Mies ei käytä kihlasormusta.
Purin kihlauksen. Mitä sitä yksin sormusta pitelemään kun toisella riittää syitä siihen miksi sormus unohtuu ja lojuu autosta työpöytään. Aina muualla paitsi sormessa. Hukannutkin jo kolmesti sormuksen niin ettei sillä ole ollut hajuakaan missä on.
Minusta tämä kertoo alitajunnantasolla siitä ettei kihlauksellamme ja mun antamalla sormuksella ole väliä tai arvoa. Itse arvostin sormusta kun sen kerran rakkaaltani sain ja pidin sitä aina.
Saa nähdä onko alkusoitto lopulliselle erolle. Olen niin pettynyt ja loukattu. En voi luottaa mihinkään lupauksiinkaan kun niitä annetaan lämpimikseen muttei noudateta. Olemme tästä sormusasiasta puhuneet ennenkin ja mies aikoi parantaa tapansa. Ihan turhaan. Se sormus vaan on ja pysyy pois sormesta ellen erikseen muistuta. Siltikin esim. Töistä tullaan ilman sormusta. On heitetty lojumaan jonnekin parkkikolikkojen sekaan kun on pitänyt siivota autoa, käsitellä metallia tai koneita. Ettei vahingoitu nääs. Kummasti ne muut miehet pystyy tekemään saman sormus kädessä...
Mitä te ajattelette miehestä joka "unohtaa" aina sormuksen. Jopa baari-illoiksi miesten kanssa kun on liikkeellä....
Kommentit (59)
Otan sormuksen ja kellon pois heti kotiin päästyäni, koska en tykkää pitää mitään ylimääräistä. Liikuntaa harrastaessa en myöskään pidä. Me miehet emme ole kovin tottuneita pitämään sormuksia ennen sen kihlasormuksen saamista. Aika kova ratkaisu purkaa kihlaus sen vuoksi, että mies ei osaa pitää sormusta kädessään. Kai ymmärrät, ettei se välttämättä merkitse mitään miehellesi. Sehän on vain symboli, josta osa välittää ja osa ei.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:05"]
Otan sormuksen ja kellon pois heti kotiin päästyäni, koska en tykkää pitää mitään ylimääräistä. Liikuntaa harrastaessa en myöskään pidä. Me miehet emme ole kovin tottuneita pitämään sormuksia ennen sen kihlasormuksen saamista. Aika kova ratkaisu purkaa kihlaus sen vuoksi, että mies ei osaa pitää sormusta kädessään. Kai ymmärrät, ettei se välttämättä merkitse mitään miehellesi. Sehän on vain symboli, josta osa välittää ja osa ei.
[/quote]
Hyvin itsekeskeistä ajattelua.
Jos miehelle on sanottu että asia on tärkeä TÄLLE TOISELLE OSAPUOLELLE niin kyllähän mies voi sormusta käyttää eli sen verran muuttaa tapojaan.
Jos edes tuo ei onnistu, niin miksi ihmeessä yksikään itseään kunnioittava nainen suostuisi puolisoksi miehelle, joka ei voi tulla vadtaan edes noin pienessä asiassa? Eihän mies tuolloin ole valmis todelliseen suhteeseen.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:13"]
[/quote]
Jos miehelle on sanottu että asia on tärkeä TÄLLE TOISELLE OSAPUOLELLE niin kyllähän mies voi sormusta käyttää eli sen verran muuttaa tapojaan.
Jos edes tuo ei onnistu, niin miksi ihmeessä yksikään itseään kunnioittava nainen suostuisi puolisoksi miehelle, joka ei voi tulla vadtaan edes noin pienessä asiassa? Eihän mies tuolloin ole valmis todelliseen suhteeseen.
[/quote] Ihan samat sanat voi sanoa toisin päin. Miksi nainen ei voi tulla vastaan edes näin pienessä asiassa, jos mies on rakas. Miksi pitää sormuksen vuoksi olla itsepintaisesti eroa suunnittelemassa. Miten mies voi ajatella naisen olevan valmis todelliseen suhteeseen, jossa tulee isompiakin ongelmia, kun yksi rengas kaataa suhteen.
Juu ymmärrän mutta siinäpä se just on. Mä toivon mieheltäni että se arvostas sormustaan, kantaisi sitä ylpeänä ja vaikka tuntisi sormuksen vähän epämukavaksi, totuttelis siihen edes siksi että mä olen hänelle tärkeä. Nyt mä en tunne itseäni tärkeäksi. Asiaan liittyy muutakin painolastia kuten mm. Mun yksinäisyydentunne jota mies vähättelee. En kuulemma voi olla yksinäinen kun joka pv nähdään ja vietetään aikaa edes sen illallisen verran. Mun mies ei poista sormuksia ja kellojaan kun tulee kotiin vaan ei alunalkaenkaan niitä pue. En minä valittas miehelle jos se kotona esim. Haluaisi ne poistaa ja olla rentona. Aika normaalia toi!
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:13"]
[/quote]
[/quote] Ihan samat sanat voi sanoa toisin päin. Miksi nainen ei voi tulla vastaan edes näin pienessä asiassa, jos mies on rakas. Miksi pitää sormuksen vuoksi olla itsepintaisesti eroa suunnittelemassa. Miten mies voi ajatella naisen olevan valmis todelliseen suhteeseen, jossa tulee isompiakin ongelmia, kun yksi rengas kaataa suhteen.
[/quote]
Ero on siinä, että miehelle asia on yhdentekevä, mutta aloittajalle hyvin tärkeä. ja tästä on miehelle sanottu suoraan useaan otteeseen eli edes tietoisuus asian tärkeydestä ei saanut miehen käytöstä muuttumaan.
En jaksa jankuttaa aiheesta enempää. Joko ymmärrät pointin tai et.
Minä olen kihloissa myös mutta en käytä sormusta, koska se on epämukava, inhottava ja haittaa töitä. En minä yhtään vähempää rakasta miestäni vaikka en sitä rinkulaa käytä.
Ei kai miehesi syö myös kaikkia vanukkaita?
Ei syö, mutta ei se taida olla hyvä syy jatkaa pieleenmennyttä kihlausta :D Vai onko? Saisi syödä niin monta vanukasta päivässä kuin haluaisi jos pitäisi sormusta sormessa.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 11:52"]Minulla roikkuu vihkisormus kämpillä näkyvällä paikalla armeijan tuntolevyn ketjussa jossa on myös RUK:n risti ripustettuna. Se riittää tiedoksi kämppääntulijalle että isäntä on naimisissa talossa asuvan naisen kanssa ja huushollissa vallitsee tietynlainen patrioottinen ilmapiiri.
Alkuun vaimoni ei ymmärtänyt sitä, että miksi en pidä sormusta mutta selitettyäni ettei kenenkään tuntemattoman tarvitse tietää noista asioista mitään, niin miksi sitä sitten "informoimaan" sormuksen kera. En edes laita tummaan pukuun juhlapäivinä mitään "hiluja", vaikka niitä nyt joitakin on kertynyt. No, jos Marskin risti olisi syystä tai toisesta omasta ansiosta tullut saatua, niin sen voisin laittaa...
[/quote]
Niin, ero on siinä, että sä tiedät missä sun sormus on vaikket sitä käytäkään...
Joo en mä pidä. En ole pitänyt 2 viikkoon ja sanoin ettei miehen tartte ostaa uutta. Nämä kihlaukset on mun mielestä nähty. Voidaan ehkä jatkaa suhdetta mutta kaikenlaiset kihlat ja aviot on mun puolesta passee kun arvostaminen on tota luokkaa.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:00"]
Purin kihlauksen. Mitä sitä yksin sormusta pitelemään kun toisella riittää syitä siihen miksi sormus unohtuu ja lojuu autosta työpöytään. Aina muualla paitsi sormessa. Hukannutkin jo kolmesti sormuksen niin ettei sillä ole ollut hajuakaan missä on.
Minusta tämä kertoo alitajunnantasolla siitä ettei kihlauksellamme ja mun antamalla sormuksella ole väliä tai arvoa. Itse arvostin sormusta kun sen kerran rakkaaltani sain ja pidin sitä aina.
Saa nähdä onko alkusoitto lopulliselle erolle. Olen niin pettynyt ja loukattu. En voi luottaa mihinkään lupauksiinkaan kun niitä annetaan lämpimikseen muttei noudateta. Olemme tästä sormusasiasta puhuneet ennenkin ja mies aikoi parantaa tapansa. Ihan turhaan. Se sormus vaan on ja pysyy pois sormesta ellen erikseen muistuta. Siltikin esim. Töistä tullaan ilman sormusta. On heitetty lojumaan jonnekin parkkikolikkojen sekaan kun on pitänyt siivota autoa, käsitellä metallia tai koneita. Ettei vahingoitu nääs. Kummasti ne muut miehet pystyy tekemään saman sormus kädessä...
Mitä te ajattelette miehestä joka "unohtaa" aina sormuksen. Jopa baari-illoiksi miesten kanssa kun on liikkeellä....
[/quote]
Olemme olleet naimisissa 19 vuotta ja mies ei pitänyt sormusta kuin häissä ja niien jälkeisinä vapaapäivinä. Kun meni töihin, otti sen pois ja sormus unohtui kaappiin. En ole asiaa kummemmin edes huomannut ajatella erikseen. Itsekin olin muutaman vuoden välistä, etten sormuksia pitänyt, kun olin raskaana muutaman kerran. Muistin sitten panna sormukset sormiin, kun lähdin töihin kuopuksen ollessa 3 vuotias.
Tottakai sormus täytyy olla sormessa. Ulkoinen rakkauden merkki. Tosi loukkaavaa jos ollaan kihloissa tai naimisissa ja toinen ei pidä sormusta.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 08:23"]
Tottakai sormus täytyy olla sormessa. Ulkoinen rakkauden merkki. Tosi loukkaavaa jos ollaan kihloissa tai naimisissa ja toinen ei pidä sormusta.
[/quote]
No eipä se sormus takaa sitoutumista. Ihan muista jutuista se lähtee. Ei sitä sitoutumista ulkopuolisille sormuksella tarvitse näyttää, kuin teinikihloissa.
En ole pitkiin aikoihin käyttänyt vihkisormustani,ja kihlasormuskin on ties missä. Meilllä ei suhde ole kuitenkaan kiinni sormuksista.
Toivottavasti mieheni ei ota avioeroa kun en käytä sormusta. Pöpöt pesiytyy sormuksen alle ja tulee helposti ihottumaa siksi sormiin. Ja pelkään että hukkaisin monen tonnin sormuksen jonnekkin lavuaarin reunustalle! Muutenkaan ei tule koruja pidettyä. Salilla myös aika vaikeaa olis käyttää. Ja ap kaikki ei vaan tykkää koruista
17 v onnellisesti naimisissa, sormus taitaa olla rasiassa. Minulle aivan sama pitääkö mieheni sitä vai ei.
Mieheni käyttää sormustaan aina, koska ei kuulemma halua enään naisten iskuyrityksiä tai epätoivoista ketkutusta. Mieheni on menestyvä ja komea, niin vetää naisia puoleensa. Huomaan, että sormus on hänelle muutenkin tärkeä, koska joskus joutuessaan haalaritöitä tekemään, hän sujauttaa sormuksen panssariketjuunsa jonka saanut 15 vuotta sitten rippilahjaksi ja se on kuin kasvanut kaulaan kiinni:) Aina on siis sormus joko sormessa tai kaulassa. Ei koskaan misssään pukukaapissa tai hanskalokerossa. Itselläni sen sijaan on turvotustaipumusta sormissa ja sormuksen kokoa on muutettu monta kertaa. Pidän sitä siis aina kun se sopii sormeen eikä ole liian pieni tai suuri. Olimme aikoinaan kihloissa muutenkin vanhanaikaisia ja vaihdoimme sormuksia vasta kun hääpäivä päätettiin.
Sulla on juuri sellainen mies romanttisessa mielessä kuin mäkin haluaisin. Sulla lykästi. Olen siis tuo ap huoh...
Meillä tuo kontrasti on vaan niin räikeä kun mies RAKASTAA perintöantiikkiaan. Suojelee niitä fanaattisesti kissoilta, auringonvalolta ja ilmankosteudelta. Mä en saa edes imuroida huoneessa jossa niitä on etten kolhi vaan hän tekee sen. Jostakin syystä tuo huolenpito ja rakkaus ei yllä mihinkään mun antamaan. Ei varsinkaan siihen sormukseen. Jos väittää rakastavansa jotakin ihmistä niin eikö sen ihmisen seura ja esim. Antama sormus ole eksklusiivisen tärkeitä???
Se kuuluisa naisten vaisto mun osalta antaa erilaisia hälläreitä. Mä vaan tiedän että se rakkaus ei taida olla kiintymystä kummempaa miehen osalta. Kertoo rakastavansa mutta käytös ja elekieli ei vahvista viestiä millään lailla. Kuitenkin, kyse on vaistosta jota en uskalla luottaa sokeasti.
Voi kun kertos vaan rehellisesti rakastaako vai ei niinmäkin saisin faktat jolla tehdä päätöksiä. Lopettasin suhteen heti ja lähtisin etsimään miestä joka tykkää musta kuin hullu puurosta. Siitäkun huolimatta vaikka itse rakastan. Rakkaudella ei tee mitään jos siitä ei saa vastakaikua.
Ymmärrän tuntemuksiasi. Sinuna vain luottaisin siihen vaistoon. Jokainen haluaa tuntea itsensä ykköseksi rakkaalleen. Tai ainakin ennen lapsia, minkä jälkeen sen ykkössijan jakaa mielellään:)
30
Ap tässä. Projektipäällikön ei tartte varmaan pohtia sormusasiaa työturvallisuuden kautta. Mies sanoi olevansa pettynyt mun valintaan ja on sitä mieltä että teen liian äkillisen päätöksen kihlauksen purkamisesta sillä hän ei muka tiennyt asian olevan näin tärkeä. Tämäkin kertoo siitä yhdentekevyydestä sillä sormuksesta olemme keskustelleet ainakin kuusi kertaa. Olen puhunut ystävällisesti, tiukasti sekä ihan raivonutkin. Siltikään ei ole jäänyt takalohkoon että asia on mulle tärkeä. Eli eipä ole enää molemminpuolista kunnioitustakaan kun en jaksa aina olla se jonka tarpeilla ei ole väliä. Erottuhan me ei varsinaisesti olla, mutta ei enää kihloissakaan. Nyt kun menetti sen kihlauksensa niin alko kiinnostamaan. Mutta en peru päätöstäni.