Vaimon kateellisuus määrittää elämäämme
Ihminen johon rakastuin onkin välillä myrskyn merkki kun joku on jossain jotenkin jotain (en tiedä mitä oikeasti laitan tähän, hieno duuni, talo, romanttisen näköistä meininkiä parilla) enkä tiedä miten pahasti paistaa läpi esim tuttaville. Välillä hävettää ja kotona saan kuunnella loputonta vähättelyä ja epäilyä ja tulkintaa muiden ihmisten elämistä.. Ja kun ne menee pieleen niin on taas piru irti (jostain ei oo kuulunut hetkeen = ongelmia ja ”tylsää” elämää. Totuus kivoja juttuja ja onnea niin vaimo on tiloissaan)
Väsyttää nolottaa hävettää
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi on pohjimmiltaan tyytymätön, mutta hän ei varmaan edes itsekään tiedä mikä on pielessä.
Tuo kateellisuus ja muiden elämien seuraaminen viittaa jotenkin siihen, että hänen oma elämä tuntuu tyhjältä tai epätyydyttävältä. Luulen, että todellisuudessa ongelma on teidän välisessä parisuhteessa. Hän pyrkii täyttää puuttuvaa tunneyhteyttä materialla ja pintaloistolla. Haluaa ehkä, että vastaavasti muut kadehtisivat teitä, että oma elämä olisi edes jossain määrin tyydyttävää.
Höpsis! Noita kateellisia ihmisiä on, jotka koko ajan kyttäävät muita ja vertaavat muihin.
Ap, tsemppiä! Muista vetää rajasi.
Oletko sanonut hänelle, että sinua rasittaa tuo, miten kateellinen olet? Asioista pitäisi puhua niiden oikeilla nimillä, ehkä se auttaa hillitsemään ja miettimään mistä kateuden tunne tulee.
Mulla on kyllä tosi negatiivinen kuva kateellisista. Ainainen kilpailu ja vertailu sekä ilkeys.
Älkää ainakaan missään nimessä hankkiko lapsia. Sit on meinaan helvetti irti....
Liittyykö tuo nyt siis pääasiassa työhön kuitenkin? Vai koskeeko kaikkia asioita?
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi on pohjimmiltaan tyytymätön, mutta hän ei varmaan edes itsekään tiedä mikä on pielessä.
Tuo kateellisuus ja muiden elämien seuraaminen viittaa jotenkin siihen, että hänen oma elämä tuntuu tyhjältä tai epätyydyttävältä. Luulen, että todellisuudessa ongelma on teidän välisessä parisuhteessa. Hän pyrkii täyttää puuttuvaa tunneyhteyttä materialla ja pintaloistolla. Haluaa ehkä, että vastaavasti muut kadehtisivat teitä, että oma elämä olisi edes jossain määrin tyydyttävää.
Ei ole miehen vika tässä tapauksessa. Kateellisuus on kuin kauneus, katsojan silmässä. Esim narsisti voi tuntea kateutta/kilpailua kaikkia kohtaan, riippumatta siitä minkälainen kateuden kohde on. Se että haluaa ulkopuolelta huomiota, kertoo heikosta itsetunnosta.
Niin kauan kun ei vahingoita muita, toivoa on, kun myöntää oman pienuutensa suuruuden. Mutta jos vaiva kehittyy narsismiksi eli vahingoittaa muita, ei ole toivoa.
Ota ap tuo kateus puheenaiheeksi vaimosi kanssa. Sano, että se on sinusta ikävää ja typerää. Kyllä tuollaisesta pikkumaisuudesta voi ihan hyvin toista kritisoida ja yrittää ohjata muutokseen. Vaimosikin tulisi varmasti onnellisemmaksi jos osaisi luopua tuosta kateudesta ja vahingonilosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni blogin kirjoittaja on saanut kokea ihanan vaimosi kateellisuuden ja katkeruuden. Kiusauksen ja negatiivisen arvostelun kuningatar netissä.
Hän ei kyllä seuraa yhtäkään blogia, ei ole mitään muita someja kuin facebook ja LinkedIn. Hän on enemmän sellainen ”vanhan ajan” ihminen, ei laittaudu tms. ole kiinnostunut ulkonäön hiomisesta.
Haiskahtaa provolta taas. Jotenkin nuo mainitsemasi seikat eivät sovi yhteen ainakaan noin 20-45-vuotiaiden naisten kohdalla. Epäuskottavaa.
Otappa asiaksesi, että alatte tehdä yhdessä juttuja ja vieroitat sen vaimon sieltä facesta pois kokonaan. Sinne kirjoitellaan ne kiiltokuva-asiat ja niiden seuraaminen ei ole hänelle nyt terveellistä. Kun jättää pois/vähemmälle niin piristyy varmasti ja herää taas nauttimaan normaalista elämästä.
Vierailija kirjoitti:
On tyytymätön, muttei itsekään tiedä mihin.
Varmasti oikeasti raskasta elää tuollaisella ajattelutavalla ja tuollaisen ihmisen kanssa. Molempien pitäisi olla samanlaisia materialisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni blogin kirjoittaja on saanut kokea ihanan vaimosi kateellisuuden ja katkeruuden. Kiusauksen ja negatiivisen arvostelun kuningatar netissä.
Hän ei kyllä seuraa yhtäkään blogia, ei ole mitään muita someja kuin facebook ja LinkedIn. Hän on enemmän sellainen ”vanhan ajan” ihminen, ei laittaudu tms. ole kiinnostunut ulkonäön hiomisesta.
Haiskahtaa provolta taas. Jotenkin nuo mainitsemasi seikat eivät sovi yhteen ainakaan noin 20-45-vuotiaiden naisten kohdalla. Epäuskottavaa.
Olen 36 ja mulla on fb, jossa käyn hyvin harvakseltaan. En kommentoi, enkä juurikaa tykkäile. Sama instassa, joka on yksityinen ja vähäiset seuraajat tuttujani. Hyvin harvoin selailen jotain somea. Tää keskustelupalsta on sellanen missä ajankuluks käyn. En lue blogeja, en tajua mitä joku niistä edes saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suorittajatyyppi, joo. Itsekin ehkä olen. Mietin myös jotain korona-ajan kuormitusta, jos yleistän tätä hetkeä nyt liikaa kaikkeen..
Voihan tämä erikoisaika olla hyvä hetki nyt miettiä, onko oleellista se suorittamisen määrä vai laatu. Miksi pitää kaikkea tehdä? Tykkäätkö oikeasti edes leipätyöstään? Miksi tekee sitä mitä tekee?
Usein tuollaiselle ylisuorittamiselle tulee pysäytys tavalla tai toisella. Ehkä pitäisi oppia ajattelemaan toisella tavalla ennen sitä. Toistaiseksi ainakaan kukaan ei ole mitään lopullisesti valmiiksi elämässään (aina on jotain) tai saanut mitään mukaansa täältä lähtiessään.
Vierailija kirjoitti:
Ota ap tuo kateus puheenaiheeksi vaimosi kanssa. Sano, että se on sinusta ikävää ja typerää. Kyllä tuollaisesta pikkumaisuudesta voi ihan hyvin toista kritisoida ja yrittää ohjata muutokseen. Vaimosikin tulisi varmasti onnellisemmaksi jos osaisi luopua tuosta kateudesta ja vahingonilosta.
Luulen ettei pääse eroon, kateus ja suorituskeskeisyys on hänen luonteessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen ettei pääse eroon, kateus ja suorituskeskeisyys on hänen luonteessaan.
No etpä sinä voi kuitenkaan tietää, onko muutos mahdollinen vai ei. Aina voi kuitenkin yrittää kasvaa ihmisenä. Itse olen ainakin elämäni aikana muuttunut ja kasvanut henkisesti, ja kasvu jatkuu yhä. Kyllä ihminen voi tiettyjä luonteenpiirteitään työstää ja hillitä, vaikkei esim. temperamenttiaan voisikaan muuttaa. Toki jos ei ole mitään halua muuttua, ei muutosta synny.
Ei liity töihin pelkästään ja luulen että olisi rauhallisempi jos seuraisi vaikka Facebookia, kun ei kuule ihmisistä niin elää fantasiassa jossa kaikkien elämä ja parisuhteet on huonoja, tyhjiä ja yllätyksettömiä. Olisi ehkä helpompaa että käsittelee sen kateuden yksin kotona facebookin ääressä eikä hajoa palasiksi kun kuulee päin naamaa, että viimeiset kaksi kk on vaikka matkusteltu ja kuherreltu onnellisina, eikä oltu eron partaalla.
Millainen lapsuus hänellä oli? Köyhä?
Onko vaimo kateellinen myös sinulle? Taitaa olla yleistä, että on kateellinen miehelle. Oletko huonommassa työssä?
Väitän että tykkää kyllä. Nauttii. Ja energiaa -älyllistä ja fyysistä- on niin paljon että en usko että hänellä olisi ainakaan työn kannalta hyvä olla yhtään vähemmän vaativissa hommissa. Ehkä jopa enemmänkin, jotta ei tulisi vilkuiltua niin paljon sivuille...