Hampaiden hoidosta
Miten teillä hoidetaan lasten hampaita? Entä oma hammashoitonne?
Onko pesut aamuin illoin, hammaslanka ja suuvesi, xylitol purkat ja pastillit käytössä?
Kommentit (6)
Nelosen perheessä syödään xylitolia aamulla 1kpl ja 2 kertaa lämpimän aterian jälkeen vielä 1kpl. 3 pastillia päivässä. Vaihdellaan purkkia. Nyt on menossa Herra Hakkarainen.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:47"]
Lasten hampaat aamuin illoin, lisänä xylitol-pastillit. Tahnaa maitohampaisella käytetään 1 kerran päivässä, koska ei vieläkään osaa sylkeä (4-vee). Isompi lapsi käyttää tahnaa aina harjatessaan.
Perheen isä pesee 2 kertaa vuorokaudessa ja minä - äippä - pesen vain kerran päivässä.
Mä oon kohta 40- vee ja mulla ei ikinä ole ollut reikiä. Olen 14- vuotiaasta pessyt näin. Syy on aika selkeä. Jos pesen hampaat illalla, aamulla hengitykseni haisee ihan jätteenkäsittelylaitokselta. Ihan joltain järkyttävältä. Mulla ei ole kariesbakteeria, joten tämä riittää mulle. Saan aina kehuja hyvistä hampaistani.
[/quote]
Varmasti.. Miksei se sitten haise jätteenkäsittelylaitokselta päivällä, jos harjaat hampaat aamulla?
Koko perhe hampaiden harjaus 2krt vrkssa ja päivittäin ksylitolia.
Aikuisilla lankaus päivittäin tai usemman kerran viikossa. Käytössä muuten plackers-lankaimet, joten lankaus mukavampaa kuin vain langalla
Lasten hampaat aamuin illoin, lisänä xylitol-pastillit. Tahnaa maitohampaisella käytetään 1 kerran päivässä, koska ei vieläkään osaa sylkeä (4-vee). Isompi lapsi käyttää tahnaa aina harjatessaan.
Perheen isä pesee 2 kertaa vuorokaudessa ja minä - äippä - pesen vain kerran päivässä.
Mä oon kohta 40- vee ja mulla ei ikinä ole ollut reikiä. Olen 14- vuotiaasta pessyt näin. Syy on aika selkeä. Jos pesen hampaat illalla, aamulla hengitykseni haisee ihan jätteenkäsittelylaitokselta. Ihan joltain järkyttävältä. Mulla ei ole kariesbakteeria, joten tämä riittää mulle. Saan aina kehuja hyvistä hampaistani.
Mitä xylitol-pastilleja teidän lapsilla on käytössä? Ottavatko aina jokaisen aterian ja välipalan jälkeen? Katselin noita äsken, ja mietin että tuollainen purkkihan menee hetkessä kahdella lapsella jos 5 kertaakin päivässä syö sen 2kpl... Eivät kovin edullisiakaan ole.