Fitness-ammattilainen vinkkaa: Tämä on edullisin tapa polttaa rasvaa
"Kiiverin mukaan edullisin keino polttaa kehon ylimääräisiä rasvakertymiä on juoksu. Se ei maksa mitään eikä se ole aikaan tai paikkaan sidottu harrastus."
Newsflash! Vuoden uutinen! Lue ja hämmästy lisää:
Kommentit (32)
Totta. Kaikilla meillä on ihan tosi se sama 24h vuorokaudessa, itsestään on kiinni miten aikansa järjestää. Järjestelykysymys siis ennen kaikkea. Aikaa on.
Totta. Kaikilla meillä on ihan tosi se sama 24h vuorokaudessa, itsestään on kiinni miten aikansa järjestää. Järjestelykysymys siis ennen kaikkea. Aikaa on.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 14:29"]Mutta juokseminen sattuu jalkoihin.[/quote]
no pain, no gain. true story.
Ei se mitään polta, ainoa mikä polttaa on se ettei syö tarpeeksi. Nimimerkilllä kokemusta on.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 07:39"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 14:29"]Mutta juokseminen sattuu jalkoihin.[/quote]
no pain, no gain. true story.
[/quote]
Näin on näreet.
t. polvivammainen
Jos sattuu, älä juokse. Kävele reippaasti ka pitkäkestoisesti. 1,5 h -2 h kävelyä, alle aerobisen rajan sykkeillä. Keho käyttää silloin pääpolttoaineena rasvaa.
Crosstrainerilla sotkeminen on lemmpeämpi tapa, jos polvet ei tykkää juoksemisesta. Mutta se ei enää ole ilmaista eikä ajasta ja paikasta riippumatonta toimintaa.
On sitä muitaki tapoja laihtua ku juoksu..
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 08:10"]
On sitä muitaki tapoja laihtua ku juoksu..
[/quote]
Mainos lehdestä? Miten se pokttaa rasvaa? Rahapussia tilaus pienent'' kyllä!
En hämmästynyt muusta kuin siitä, että kerrankin näissä fitnessasioissa voi lukea järkevän mielipiteen.
Polvet tai jalat kipeytyvät, jos aloittaa liian reippaasti eikä ole aiemmin liikkunut.
Mulla lähti reisistä ja pepusta 20 kg juoksun avulla, suosittelen! Sopii erityisesti päärynävartaloiselle.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 08:50"]
Mulla lähti reisistä ja pepusta 20 kg juoksun avulla, suosittelen! Sopii erityisesti päärynävartaloiselle.
[/quote]
Härregyyd, minkä kokoinen hanuri sulla on ollut jos siitä 20 kg on lähtenyt??
polvivammaiselle juoksu on rankkaa, mulla on rakenteellinen virhe polven asennossa - mikä lie riisitauti sairastettu lapsena joten en juokse. lisäksi se on epämiellyttävää, kokeilin pari krt ja rillit pomppii ja huurustuu sekä vähintään toinen polvi turvoksissa viikon. siksi mulle käy uinti ja crosseri paremmin.
mutta suht ilmainen ja helppo laji polttaa rasvaa ..tosiaan news flash :D
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 09:01"]
polvivammaiselle juoksu on rankkaa, mulla on rakenteellinen virhe polven asennossa - mikä lie riisitauti sairastettu lapsena joten en juokse. lisäksi se on epämiellyttävää, kokeilin pari krt ja rillit pomppii ja huurustuu sekä vähintään toinen polvi turvoksissa viikon. siksi mulle käy uinti ja crosseri paremmin.
mutta suht ilmainen ja helppo laji polttaa rasvaa ..tosiaan news flash :D
[/quote]
Jos oikeasti on vikaa polvissa tai nivelissä, juoksu ei varmasti sovi. Mutta kun tuntuu siltä, että puolella Suomen kansasta on vammoja ja jo nuoresta pitäen :D
"Juokseminen on kävelemisen ohella eräs loistavimmista tavoista polttaa rasvaa!"
Lainaus artikkelista.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 07:58"]
Jos sattuu, älä juokse. Kävele reippaasti ka pitkäkestoisesti. 1,5 h -2 h kävelyä, alle aerobisen rajan sykkeillä. Keho käyttää silloin pääpolttoaineena rasvaa.
[/quote]
Olisihan tuo mukavaa, jos olisi aikaa tuohon!
Siinä on vaan se että kun huonokuntoinen lähtee juoksemaan niin sykkeet on heti lähes maksimissaan jolloin rasvan suhteellinen palaminen on huonompaa kuin jos urheillaan noin 80% sykkeellä.
Kävely on rankasti aliarvostettua ainakin kun palstan fitnessihmeitä lukee. Ei kuulemma kunto kohene kävelemällä, vaikka koiria vuosikaudet lenkittäneenä voin kokemuksesta sanoa toista. Kävely on mitä parhain laji, koska aloittaa voi vointinsa ja kykyjensä mukaisesti ja lisätä sitten kestoa ja tehoa sitä mukaa kun kunto kehittyy. Kun ottaa mukaan vielä sauvat, saa monipuolisuutta ja ytyä vielä lisää.
Mutta juokseminen sattuu jalkoihin.