja kaikki mikä muuttuu elimistössä sokeriksi minimiin.Tiedän, että alapeukkuja sataa, mutta totuushan tämä on. Omakohtaisia kokemuksia on!
Höpsis. Sokeri on täysin vaaratonta. Luuletteko että virallisiin ravitsemussuosituksiin kirjattaisiin mitään myrkkyjä? Tuoreiden ravitsemus suositusten mukaisesti on täysin turvallista käyttää sokeria. Sitä suositellaan käytettäväksi enintään 10 E%. Tämä suositus koskee lisättyä sokeria, ei elintarvikkeissa itsessään olevaa sokeria tai sokeristuvaa hiilihydraattia. Onko täällä taas jotkut karppiääliöt levittämässä omaa kaupallista huuhaataan?
Verensokerin heittelyt on seurausta siitä, että elimistö pistetään sekaisin valkoisella sokerilla. Sitten korjataan teollisella insuliinilla. Ja taas joku rikastuu!
Magneettimediassa jauhettiin loputtomasti samaa soopaa, sokeri sitä ja sokeri tätä. Oikeastai, magneettimediassa. Ihminen tarvitsee sokeria, selvä osoitus siitä on että ihminen sitä haluaa. Toisaalta, kukaan ei ole koskaan pystynyt tieteellisesti osoittamaan että sokerista olisi mitään haittaa ihmiselle silloin kun muu ruokavalio on kunnossa, riittävästi kuituja sekä vähän rasvaa. Kohtuus kaikessa ja tuo sokerin demonisointi saa jo ihan vainoharhaisia piirteitä salaliittoteorioineen.
Toi edellinen vähän provosoiden, mutt periaatteessa noin.
Ei kaikki ole tarpeellista. mitä ihminen haluaa...
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 11:09"]
Ei kaikki ole tarpeellista. mitä ihminen haluaa...
[/quote]
Ai kuten esim ruoka? Onnittelut, vuoden darwin palkinto on myönnetty. Olitko ihan oikeasti tosissasi?
26, uskotko sokeasti näitä ruokasuosituksia. Voi raukkaa.
Tämäkin keskustelu osoittaa, että mikä ei mahdu omaan ajatusmaailmaan, niin sitä täytyy pilkata. Sokeri on hyvää suussa, mutta ei sitten muuten olekaan. Katselkaa ympärillenne. Läskiä, läskiä. Ja kansa syö kaikkea rasvatonta. Mistä se läski hyppää....
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 11:31"]
Tämäkin keskustelu osoittaa, että mikä ei mahdu omaan ajatusmaailmaan, niin sitä täytyy pilkata. Sokeri on hyvää suussa, mutta ei sitten muuten olekaan. Katselkaa ympärillenne. Läskiä, läskiä. Ja kansa syö kaikkea rasvatonta. Mistä se läski hyppää....
[/quote]
Asiantuntijat sanovat, että yksittäistä ruoka-ainetta ei voi syyttäämistään lihavuusepidemiasta, paitsi rasvaa. Sokeri on suositeltava osa terveellistä ja monipuolista ruokavaliota. Kaikenlaiset fanaatikot yrittävät etsiä syyllistä omaan huonoon tervyeteensä ja epäterveellisiin elämäntapoihinsa, tällä kertaa sokerista. Harmi vain, että mikään tiedossa oleva tutkimusnäyttö ei puolla näitä fanaatikkojen mielikuvituksen tuotteita.
Sokeri suositeltavaa ja terveellistä ! ? Omistatko Suomen Sokerin osakkeita!
Eihän meillä kaikilla ole syöpäsoluja elimistössämme. Kaksi kolmasosaa ihmisistä ei koskaan elämänsä aikana sairastu syöpään.