Nytkö se influenssa iskee?
Kolottelee lihaksia ja niveliä, olo tunkkainen ja heikko. Ei yhtään kivaa.
Kommentit (23)
2. Juu, iltapäivällä alkoi olo heiketä. Otin c-vitamiinia maksimi suosituksen. ap
Nouseeko influenssassa aina kova kuume? Olen sairastanut monta influenssaa viimevuosina. Kuumetta oli 40 C. Sikainfluenssankin sairastin reilut neljä vuotta sitten.
Olen parhaillaan kipeytymässä. Nivelsäryt ovat kuin influenssassa, mutta kuume on maltillisesti alle 38 C. Mietin, että tulisikohan lievempänä, kun on tullut jo sairastettua kovempana?
Täällä kohonnutta lämpöä neljättä päivää, ei kuitenkaan nouse yli 38 asteen ainakaan vielä. Uupunut ja hakattu olo, silmät "kipeänä", infernaalinen lihassärky, kurkkukipua edelleen ja nenäkin vuotaa. Kaikki voimat poissa, taitaa olla influenssaa. Yleensä tavallinen flunssa menee erittäin nopeasti ohi eikä oireet ole lähellekään näin voimakkaita. Maanantaina pitäisi töihin mennä, hirvittää jo etukäteen...
6. Jos sulla on huomenna kuumetta, niin kantsi lähteä maanantaina töihin.
Paljonko on kuumeen "raja"? Jossain sanottiin, että alle 38 astetta on vielä normaalilämpöä, vaikka olo on todella heikko ja kuumeinen. Eli saisinkohan näillä lukemilla edes sairaslomaa, vaikka kävisin lääkärissä?
Minulla on eka vähän parempi päivä. Alkoi viime viikon perjantaina, keskiviikkona nousi kova kuume.
9. Ei kai nyt pelkkä kuume ole kriteeri? Jos olo on heikko ja voimaton, niin ei töihin voi pakottaa ketään.
Juuri ensi viikolla olisi erityisen tärkeä juttu töissä, josta voi olla poissa vain "pää kainalossa". Eli en viitsi olla pois, jos sairaslomalapussa lukee vain, että flunssaa pukkaa.
Meidän perheeseen iski viisi päivää sitten tauti kovalla yskällä ja kuumeella. Olo on kuin hakatulla. Tänään kävimme lääkärissä, 4v ja 2v korvatulehdus ja minulla keuhkoputken tulehdus. Avaavaa lääkettä nuorin hengitteli, ja minulle määrättiin astmapiippua että tauti menee ohi. Yskä on lapsilla niin kova että oksentavat limaa. Aivan järkyttävä tauti!
12. Itsehän sen parhaiten tiedät, mutta terveydellä urheilu ei ole hyväksi.
Minulla on enemmänkin kuiva yskä, mutta monet tuntuvat yskineen limaa kovastikin. Keuhkoputken tulehdus tms. varmaan nostaa korkean kuumeen? Niin tietää viimeistään siinä vaiheessa juosta lääkäriin.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 20:22"]Minulla on enemmänkin kuiva yskä, mutta monet tuntuvat yskineen limaa kovastikin. Keuhkoputken tulehdus tms. varmaan nostaa korkean kuumeen? Niin tietää viimeistään siinä vaiheessa juosta lääkäriin.
[/quote]
Ei se keuhkoputken tulehdus lääkäriä vaadi, on viruksen aiheuttama, .
Sairastin influenssan noin kk sitten. Kuume pääsääntöisesti max 38. Ei juuri yskää, limaisia ysköksiä.
Sairastin influenssan noin kk sitten. Kuume pääsääntöisesti max 38. Ei juuri yskää, limaisia ysköksiä.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 20:22"]
tietää viimeistään siinä vaiheessa juosta lääkäriin.
[/quote]tuskin olet kovin kipeä, jos juosta jaksat. ;)
Influenssa on aina raju lihassärkyineen, kuumeineen ja mahdollisine hengityselinoireineen. Tavallinen flunssa usein sekoitetaan influenssaan, mutta ne ketkä ovat oikeasti influenssan sairastaneet tietävät todellakin sen sairastaneensa. Eri asia on, jos on ottanut rokotteen, voi saada influenssan niin lievänä, ettei aiheuta suuria kuumeita ja tuskia. Niitä tavallisia nuhakuumeitakin (flunssia) on n. 200 erilaista virusversiota jatkuvasti liikkeellä. Influenssa on erilainen.
^ Juuri tuon takia en uskalla ottaa saikkua, jos tämä onkin vain tavallinen flunssa. Koskaan ei ole näin pahaa flunssaa vielä ollut, eikä henkilöiltä, joilta tämä tarttui, ole testattu satavarmaksi influenssaksi. Buranaa naamariin siis ja nenäliinoja lähistölle :)
Samoin. Kurkkukin on kipeänä ja alkoi aivastuttamaan. Eka sairaspäivä.