Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopiston vaihtaminen kandin ja maisterin välissä

Vierailija
17.02.2014 |

Mä oon miettinyt yliopistoon hakemista, mutta koska lähimpään yliopistoon on vaikeaa päästä sisään, voi olla että joudun hakemaan myös muualle ja opiskelemaan toisella paikkakunnalla. Mulla on kuitenkin perhe ja vakituinen työ (josta jäisin opintovapaalle), emmekä voi muuttaa mun opiskelujen perässä. Olen pohtinut, että jos kävisin opiskelemassa toisella paikkakunnalla nopeasti kandiksi, kun osa opinnoista on jo avoimessa yliopistossa suoritettuna. Voiko kandin jälkeen hakea maisteriohjelmaan toiseen yliopistoon, vai onko pysyttävä siellä missä kandiksi on opiskellut?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit toki vaihtaa opintopaikkaa asuinpaikan muuttuessa. Mutta eri yliopistoilla on vähän erilaiset opinto-ohjelmat, ja on mahdollista että joudut suorittamaan vähän ylimääräistä vaihdon takia. Sinun kun on suoritettava se maisterintutkinto sitten sen korkeakoulun vaatimusten mukaan, missä teet ko. tutkinnon, ja on mahdollista että siellä vaaditaan esim. enemmän tai eri sivuaineita, tai vähän erilaisia tiettyjä opintoja...

Vierailija
2/5 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikka vaihtelee vähän alasta riippuen, mutta ainakin omalla alallani (luonnontieteet) oikeastaan riittää, kun vain on kohtuullinen keskiarvo ja sen kun kävelee sisään vaikka Helsingin yliopistoon. Toisilla aloilla pääsyvaatimukset ovat kovemmat ja saattavat sisältää viralliset haut, mutta mahdotonta ei pitäisi olla. Tosin kuulemani mukaan esimerkiksi lääkistä aika haasteellista vaihtaa, ja kauppiksessa on kuulemma vaikeuksia hyväksilukujen kanssa. Mitä alaa olet ajatellut opiskella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityötä olen ajatellut.

Ap

Vierailija
4/5 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/5 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin kaipaisin vastausta tähän. Sosiaalityöstä myös kyse ja pohjoisesta etelään vaihtaisin kandin jälkeen. Loogisesti ajatellen vaihdon pitäisi mahdollistua, koska pk-seudulla se isoin pula sossuista on... mutta yliopistomaailma ei täysin loogisesti toimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän