Kaunis mutta kuvainnollinen nimi. KATSO*
Mitä mieltä muut ovat nimestä Alessa?
Nimi olisi tulossa mahdollisesti etunimeksi tytölle.
Tuleeko monella mieleen alennuksessa, kavahtaako korvaan? Itsellä ei, kun tätä nimeä olen pyöritellyt. Muut voivat olla erimieltä, kun ensimmäistä kertaa nimen kuulee. Miten on?
Tää olis niin kaunis!
Kommentit (74)
Tulee mieleen alessa oleva ihminen
Mä tykkään. Mun kummityttö on Alyssa.
Alissa poissulkee ale-viittauksen
Tai Aléssa mutta en tiedä onko é hankala suomalaisille ja muuttaa nimeä "Aleessa" lausuttavaksi
Alissa ja muut samankaltaisuudet pois suljettuja. :) Alessa olisi se paras. Ja etunimeksi.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 22:05"]Alissa ja muut samankaltaisuudet pois suljettuja. :) Alessa olisi se paras. Ja etunimeksi.
[/quote]
No mä vänkään vähän vastaan. Mites olis Alessia? Paljon, paljon ihanampi kuin Alessa :)
Joo se olis vaihtoehto toiseks nimeksi, jos ei etunimeksi Alessa;)
Alessia vaihtoehtona toiseksi siis
Alessa = alennusmyynnissä. Ei tule mieleen mitään muuta.
Onhan tossa nätti kirjoitusasu ja kuulostaa kivaltakin näin aikuisen korvaan. Lapsi tulee kuitenkin ihan varmaan saamaan pilkkaa tosta nimestä. Ei edes tarvitse olla noin selkeästi jotain tarkoittavaa nimeä, niin siitäkin saa jo kuulla pilkkaa. Älä yliarvioi lasten käytöstapoja.
Jos sulle oikeasti on tärkeämpää antaa just se yksi nimi, joka susta kuulostaa parhaimmalta, kuin säästää lapsi koko lapsuusajan jatkuvalta nimipilkalta, niin anna mennä vaan!
t. Sanna Sanna, saanko sua panna.
Kiva nimi, kummityttöni lempinimi :) Itselleni tulee siis mieleen lyhennös nimestä Alessandra
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 22:05"]
Alissa ja muut samankaltaisuudet pois suljettuja. :) Alessa olisi se paras. Ja etunimeksi.
[/quote]
Niin, etunimeksi tietenkin. Eihän sitä nyt sukunimeksi...
Mä oon Alessandra ja omasta nimestäni kyllä pidän - en nää syytä, miksei lapsestasi voisi tulla Alessa.
Mä oon Alessandra ja omasta nimestäni kyllä pidän - en nää syytä, miksei lapsestasi voisi tulla Alessa.
Alessa, Keskissa ja Ylessa. Juuei, typerä nimi.
Lisää mielipiteitä nimestä Alessa? :)
Kyllä varmaan koko lapsuuden ja nuoruuden joutuisi kuuntelemaan naljailua nimestään. Kyllä niitä väännöksiä ja lempinimiä saa tavallisemmistakin nimistä, mutta Alessalle se on taattu kohtalo. Ikävä kyllä.. niin kaunis nimi kuin onkin..
Alessa kuulostaa persialaisen sulttaanin nuorelta vaimolta, hunnussa ja oransseissa haaremihousuissaan