Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidin murtunut varvas, apua!

Vierailija
17.02.2014 |

Mursin tänään varpaani enkä ole saanut aikaa päivystyksestä. Ensin se vain sattui, mutta nyt en voi enää varata painoa sille jalalle eli en voi liikkua muuten kuin hyppimällä yhdellä jalalla tai muuten vaikeasti ja hassusti. Miehen pitää käydä töissä eli ei voi auttaa (nukkuukin päivällä kun on yötöissä). Pyysin oman äitini pienen välimatkan takaa huomiseksi avukseni ja kylläpä otti päähän, kun piti anella. Ärsyttää olla näin avuton ja yksin! Kaikki tuntuvat väheksyvän (etkö muka yhtään voi kävellä sillä?) tai on niin kiireistä, ettei voi auttaa (ettei vaan jää opiston kurssi väliin!). Mulla sentään on "vain" kaksi lasta, joita tartteis hoitaa edes sen hetken, että pääsisin käymään sairaalassa ja jonkun tietysti pitää minut viedäkin sinne kun en voi jalka kipeänä ajaa autoa. Miksi kotiäidit on jätetty näin oman onnensa varaan? Eikö ajatella lapsia, jotka jäävät puutteelliseen hoitoon ellei kotiäiti saa sukulaisia tai ystäviä apuun? Onko kotiäidin sairaus tai tapaturma vain kyseisen henkilön laiskuutta? Hyi, yhteiskunta kun jätätte ihmiset pulaan!

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi ottaa palkatonta vapaata "pakottavista perhesyistä"

Vierailija
2/40 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multakin murtui juuri pari varvasta. Kävin hakemassa kipulääkereseptin* lääkäriltä, mutta ei sille mitään sen kummempaa tehdä - halutessaan ne saa teipattua, mutta mitään kipsiä ei laiteta. Murtuma tuntuu inhalta, ja vielä näin kuukauden jälkeenkin tuntuu kävellessä välillä kipua varpaiden juuressa. :/ Hyvä uutinen on se, että jo ylihuomenna jalka on paljon parempi.

* Mulla on kattava vakuutus, ja käyn mielelläni hakemassa kunnon reseptit vaivaan kuin vaivaan... Jos olisin sinun tilanteessasi, söisin ihan tod. näk. kotoa aina löytyvää Buranaa/Panadolia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Mursin varpaani pari vuotta sitten. Teippasin sen viereiseen varpaaseen kiinni pariksi viikoksi. Luutui kyllä, vähän väärin tosin. Ei haittaa mitenkään enää.

Koko jalan kokoinen mustelma ja hemmetin kipeä pikkuvarvas. Pystyin juuri ja juuri kävelemään. Neljän lapsen äitinä ei ollut mielenkiintoa lähteä istumaan moneksi tunniksi päivystykseen pienten lasten kanssa.

Vierailija
4/40 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uraäitinä vastaavassa tilanteessa jouduin ihan itse tilaamaan taksin ja ottamaan lapset mukaan.

Vierailija
5/40 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kovapohjaisia kenkiä, ettei varpaat rasitu. Ota buranaa, jos tarpeen. Ei sille lääkärikään mitään voi, eli turha mennä.

Mursin itsekin varpaani. Olihan kipeä, mutta parantui kyllä itsekseen, ja lapsetkin tuli hoidettua ihan itse.

Vierailija
6/40 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei murtuneelle varpaalle tosiaan mitään lääkärissä tehdä. Teippaa/laastaroi viereiseen varpaaseen kiinni ja nappaa buranaa, kyllä se siitä paranee.

Vierailija
7/40 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippaa viereiseen varpaaseen, apteekista saat teippiä, tilipäisesti vaikka maalarinteipillä. Särkylääkettä isolla annoksella kuuriluontoisesti.

Ei ne sen kummempaa lääkärissäkään tekisi.

Vierailija
8/40 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivystykseen olen menossa, että saisin jotkut sauvat auttamaan liikkumista, ja ehkä se teippaus jos on tarpeen. jalalle ei voi astua yhtään ilman sietämätöntä kipua.

ap

Vierailija
9/40 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko nyt että se teippaus auttaa siihen liikkumiseen. Auttaa kipuun, kun se varvas ei koko aikaa liiku. Ja buranaa iso annos. Googlaa vaikka.

Vierailija
10/40 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä lääkäriin. Teippaa se varvas naapurivarpaaseen, ota buranaa ja katso huomenna tarviitko keppejä. Tuskin tarviit, mutta jos tunnet tarvitsevasi keppejä, soitat ta:n neuvontaan ja sieltä järjestyvät kepit. Ei tartte lääkärille jonottaa.

Vierailija
11/40 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippaa se varvas ja buranaa ja/tai panadolia sekä kylmää. Et sä mitään keppejä tarvii. Kovapohjaiset tukevat kengät jalkaan myös kotona.

Vierailija
12/40 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, varvasmurtumaan sauvat, nolo! :'D

Vierailija
13/40 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mitä...miksi te siitä varpaasta keuhkoatte, kun kyse on kotiäitien kaltoinkohtelusta ensin oman äidin ja sitten yhteiskunnan taholta. Eikö arvovalintoja voi ulkoistaa yhteiskunnalle.

Vierailija
14/40 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap! Olen itsekin kotona 1- ja 4 vuotiaiden kanssa ja pitäisi päästä sairaalalla käymään kerran kuussa hoidattamista yhtä sairautta. Aina kauhea sumpliminen minne lapset siksi aikaa, mies ei voi olla päivisin pois töistä, on kauempana töissä ja matkojen kanssa ei onnistu.

Vierailija
15/40 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mursin pikkuvarpaani ja se taipui ihan suoraan sivulle. Kävely teki ihan s**tanan kipeää, samoin yhdellä jalalla hyppely. Päivystyksessä varvas röntgattiin ensimmäiseksi (kirurgi halusi nähdä miten pahasti se on murtunut, tarviiko jonkun leikkaustoimenpiteen vai saako sen muuten paikoilleen). Koska murtuma oli kuulemma ok näköinen, laitettiin varvas vain paikoilleen ja teipattiin kiinni viereiseen varpaaseen. Kovapohjaiset kengät käyttöön ja buranaa naamaan. Siinä se.

Vierailija
16/40 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miksei voi yhtään yrittää itse hoitaa itseään? Kysyy neuvoa, muttei usko, ei edes kokeile, vaikka saa hyviä neuvoja. Neuvojen paikkansapitävyys olisi helppo tarkistaa vaikkapa Terveyskirjastosta.

Ei ihme, että päivystykset ruuhkautuu.

Vierailija
17/40 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murtuneeseen varpaaseen ei sauvoja. Tyttärelle pyydettiin, et olisi koulumatkat päässyt helpommin. Lääkäriltä tuli "ei", koska sauvoja ei tarvitse varpaan takia.

Muutama eka päivä kuskattiin autolla, sitten käveli jo kouluun.

Teipattu varvas ja särkylääke. Siinä oli neuvot.

Vierailija
18/40 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata käyttää niitä sauvoja. Kävele sillä mahdollisimman normaalisti. Teippaa kiinni viereiseen varpaaseen ja ota buranaa, vaikka maksimimäärä. Lääkäriin tuskin kannattaa mennä. lääkärissä sille ei voida tehdä mitään. Kipu helpottaa muutaman päivän kuluessa. Kipeä se voi pikkuisen olla jopa kuukausia.

Vierailija
19/40 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä buranaa voi ottaa 800mg 3 kertaa vuorokaudessa ihan surutta.

Vierailija
20/40 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on murtunut pikkuvarpaita ja muitakin ja niihin ei laakariltakaan saa muuta apua kuin teippia. MUTTA kun murtui isovarvas eika pahemmin edes koskenut enka ollut edes varma etta oli murtunut, en mennyt laakarille. N. kuukauden kuluttua muun vaivan kanssa naytin senkin laakarille, heti rontgeniin ja murtunuthan se oli. Oli alkanut luutua vaarin eika sille enaa voinut mitaan tehda. Nyt on varvas kaantynyt seuraavan paalle ja ainoa apu on leikkaus missa se taas murretaan ja sitten korjataan. Sandaaleja ei enaa ilkea kayttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi