Fitness-ammattilainen vinkkaa: Tämä on edullisin tapa polttaa rasvaa
"Kiiverin mukaan edullisin keino polttaa kehon ylimääräisiä rasvakertymiä on juoksu. Se ei maksa mitään eikä se ole aikaan tai paikkaan sidottu harrastus."
Newsflash! Vuoden uutinen! Lue ja hämmästy lisää:
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 09:52"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 07:58"]
Kävele reippaasti ka pitkäkestoisesti. 1,5 h -2 h kävelyä,
[/quote]
Olisihan tuo mukavaa, jos olisi aikaa tuohon!
[/quote]
Kuinka monta tuntia sä vietät netissä päivittäin? esim. tällä palstalla?
Uskon että ajan löytyminen on useimmiten vain tahdon kysymys. Mulla ainakin menee 20 selkälihasliikkeen tekemiseen korkeintaan 30 sek, ja 20 vatsarutistukseen (ei istumaannousu vaan lavat ilmaan) pari sekuntia enemmän. Siis alle 3 minuuttia kun teen kumpaakin kaksi satsia. Sama pätee muihinkin lihasryhmiin. Kellä ei muka ikinä liikene vajaata kolmea minuuttia? Tai sitten voi hyppiä hyppynarulla sen aikaa kun pesukone linkoaa, tai vaikka salkkareiden mainoskatkot, sitä pari minuuttia täysillä niin johan on kuuma.
Niin toi juoksu ja kävely on sitten eri asia ajan puolesta, mutta pointti nyt olikin että ei sen liikuntasession tarvitse kestää kahta tuntia jotta siitä olisi jotain hyötyä. Ja aikaa löytyy jos vaan tahtoo.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 09:52"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 07:58"]
Kävele reippaasti ka pitkäkestoisesti. 1,5 h -2 h kävelyä,
[/quote]
Olisihan tuo mukavaa, jos olisi aikaa tuohon!
[/quote]
Kuinka monta tuntia sä vietät netissä päivittäin? esim. tällä palstalla?
[/quote]
Arkena 2*15min. Viikonloppuna en yhtään, tai no, joskus lauantaisin käyn, en viikottain kuitenkaan. Mä tiedän, että moni ehtii käydä kunnon parin tunnin lenkillä vaikka päivittäin tai ainakin säännöllisesti, mutta mulla ei valitettavasti onnistu. Eikä tämä siis tarkoita, etten liiku mitenkään, mutta reippaille parin tunnin kävelylenkeille en pääse.
Nuo kotivinkit kotona lyhyisiin harjoituksiin olisi tervetulleita! jos saisi opeteltua ne tavaksi saakka, ja motivaatiota, jokaiseen päivään. juoksemaan en pääse koska olen illat pienten lasten kanssa kotona, päivät töissä. ja juokseminen saattaisi olla viimeinen virhe laskeumaleikkauksen jälkeen, esim hyppiminen täys mahdottomuus.
Käyn kerran viikossa tunnin vesijuoksemassa itseni aivan piippuun, olenhuomannut kuntona parantuneen. lisäksi pääsen kerran viikossa kuntosalille, mutta minulla ei ole ohjelmaa eikä neuvoja, olen kyllä saanut isoja lihasryhmiä ainakin hapoille jos en muuta :-)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 13:24"]
Nuo kotivinkit kotona lyhyisiin harjoituksiin olisi tervetulleita! jos saisi opeteltua ne tavaksi saakka, ja motivaatiota, jokaiseen päivään. juoksemaan en pääse koska olen illat pienten lasten kanssa kotona, päivät töissä. ja juokseminen saattaisi olla viimeinen virhe laskeumaleikkauksen jälkeen, esim hyppiminen täys mahdottomuus.
Käyn kerran viikossa tunnin vesijuoksemassa itseni aivan piippuun, olenhuomannut kuntona parantuneen. lisäksi pääsen kerran viikossa kuntosalille, mutta minulla ei ole ohjelmaa eikä neuvoja, olen kyllä saanut isoja lihasryhmiä ainakin hapoille jos en muuta :-)
[/quote]
Youtubessa on paljon videoita mistä saa inspiraatiota, siitä vaan selaamaan :) muillakin hakusanoilla kannattaa koittaa, vaikka "vinkkejä ja tekniikoita kuntosalille" tms.
http://www.youtube.com/results?search_query=kotijumppa
Käyt siis vesijuoksemassa ja kuntosalilla. Luulen että sinun kannattaisi vastapainoksi tehdä venytyksiä (lonkan koukistaja, etureisi, takareisi, kyljet, hartiat jne) ja venytellä aina salin/vesijuoksun jälkeen ja ainakin kerran viikossa muuten vaan. Ja sitten ainakin yhtenä päivänä tehdä kotona lihaskuntoharjoitteita (eli selät ja vatsat ja niiden variaatiot, punnerrukset, kyykyt jne). Mitkä liikkeet sinulle sopii tai ei todellakaan sovi? :) Ja miten teet saliharjoittelun?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 10:22"]Kävely on rankasti aliarvostettua ainakin kun palstan fitnessihmeitä lukee. Ei kuulemma kunto kohene kävelemällä, vaikka koiria vuosikaudet lenkittäneenä voin kokemuksesta sanoa toista. Kävely on mitä parhain laji, koska aloittaa voi vointinsa ja kykyjensä mukaisesti ja lisätä sitten kestoa ja tehoa sitä mukaa kun kunto kehittyy. Kun ottaa mukaan vielä sauvat, saa monipuolisuutta ja ytyä vielä lisää. [/quote]
Jos on mahdollisuus valita mäkinen maasto, tehot kasvavat entisestään.
mä juoksen useamman lenkin viikossa ja rasva sulaa silmissä.
suosittelen lämpimästi.
Jutan dieetteiin kuuluun nimenomaan kävely. Ei todellakaan ole aliarvostettua.
Juoksu on oikeasti kallista, koska kengät ovat hintavia, juoksuun tarvtsee tukevat rintaliivit ja talvelle kunnon kerrastot ja nastalliset kengät. Halvempaa on käydä kaupungin kuntosalilla tai uimahallissa, koska näihin liput ovat edullisia, kevyet urheiluliivit ovat edullisempia kuin max supportit ja kengiksikn kelpaa kaikki sisäliikuntajalkineet. Hyvä laji juoksu kyllä on ja itsekin harrastan, mutta kyllä siihen on rahaakin palanut, vaikka yrittäisikin etsiä tarjouksesta varusteita. Urheiluharrastuksesta kun tulee muitakin kuluja kuin kausi/pääsymaksut johonkin paikkaan.
Mä olen laihduttanut melkein 30kg juoksuharrastuksen aloittamisella :)
Maksaahan noi hyvät kengät, mutta alesta kun ostaa, säästää (tai huutiksesta oon löytänyt halvalla uusia "virheostoksia", viimeksi 45e:llä sain melkein 200e popot). Juoksuvaatteet olen pääosin ostanut kirpparilta ja Lidlistä jonka laatu on hurjan hyvä. Kallein väline taitaa olla sporttikello mutta sen sain lahjaksi niin ehkei sitä lasketa :D
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 14:25"]
Juoksu on oikeasti kallista, koska kengät ovat hintavia, juoksuun tarvtsee tukevat rintaliivit ja talvelle kunnon kerrastot ja nastalliset kengät. Halvempaa on käydä kaupungin kuntosalilla tai uimahallissa, koska näihin liput ovat edullisia, kevyet urheiluliivit ovat edullisempia kuin max supportit ja kengiksikn kelpaa kaikki sisäliikuntajalkineet. Hyvä laji juoksu kyllä on ja itsekin harrastan, mutta kyllä siihen on rahaakin palanut, vaikka yrittäisikin etsiä tarjouksesta varusteita. Urheiluharrastuksesta kun tulee muitakin kuluja kuin kausi/pääsymaksut johonkin paikkaan.
[/quote]
Kakkaa. se on kallista jos niin haluaa. Mulla vanhat lenkkarit ja verkkarit ja hyvin menee :)
On noi fitness-misut sitten vaan eri viksuja!
Kai tonkin nyt joku sitten palkkaa personal traineriksi ja ostaa tonnilla "oman yksilöllisen juoksupäiväkirjan"....